Gå til innhold

Senke en A4 Quattro

Ranger emnet


Gjest moore

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en 1997 Audi A4 1.8 Quattro, har prøvd å søke litt på forumet her men fant ikke så mye. Hvor mye er greit/pent å senke den? Syns jeg har lest noe om at man ikke skal senke quattro'en så veldig mye? Har sett at de har 30 og 35mm senkesett på Norsk Bildelesenter, dette burde være kurrant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to senkede A4 Quattroer...

Den jeg har nå er jeg ikke sikker på hvor mye er senket men det er 33 cm fra center felg til skjerm...

 

Har ikke hatt noe problem med quattroen pga. senking på noen av dem og kjenner ingen som har fått problemer pga. det...

1CIMG1967.jpg

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro man ikke sku senke mye sjøl om man har quattro. Men justerbart senkesett er vel det beste å slenge på. Er det dårlig veg der du bor merker du det ekstra godt, men da kan du heller heve denn litt på vinteren og senke den på våren igjen :) Finnes vel senkesett som senker fra 30-60 mm sikkert..Jeg personlig hadde valgt å senke den ca 40 mm...ser vel sånn passe bra ut. Jeg vil tro at 30 mm senking ser lite ut og man fort vil senke den mer etterhvert.

Men du får høre litt rundt å sjekke hva forhandlerne tilbyr deg! Lykke til! ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah Right! :eek:

 

Man kan ikke si det på den måten. Om jeg har senket min A4 40mm fra orginale fjærer og 'ola' har senket sin 30mm kan bilene ha lik høyde. Det kommer jo også ann på hvordan dimmensjon man har på dekkene og felgene! Halooo??

 

Det ideelle er å nevne høyde fra bakke til center-topp-skjermkant.

 

Selv kjøpte jeg bilen med 30mm org senking, på 205/55R16 hjul. Dette ble for høy for mitt vedkommene, satte å 19" felger og vips så bilen 'lavere' ut pga mindre avstand fra dekk til hjulbue(optisk illusjon). Kjøpte så K&W Stage 2 justerbart rustfritt på NBS og monterte dette. Slapp bilen laaangt ned (felgen gikk oppunder skjermbuen).. ble fint.. men skjønte fort at det ikke gikk bra i svingene. Nå har jeg vel ca 50 mm senking fra orginal på 18" felger med 215/45 dekk..

 

index.php?resize=1ℑ=Trulz_com_DSC01276.JPG&screenwidth=1024

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Man kan ikke si det på den måten. Om jeg har senket min A4 40mm fra orginale fjærer og 'ola' har senket sin 30mm kan bilene ha lik høyde. Det kommer jo også ann på hvordan dimmensjon man har på dekkene og felgene! Halooo??

 

Det ideelle er å nevne høyde fra bakke til center-topp-skjermkant.

 

Selv kjøpte jeg bilen med 30mm org senking' date=' på 205/55R16 hjul. Dette ble for høy for mitt vedkommene, satte å 19" felger og vips så bilen 'lavere' ut pga mindre avstand fra dekk til hjulbue(optisk illusjon). Kjøpte så K&W Stage 2 justerbart rustfritt på NBS og monterte dette. Slapp bilen laaangt ned (felgen gikk oppunder skjermbuen).. ble fint.. men skjønte fort at det ikke gikk bra i svingene. Nå har jeg vel ca 50 mm senking fra orginal på 18" felger med 215/45 dekk..

[/quote']

 

Jeg quotet innlegget til Tattoo, og siden jeg kjører den bilen nesten like mye som han, så måtte jeg bare "kremte" litt. ;)

Å tenke før man snakker, er som å tørke seg før man driter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg quotet innlegget til Tattoo, og siden jeg kjører den bilen nesten like mye som han, så måtte jeg bare "kremte" litt. ;)

 

 

I see... :popcorn

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår