Gå til innhold

940Turbo vs. 850

Ranger emnet


Sportsvagnen

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke ment som hobbybil, er ment som en grei kombinasjon av en god og brukbar bil og en bil jeg kan småpusle litt med. 850'n er ikke så tungskrudd heller syns nå jeg....;)

 

det virker som du heller mot 850 på alle ting bortsett fra feilhjulstrekk, så da kommer det vel an på hvor tungt det veier;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jaa, sier noe.. :iconsm

Prøver å bli enig med meg selv men...har akkuratt kjørt 26mil tidligere idag på relativt glatt vei..langtur da så ikkeno sladding, men når det kommer til sånn småkjøring rundt så merker en jo at FWD har en litt begrenset "underholdningsverdi" i forhold til RWD..;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med diffbrems kommer også rwd seg opp bakker.

jeg har testet truetrac'en på blank is!

 

på det værste måtte jeg bare pumpe forsiktig på bremsen, for å gi den litt motstand.

brukte ikek wintermodus engang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg 850!! Eg kjører selv en 940 turbo B230FT. Veldig god bil.. Men har kjørt mye 850 også. Helt annen bil å kjører.. Virker mye nyere og eg mer lettkjørte.. Når 850 spinner ut hele 3 giret på tørr asfalt er det faenmeg fett med 850.. (har selv gjort dette, det anbefales) Chippet 850 T5 er bare helt sjef å kjører.. Eg ville gått for STV eg da men.. Mener det ser mer "sleeper" ut.. Men det er min smak.. Får sikkert masse kritikk for STV utsagnet mitt:)

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart kjøpt en 940 til ditt formål!

Det er en MYE mer solid bil, og du får suveren komfort og bra kjøreegenskaper med veldig enkle midler. Når det gjelder hvit vs rød motor, så er den røde 600 ganger mer solid!!! Jeg driver et firma som importerer brukte volvoer og deler, og jeg har solgt lassevis med "hvitmotorer" til folk som sliter med høyt oljeforbruk, defekte topplokk, og havarerte råder på turbomodellene. Har også hatt X antal 850 selv, og synes de har lett for å bli skranglete etter noen år på nakken, og dette er et faktum: du må være forberedt på å fylle etter mye olje etterhvert, og skifte forstillingsdetaljer relativt ofte i forhold til på en 940. Kjøp en 940 turbo, nyere enn 95. Det skjedde litt med bilene da.

Jeg sier ikke at 850er dårlige biler, tvert imot, men til ditt formål ville jeg mye heller hatt en 940. Plutselig en dag skal du trimme, og da koster det halvparten til en 940.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår