Gå til innhold

Woodbeach - Mondeo 98 - Morel,Sinfoni,Evus,Alpine

Ranger emnet


Woodbeach

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser ut som du har hatt litt jobb her ja, hehe :)

 

Likte løsningen på komp.settet foran, mulig jeg skal prøve noe lignende selv der.. :)

Vi får se hvordan det blir med vinkling...mulig NOE må gjøres her, men siden Morel har en veldig bra spredning på elementene sine, burde det ikke ha MYE å si :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhu, dette ser kjent ut :D

 

Skal følge med dette. Se om du kommer opp med noen lure ting jeg ikke kom opp med, og slike ting. Lykke til forresten, og bare spør om det er noe :)

Takk takk :)

 

Om du har msn så legg meg gjerne til! cskogstrand@gmail.com

Så kan vi diskutere løsninger der istede ;)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Christer

 

for de som ikke kjenner meg(omtrent alle) så er jeg medhjelperen(kameraten) til christer.

 

Var med christer til lommedalen i går, for å høre på litt musikk. å jeg må virkelig si at morell imponerte ganske mye hehe....Gleder meg til bilen er ferdig...

:kiss

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Begynner å ta form nå=)

 

Hvordan ble det når du fikk lagt BB i stort sett hele bilen? Ble det mye forskjell?

 

Skal du ha noe i bagasjerommet?

Har ikke merka stor forskjell, da jeg enda ikke har lagt på gulvtrekket ;)

Men regner med det blir en mer behagelig kjøreopplevelse :)

Vurderer kanskje å legge skummatter i tillegg (da tiltenkt demping av støy utenifra, for økt komfort, dette har nok lite innvirkning på lyden), men får se...

 

Bagasjen har jeg ikke råd å starte i. Jeg tenkte som så at det var viktigst å få ferdig delen hvor musikken skal komme fra først ;) Sub er jo bare ekstrautstyr...det skaper dybde og gjør lyden mer fyldig, men det er viktigst å ha en solid front ;) Men det kommer!! fortvil ikke! :) Men mulig det må bli etter sommeren...får se...

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt gromt gromt :)

Morel er å blir en god overaskelse hver eneste gang man skrur på anlegget :)

 

Begynner byggingen i februar jeg... da er bilen ferdig rustsveisa og lakkert... gruer meg litt til å ta ut interiøret men... det ska nu gå :)

 

Gøy å finne alt smårasket tidl. eiere har mista hehe

 

Siden du bor i råholt (ikke så langt unna Skreia der jeg er ofte)

Kanskje du kunne ha hjulpet meg med litt ideer? er så sinnsykt splittet i tanken om å støpe diskant "holdere" eller bare felle inn diskantene i dashen... har støpt litt tidl. men det var enkle jobber som behøvde lite annet enn klatting her og der hehe...

 

bør vel ha dremel... det har jeg skjønt :)

Tar vel ikke lange tiden å mekke noe ?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt gromt gromt :)

Morel er å blir en god overaskelse hver eneste gang man skrur på anlegget :)

 

Begynner byggingen i februar jeg... da er bilen ferdig rustsveisa og lakkert... gruer meg litt til å ta ut interiøret men... det ska nu gå :)

 

Gøy å finne alt smårasket tidl. eiere har mista hehe

 

Siden du bor i råholt (ikke så langt unna Skreia der jeg er ofte)

Kanskje du kunne ha hjulpet meg med litt ideer? er så sinnsykt splittet i tanken om å støpe diskant "holdere" eller bare felle inn diskantene i dashen... har støpt litt tidl. men det var enkle jobber som behøvde lite annet enn klatting her og der hehe...

 

bør vel ha dremel... det har jeg skjønt :)

Tar vel ikke lange tiden å mekke noe ?

 

Du får si fra neste gang du er i Skreia, så kan du komme innom en dag! ;) Prate lyd er alltid moro! :popcorn

 

Når det kommer til støping, så tar det litt tid, hvertfall etter min erfaring, om man vil ha det bra. Det skal og legges til at dette er første gangen jeg støper noe som helst. Har aldri jobba noe med glassfiber eller sparkel før...

Nå er jeg ikke heeelt sikker på hvordan en Calibra ser ut inni, men kan du ikke stikke innom, så kan vi se om vi klarer å diskutere oss fram til en god og enkel løsning? En bra løsning trenger ikke alltid være veldig komplisert ;)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Grunnet en liten periode uten at noe særlig har blitt gjort, og at jeg ikke har hatt muligheten til å logge inn på forumet, har det ikke skjedd så mye her :hello:

 

Men her kommer en liten update på hva som har skjedd i de stille ukene...

 

 

Har dempa under baksetene. Tok ikke dette så nøye, siden setene i seg selv demper en DEL...

 

CIMG1081Small.jpg

 

Kjøpte inn 30mm dempematter fra Biltema...ble litt overivrig og tok likegreit med meg 5 slike matter...(Brukte kun 2,5 av de..men da har jeg til en annen anledning ;))

 

CIMG1083Small.jpg

 

Ferdig lagt...

 

CIMG1085Small.jpg

 

Har trekt alt av kabling, selv om det ikke vises ;)

 

CIMG1093Small.jpg

 

 

A-stolpene begynner og å ta form gitt! :)

Har pratet med Anders Fleischer om å trekke de, og han kom med et tilbud på ca 1000,- avhengig av vinylen vi velger. Er dette en grei pris?

 

CIMG1105Small.jpg

 

CIMG1107Small.jpg

 

Sleit med at limpistol limet ikke satt helt godt nok fast, så bestemte meg for å pusse noen hull i a-stolpen på baksiden for å feste skikkelig med polyester. Dette sitter nå skikkelig :)

 

Venstre a-stolpe..

 

CIMG1113Small.jpg

 

Høyre a-stolpe..

 

CIMG1114Small.jpg

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår