Gå til innhold

Blir dette å funke noe bra?

Ranger emnet


Big-Boy

Anbefalte innlegg

Var egentlig et oppsett med rockford og pioneer jeg skulle ha, men pga litt kluss ombestemte jeg meg.. :well

 

Helix Dark Blue 1000.1 (til subbene)

Pioneer TS-W3004SPL (2stk)

Pioneer DEH-P70BT (den har jeg allerede..)

Pioneer GM-4000F (til frontsettet)

Ipod adapter

 

 

 

Alt skal monteres i en custom kasse fra bilradiospesialisten som visst skulle portes gjennom hatte hylla.

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går da vel fint å bruke den som "vanlig" med 1 kanal på hvert element?

150w rms fungerer faktisk helt ok på disse P2 elementene... meg har prøvd :) Men klart... de lyder mye bedre med det dobbelte.

 

Edit:

Ser prisen på den RF forsterkern og er 100% sikker på at du får en monoblokk på 1x500w rms i 4 ohm og 1x 1000w rms i 2 ohm til under halvparten av den prisen (jeg har en f.eks om du er intr;);).)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du fremdeles har muligheten, avbestill subene. du har bestilt feil verson. de du har linket til er 4 ohm versonen, mens du bør ha 8 ohm versonen når du skal ha 2 elementer på den forsterkeren. ellers vil du ende opp med kun 1/2 siden forsterkeren ikke er stabil i 2 ohm brokoblet og må i kjøre i 8 ohm.

 

 

er 8ohms jeg har bestillt, linket bare feil:P hehe

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du fremdeles har muligheten, avbestill subene. du har bestilt feil verson. de du har linket til er 4 ohm versonen, mens du bør ha 8 ohm versonen når du skal ha 2 elementer på den forsterkeren. ellers vil du ende opp med kun 1/2 siden forsterkeren ikke er stabil i 2 ohm brokoblet og må i kjøre i 8 ohm.

 

 

ups.. kåmm 2ganger:S

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja syns å den forsterkern va litt VÆLL åverprisa.. fårr 5700kr å 600w i 2ohm er jo ikke noe å skryte av e det? greit rf kan ha noen gode subber å slikt menneh dm tar sæ fårr godt betalt.. om du er intresert i et greit steroannlegg til grei pris kan du sende mæ pm. har en kicker L7 15tommer t salgs å en alpine MRD-M1005 MONO V12..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja syns å den forsterkern va litt VÆLL åverprisa.. fårr 5700kr å 600w i 2ohm er jo ikke noe å skryte av e det? greit rf kan ha noen gode subber å slikt menneh dm tar sæ fårr godt betalt.. om du er intresert i et greit steroannlegg til grei pris kan du sende mæ pm. har en kicker L7 15tommer t salgs å en alpine MRD-M1005 MONO V12..

 

Watt er ikke alltid watt veitu ;) RF gir vel det det står og litt til, etter det jeg har forstått?

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt er ikke alltid watt veitu ;) RF gir vel det det står og litt til, etter det jeg har forstått?

 

Mvh Tony

 

 

vet jo det da.. om det jir litt mer eller ikke så får det nu være.. men hadde jeg fådd 5700 i handen å sku kjøpe mæ monoblokk så hadde aldri rf vært i tankene en gang... mange andre merker såm hadde kommet før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen vitts og diskutere hva som kunne blitt kjøpt osv. for kjøpet er gjort og jeg har bestemt meg. ;)

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spilleren og adapteren havner snart (sannsynligvis..) som demovare @ komplett.no. Brukte angrefrist på min.

 

God spiller men ipoden drev å hang seg av og til, bluetooth kompatibiliteten var ikke 100% med motorolatelefonen min, fjernkontrollen hadde ikke beste vinkel mot spilleren i A4'en og spilleren er BLÅ mens audien er RØD.

 

Til sammen ble det for mange irriterende moment på en spiller jeg har betalt en del penger for.. Bra spiller dog, likte den godt. Meget rask og fin på mp3 cd'er osv. Blir nok bra dette.. :)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt er ikke alltid watt veitu ;) RF gir vel det det står og litt til, etter det jeg har forstått?

 

Mvh Tony

 

 

 

Det stemmer 100%

De utgir monoblokka mi for å være på 1000watt, men den er målt til 1400, slik et det med alle RF produkter. De skryter ikke på seg, de slår heller litt av slik at de er sikra når de selger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snakket med forhandler idag.. og fått vite at det tar MYE lengre tid en forventet :ex_machin og få rockford forstærkern og at rf generelt er overpriset.. har jeg ombestemt meg og dette anlegget kåmmer neste uke (har spilleren..):

Helix Dark Blue 1000.1 (til subbene)

Pioneer TS-W3004SPL (2stk)

Pioneer DEH-P70BT (den har jeg allerede..)

Pioneer GM-4000F (til frontsettet)

 

Alt blir bygget inn i en custom kasse fra bilstereo spesialisten.

 

Får håpe jeg får mere for penga denne gangen da.. å at jeg slipper og vente en evighet (er bare suba de måtte bestille) :)

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår