Gå til innhold

Woodbeach - Mondeo 98 - Morel,Sinfoni,Evus,Alpine

Ranger emnet


Woodbeach

Anbefalte innlegg

Hadde 2 stk Pioneer 3004SPL liggende og ei kasse jeg bygde for en stund tilbake som duger bra nok :) Skal bare spille fra 50Hz og ned, så stiller ikke så innmari høye krav her ;) Men håper på et par Morel Elate 10 etterhvert :) Men det blir nok ikke før til vinteren igjen...

 

Hei så bra ut dette=) Du kan du ikke skrive til meg hva volum osv.. på den kasse ... å hvordan det høres ut. skal bygge meg en ny jeg også... noen tips.. gi meg et pip på msn.. du var offline nå;)

konge prosjekt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nice, men du må få deg morel subber og synes jeg, pioneer basserne trekker ned nå !;)

 

Hehe ;) står på penga vettu...har enda ikke handla noen av forsterkerne jeg skal ha i bilen. :) Holder på å teste forskjellige løsninger. Koster penger det og! :D

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så bra ut dette=) Du kan du ikke skrive til meg hva volum osv.. på den kasse ... å hvordan det høres ut. skal bygge meg en ny jeg også... noen tips.. gi meg et pip på msn.. du var offline nå;)

konge prosjekt=)

Hallå du! :)

 

Kassa er på 54 liter og den er lukket. Og dette er den beste subben jeg har hatt. Og en av de råeste jeg har hørt i bil :) Har testa de på en Lanzar Opti 4000D en gang...den yter 2000wrms i 4 ohm og den sparka virkelig liv i dem i den lille corollaen vi spillte i ;)

 

Men blir ikke dette 3. bassløsninga di nå da? :P

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hva du gjør med dem så mekk en "how to" for grønnskollinger ;)

 

Hmm...How-to får bli litt senere :P er en del bygging på gang om dagen :)

 

 

 

Litt oppdateringer :)

 

Jeg hadde et seriøst skrangleproblem fra ymse steder under bilen og fant til slutt ut at den aller største kilden til dette var noen luftehull som er plassert i hver side av bagasjerommet i Mondeoer. Disse blafrer no enormt når subbene slår i gang...og jeg tettet rett og slett disse med BrownBread og det fungerte kjempegodt. Har og gått på med litt silikon på diverse steder under bilen som skranglet der. Skiltplaten er tatt bort og jeg har lagd BrownBread bak skiltet og skrudd skiltet rett i karosseriet.

 

Jeg måtte forresten snu subben. Fant ut at om jeg hadde den stående framover ville nesten ikke noe lyd komme inn i cupéen fordi det er metall i ryggen på setene. Så den måtte ut igjen. Slik så det ut da jeg hadde tatt ut den :)

 

DSC00212.jpg

 

Så fant jeg ut at jeg måtte ha litt mer luft fra subbene inn i cupéen og bestemte meg for å kutte litt i hatthylla. Dette ble gjort på verdens minst hensynsfulle måte. Jeg lå på rygg nedi bagasjen med vinkelsliperen over meg og kuttet...ikke spesiellt lurt. Men det gikk bra...

 

Før:

DSC00215.jpg

 

Etter:

DSC00218.jpg

 

Til slutt et bilde av bakveggen i bagasjen som nå måtte få to søte små hull i seg så det kunne titte fram et par 12" gjennom den :) Subben måtte bygges opp i høyden for at den skal komme over gulvet jeg skal bygge, og dette resulterte i at den NESTEN butter i hatthylla. