Gå til innhold

Endelig bil: 98’ BMW E36 316i sedan

Ranger emnet


superman

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig kjøpe en 320i 92mod (eller rundt der), men fikk litt prisavslag på min fars 316i 98mod da han skulle kjøpe ny bil. Har hatt bilen i omtrent 1 måned nå, og er andre eier.

 

Bilen er i god stand. Lakken skinner fint, men har en del småmerker etter steinsprut. Eneste er vel at klimaanlegget lager merkelige lyder når den fjern-dogg-knappen er på, men funker fint.

 

Diverse info:

- Gått ca 71000km

- Lite ekstrautstyr, eneste jeg kan komme på er automatisk klimaanlegg. Fikk også med en litt bedre radio/CD-spiller.

- Cosmosschwarz metallic

- Svart interiør

- Motorvarmer

- Alle servicer fulgt

- Ingen ulykker

- Skivebremser bak

 

Noen bilder (listene utvendig ser ikke slik ut nå, de er helt svarte. Alle rester av wax er også fjernet yummy):

 

P1010936.JPG

 

P1010938.JPG

 

P1010940.JPG

 

P1010946.JPG

 

p1010949.JPG

 

p1010953.JPG

 

P1010965.JPG

 

 

Hittil er nye baklykter kommet på plass, nytt batteri (det gamle var 7 ½ år gammelt!) og nye bærearmsforinger fremme. Og ja, ny pære i klokken i dashbordet :D. Hullet i det ene fordekket er også fikset, så ser ut som om jeg slipper å kjøpe nytt dekk.

 

Bilder av FK klarglass baklykter:

 

FK%20vs%20originale%20lys.jpg

 

P1010978.JPG

 

P1010979.JPG

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

 

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Videre planer:

- Short shift: Foringene er nå veldig slitte, så skal se om jeg får tak i en M3-girstang og nye foringer.

 

- Nye forlykter: Klarglass chrome med angel eyes. Blir vel FK eller Inpro.

 

- Nye sideblink

 

- Tåkelys: Tenker å kjøpe klarglass tåkelyssett for ettermontering ettersom tåkelys ikke ble levert med bilen.

 

- Gulvmatter: matter i stoff kommer vel nærmere våren

 

- Luftfilter: Må få litt finere lyd i bilen, men sliter litt med å finne noe som ikke koster så mye til denne motoren. Men skal nok få til noe…

 

- Eksos: Fra katalysatoren og ut. Regner med at det blir Supersprint, vil ikke ha voldsom lyd og 1.6l.

 

- Diffuser til bakfanger (pga ny eksos)

 

- Felger: Kommer nye 18” sommerfelger når våren nærmer seg, med mindre pengene mine på mystisk vis forsvinner. Leter litt etter vinterfelger også, men budsjettet der er ikke så stort. Dukker det opp noen greie, slår jeg til.

 

- Frontfanger: Har egentlig sett meg ut Infinity-fangeren, men mulig jeg går for en liten ekstra-greie under originalfangeren og lakkerer helt ned. Vi får se…

 

- Senking: Satser sannsynligvis på 60/40 fra FK hvis dette går. Må ut og måle litt.

 

- Blir kanskje nye bremser, men ikke med det første. Klosser og skiver foran ble byttet for noen år siden

 

- Midtarmlene er et stort savn, problemet er å finne et i svart stoff.

 

 

Phew :D

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

 

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag var det selvfølgelig en tankbil som hadde klart å kjøre i bilen mens den stod parkert. Kom hjem og trodde noen hadde tullet litt med heltrekket, som var litt av og litt revet opp, men oppdaget litt mer skade:

 

P1010978.JPG

 

P1010979.JPG

 

P1010983.JPG

 

De hadde heldigvis lagt igjen navn og nummer, så det ordner seg.

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

 

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på verkstedet. Det ville ta ca en uke å skaffe delene til bilen. Flott..

 

Har oppdatert første innlegget med litt bedre bilder av baklyktene, men ser enda ikke så bra ut som i virkeligheten.

 

Ellers blir det bestilling av diverse deler innen noen dager, venter bare på svar på noen mailer.

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

 

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt det der med kræsjen.. Hadde dødd hadde det skjedd med meg...

 

Hvor i Bergen bor du??

Bor på Skjold.

 

Er heldigvis fremdeles i live :hello: Men litt ekstra stress er det jo. Kjører ikke bilen med mindre jeg må fordi skjermen er ganske nærme, og rett over, dekket.

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

 

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil det der :) Lyst å dele med oss hva du måtte betale for den? :D

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har fått deg, kanskje ikke så dumt å heller kjøpe en strøken og ny e36 med mindre motor først.

Så veldig strøken ut-

Er veldig pene lykter FK lyktene hadde de på min bil også.

Surt det med ulykken, men som Jonte sa bra de la igjen nr og navn og tar ansvar. Mange gjør ikke det..

Blir de hvite blinklys fram nå?

Får du lakkert panseret også?

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har fått deg, kanskje ikke så dumt å heller kjøpe en strøken og ny e36 med mindre motor først.

Så veldig strøken ut-

Er veldig pene lykter FK lyktene hadde de på min bil også.

Surt det med ulykken, men som Jonte sa bra de la igjen nr og navn og tar ansvar. Mange gjør ikke det..

Blir de hvite blinklys fram nå?

Får du lakkert panseret også?

Hehe, var nok ikke noen skade på panseret :(. Egentlig likså greit, da hadde det vel vært skade på flere deler. Blinklys kommer, sammen med nye hovedlykter, men blir byttet etter jeg får bilen igjen.

 

Takker for alle hyggelige kommentarer om bilen. Var litt redd for mobbing angående motoren, men går visst fint :) Den liker seg veldig dårlig i oppoverbakker, og litt bedre på flaten, men er null problem å leke seg når det er snø. Fantastisk balanse i den bilen.

 

Prisen er hemmelig, men håper ikke folk ser på meg som bortskjemt (noe jeg absolutt ikke er). Men vet jo at jeg har vært veldig heldig...

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

 

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var nok ikke noen skade på panseret :(. Egentlig likså greit, da hadde det vel vært skade på flere deler. Blinklys kommer, sammen med nye hovedlykter, men blir byttet etter jeg får bilen igjen.

 

Takker for alle hyggelige kommentarer om bilen. Var litt redd for mobbing angående motoren, men går visst fint :) Den liker seg veldig dårlig i oppoverbakker, og litt bedre på flaten, men er null problem å leke seg når det er snø. Fantastisk balanse i den bilen.

 

Prisen er hemmelig, men håper ikke folk ser på meg som bortskjemt (noe jeg absolutt ikke er). Men vet jo at jeg har vært veldig heldig...

 

 

Bortskjemt? Neida :D folk må jo få lov å kjøre en pen bil uten å bli sett ned på! Bruker å kjøre 316 av og til selv. Svigermor har en 91 modell som er chippa og jeg synes ikke de går så ille som alle skal ha det til. Helt kurrant motor som bruker lite bensin, noe som er kjekt når man er student osv ;)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk tilbake bilen på onsdag (18/1) :) Ting tar tid...

 

I dag banket en pakke på døren min, endelig... Her er noen av delene som kanskje er av interesse ;):

 

Deler-mottatt-23.01.06.jpg

 

I tillegg en del småting og vedlikeholdsdeler. Tåkelyktene kom ikke på et eller annet merkelig vis ikke med forsendelsen, men de skulle sende dem i morgen (forhåpentligvis). Legg også merke til at diffuseren har for lite hull til de to endene. Tenkte ikke over at det ikke gikk to stk inni der, stod verken det ene elle andre der jeg bestillte. Men kutter og styrer litt nå, og så fikser jeg det helt perfekt når jeg får tid. Sannsynligvis skal den lakkes til våren.

 

Og så må jeg bare få legge til at jeg ikke har tromler bak, bare så det er sagt :D Hvis det var noen som trodde det... :rolleyes:

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

 

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake bilen på onsdag (18/1) :) Ting tar tid...

 

I dag banket en pakke på døren min, endelig... Her er noen av delene som kanskje er av interesse ;):

 

 

Har samme eksos som deg, syns den er helt grei på 316, litt grovere lyd, men ser penere ut enn den stusslige tuten som er orginalt.. eneste jeg la merke til at den stikker litt lengre ut en det orginale.. blir morsom å se bilde når du har montert!

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår