Gå til innhold

Woodbeach - Mondeo 98 - Morel,Sinfoni,Evus,Alpine

Ranger emnet


Woodbeach

Anbefalte innlegg

Ser ut som om du skal drive med noe glassfiber her... men hva er det svarte guffet? Virket noe mørkt i forhold til det jeg har brukt :)

 

Mvh Tony

Hehe...ja, det er da polyesteren :D

 

Det har seg kort og gått slik at blandekoppen min sverta av på polyesteren...noe uintelligent fra min side å bruke akkurat den, men det fungerte :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært ute i den kalde garasjen og fortsatt litt...bilder følger! :D

 

Har skjært ut nye "baffeler" i kryssfiner og limt de fast i glassfiberstøpene..

webCIMG0959.jpg

 

Meen, det måtte jo en del bortkapping til, og slik ble det etter jeg gikk løs med Dremelen :D

webCIMG0960.jpg

 

Her er husene limt fast på A-stolpene

webCIMG0961.jpg

 

Endelig klar til å ble smuurt inn med polyester ;)

webCIMG0966.jpg

webCIMG0967.jpg

webCIMG0965.jpg

 

Skal innom biltema i morra og plukke med mer polyester, herder, glassfibermatte og sparkel :biker

 

 

Edit: Må bare få legge til at dette er første gang jeg benytter meg av glassfiber... :) Så vi får se om jeg består svenneprøven :D

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså jasså, Christer!!

Så du driver med nytt lyd prosjekt nå ja! :) Blir spennende å se, skal følge med utover her jeg! Og selvfølgelig komme innom for en liten test... :D

Passasjersetet er ledig det vettu :hug:

Bare å komme innom når det er ferdig! ;)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Morel!! :pray disse elementene er helt råe når det gjelder dynamikk!! jeg skal muligens en tur til Pål til lørdag, kom en tur innom om du vil høre hvor mye frontsettet tåler og fremdeles spille pent... Devil ta med favorit musikken og :well skal hente mer snadder hos Pål så jeg kan bygge "litt mer" happyhappy ... hvilken forsteker (e) skal du bruke?? spiller? har en P99 til "overs"... :bump

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Morel!! :pray disse elementene er helt råe når det gjelder dynamikk!! jeg skal muligens en tur til Pål til lørdag, kom en tur innom om du vil høre hvor mye frontsettet tåler og fremdeles spille pent... Devil ta med favorit musikken og :well skal hente mer snadder hos Pål så jeg kan bygge "litt mer" happyhappy ... hvilken forsteker (e) skal du bruke?? spiller? har en P99 til "overs"... :bump

Takker takker :D

 

Men til helga skal jeg lyddempe gulvet, og da tar jeg ut seter og gulvmatte...litt vanskelig å få kjørt nedover da dessverre.. :biker

 

Men jeg har hørt rykter om at de 6.5" bassene dine ikke heelt stiller opp til forventningene? :bump Dette syns jeg du skal få lov til å motbevise for meg en dag ;)

 

Forsterkere er enda hemmelig aneglsmili men spiller blir Alpine. Har en CDA-9835, som får duge inntill videre :D Om jeg bytter, blir det i så fall til en råere Alpine spiller ;)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Morel!! :pray disse elementene er helt råe når det gjelder dynamikk!! jeg skal muligens en tur til Pål til lørdag, kom en tur innom om du vil høre hvor mye frontsettet tåler og fremdeles spille pent... Devil ta med favorit musikken og :well skal hente mer snadder hos Pål så jeg kan bygge "litt mer" happyhappy ... hvilken forsteker (e) skal du bruke?? spiller? har en P99 til "overs"... :bump

 

Si ifra a... kommer for å høre jeg og :???:

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker :D

 

Men til helga skal jeg lyddempe gulvet, og da tar jeg ut seter og gulvmatte...litt vanskelig å få kjørt nedover da dessverre.. :biker

 

Men jeg har hørt rykter om at de 6.5" bassene dine ikke heelt stiller opp til forventningene? :bump Dette syns jeg du skal få lov til å motbevise for meg en dag ;)

 

Forsterkere er enda hemmelig aneglsmili men spiller blir Alpine. Har en CDA-9835, som får duge inntill videre :D Om jeg bytter, blir det i så fall til en råere Alpine spiller ;)

 

rykter? knock hehe... best å høre det selv fordi nå er delefrekvensene bedre fordelt med aktiv 4 veis rett fra spilleren kiddie .... men skal self ha flere Elate 6... aneglsmili hvis det paser for Pål så har jeg tid til en kjapp tur på lørdag.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-UPDATE!-

 

Fikk de etterlengtede panserløfterne mine i går! :D

 

CIMG1027Small.jpg

 

Var innom Coop Obs! i går å fikk kjøpt med litt "værtøy" på tilbud. Håper det holder hvertfall en liten stund :lol

 

CIMG0991Small.jpg

 

 

Satt i går i gang med lyddemping av gulvet..

