Gå til innhold

Hvilket sveise apparat skal jeg kjøpe

Ranger emnet


VolvoMan

Anbefalte innlegg

Har et Sveise apparat som jeg ikke liker.. det gir enten for lite strøm eller for mye og da blir det vanskelig og sveise.

 

Kan fortelle at det kostet ca. 1300,- for noen år siden så man kan vel ikke forvente det beste..

 

Er det noen av de på denne siden som er verd å kjøpe.

http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm.asp?COSID=1CB732E0C8E741FEBBA0C8EDE58CF279241420&CatPath=0q163q176q321&VMAction=0&CampPath=&IsCampaign=N&NoCache=8391503#N0q163q176q321

 

Eller vet der om noen andre som er bra ikke over 5000,-

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du ha-inverter, trafo eller MIG?

 

Du får helt sikkert en masse svar som sier at alt av Mig som koster mindre enn en månedslønn er no dri**:-)

 

 

hmm... mnd. lønn kan kan jo variere da, har 15000,- forskudd hver mnd. resten hvert halvår, og han vikaren i redningselskapet her 300000 i mnd. :).... jeg skal ha ett som jeg kan sveise bil med og det skal ikke være eletrode, er det ikke det de som man bruke slike sveise stenger til.

 

skal ha med tråd det er vel MIG og MAG

 

gjør ingenting om det er med eller uten gass.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste apparatene er vel helt klart de dyreste, men tror jeg skal handle 150amp mig-apparat fra Moeco i bergen. De selger disse for 2500 (+gassregulator, men den handler jeg på biltema:-))

Skal også ta en titt på Telwin som selges gjennom felleskjøpet, får prøvesveise det på verkstedet der, noe dyrere det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handla meg kempi minarc 150 jeg nå nettop, transistorstyrt mig/mag, veier bare 15kg med tråd! Kan både ha rørtråd og vanlig! Det er på 150amp.. valget lå mellom det å et esab apperat på 180amp, men disse er litt dyrere en det du hadde tenkt! kosta vel 6k+, men kempien er så hendig at jeg kan ta det me inn i bilen! har bare en lang slange fra gassflaska! Vil absolutt anbefale det apperatet!

 

mvh

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok får sjekke litt rundt, men det er litt langt å kjøre fra Bodø til Trondheim på Biltema bare får kjøpe et sveise apparatt, de har ikke postordre.

 

Skal svise en volvo 240 :)

 

Maggvaardal: jeg sa maks 5000,- :D billige er jo det beste da.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår