tikka Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 har et problem med varmeaparatet. på maks varme, og viflte på max, så den lufta som kommer ut er piss lonka. men hvis jeg skur ned vifta på 1 så begynner det å varme. når bilen sviver på tomgang kommer det nesten bare kald luft. hva kan være galt/ødelagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Regner med at varmeapparatregisteret ditt er tett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Eller ventilen lekker over slik at det nesten ikke strømmer vann gjennom varmeapparatet ditt, alternativt kranen som ikke åpner skikkelig. Tviler på at det er registeret som er tett, dette såfremt du ikke har blandet rød og blå/grønn kjølevæske! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Dårlig sirkulasjon i varmeapparatsregister, kan väre begge de tipsene over, evt. en slange som har havna i bend eller noe. Trudde du bare mista long-life funksjonen ved å blande jeg(ikke at det er bra å blande). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Dårlig sirkulasjon i varmeapparatsregister, kan väre begge de tipsene over, evt. en slange som har havna i bend eller noe.Trudde du bare mista long-life funksjonen ved å blande jeg(ikke at det er bra å blande). Må holde tunga beint i munnen her.. :) Rød frostvæske G12 kan ikke blandes med blå eller grønn G11 (etylenglykol). G12+ longlife (lilla) kan derimot blandes med begge typer. Rød og lilla frostvæske (silikatfri) er tilpasset aluminiumsmotorer og angriper ikke aluminium slik blå og grønn gjør. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Detta har du värt borti för ja :) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Kan også være at friskluftfilteret ditt er tett :) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Vil vel varme likemye for det, men nå skal det jo sies at det er normalt med varmere luft, dess seinere vifta går. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Detta har du värt borti för ja :) Glemte det viktigste, blander man rød sammen med blå eller grønn, får man en graut man slett ikke har lyst på, og da aller minst inni motoren... ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Er forresten motortempen din normal, fins jo muligheter for luft, toppakning og sånt også, men tvilsomt med det siste. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 motorvarmen er stabil, og normal. har ikke blandet noe frostveske. bruker kun den blå hvor er krana,og varmeregisteret dere snakker om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Varmeregisteret sitter i varmeapp en plass, det er den som fungerer som varmeveksler til varméapp, en slags radiator. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 motorvarmen er stabil, og normal.har ikke blandet noe frostveske. bruker kun den blå hvor er krana,og varmeregisteret dere snakker om? Kranen sitter på kjølevannsslangen inn til registeret (eller radiatoren inni bilen om det er mer forståelig). Registeret sitter sannsynligvis i dashbordet ditt, men nå er jeg lite kyndig på Golf 3. Kan til tider virke som om når bilene ble lagd satte de først inn registeret og bygde resten av bilen rundt dette ;) (Overtrykks)ventilen sitter som en "bypass" mellom slangene til registeret. Har også forekommet at vannsirkulasjonen går via denne og ikke registeret, noe som gir symptomer som du beskriver. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.