 

Oversiktsbilde av garasjen..ja, det er litt trangt ;)

 

CIMG1024Small.jpg

 

Uthiving av interiør :D

 

CIMG0989Small.jpg

 

CIMG0985Small.jpg

 

Var NOK dritt under baksetene! :oohh

 

CIMG0982Small.jpg

 

Utrolig hvor mye rart man finner i en bil som tydeligvis har blitt brukt til både det ene og det andre.. En liste over noen av tingene vi fant:

Øredobb

2 klinkekuler

kinderegg-mann bein

kinderegg-mann hode

kinderegg-mann hatt

masse gamle, men fortsatt myke og seige pastiller

sånn svart ting som vist på neste bildet

 

CIMG0980Small.jpg

 

Bilde av den fine øredobben :D

 

CIMG0981Small.jpg

 

Så fortsetter demonteringa...

 

CIMG0990Small.jpg

 

CIMG0992Small.jpg

 

Støtte på et aldri så lite problem da vi skulle ta ut gulvtrekket. Det var nemlig et stag i vegen som antakelig holdt oppe noe tungt, så dette valgte vi å ikke skru løst. Vi fant da ut at vi istede skulle klippe opp teppet. Men siden det ikke var mulig å komme til med saksen vi hadde for hånd, ble jeg nødt til å vise muskler knock Dette er da under der spilleren er...rett til høyre for pedalene.

 

CIMG0998Small.jpg

 

CIMG1001Small.jpg

 

CIMG1003Small.jpg

 

CIMG1004Small.jpg

 

Endelig var alt ute :D og det er klart for en pause..

 

CIMG0988Small.jpg

 

CIMG1018Small.jpg

 

CIMG1020Small.jpg

 

Så begynte vi å løfte på det som var igjen av ting men da åpenbarte det seg noe forferdelig...Det viste seg å være litt mer jobb en planlagt å dempe gulvet, da han som har hatt bilen før tydeligvis har vært ganske så våt på beina gjennom et par vintre...Bildene taler for seg selv...

 

CIMG1005Small.jpg

 

CIMG1006Small.jpg

 

Legg merke til plata med hull i som stikker ut...

 

CIMG1010Small.jpg

 

Ikke særlig trivelig...

 

CIMG1013Small.jpg

 

Etter en liten stund med dremelen...

 

CIMG1016Small.jpg

 

CIMG1017Small.jpg

 

 

Skal fortsette med rustpussinga i dag, mens min medhjelper skal få æren av å vaske gulv og gjøre klart til Brown Bread skal legges knock Er han ikke søt? :D

 

CIMG1026Small.jpg

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for herlig respons gutter :D

 

Har vært ute siden kl 20.00 i går å dempa gulvet i bilen. Kl. er nå 06.00... trøøøøtt.... (Det skal nevnes at man tok et totalt av pauser på 1-1,5 time...heriblandt litt tv-titting og en 255gr Cheese/Bacon/Hamburgertallerken :D)

 

Så det eneste som gjenstår å dempe da er under baksetene, hele bagasjerommet og hjulbuene :D det vil vel si at jeg nermer meg halvveis snart :)

 

Kommer med bilder i morra!

Er for sent å styre med det i kveld... GOD NATT! :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer oppdateringen fra gårsdagens/nattens hendelser :)

 

Først et bilde av en tragedisk hendelse som fant sted onsdag forrige uke...min første "bulk" på 1,5 år med lappen... (Bildet er av høyre tåkelys foran på fangeren)

 

CIMG1041Small.jpg

 

Pussa ferdig og kutta bort litt av fothviler-plata, og sprayet med zink og klarlakk...

 

CIMG1028Small.jpg

 

Behandla under førerbeina, der det var så voldsomt med rust...

 

CIMG1033Small.jpg

 

Imens jeg behandla rusten var jeg så heldig å ha en delskolert vaskekone for hånden :D

 

CIMG1031Small.jpg

 

Etter vaskinga begynner dempinga...

 

CIMG1037Small.jpg

 

CIMG1044Small.jpg

 

CIMG1045Small.jpg

 

CIMG1047Small.jpg

 

CIMG1050Small.jpg

 

CIMG1051Small.jpg

 

 

Edit:Hvis noen lurer på hvorfor vi monterte setene, så er det fordi vi skulle bruke bilen i dag. Ble også tilfeldigvis stoppa i beltekontroll med bilen i denne tilstanden ;P Han lurte litt på hva vi dreiv med... :D

Og sist men ikke minst...jeg VET jeg bør vaske bilen snart... ;)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår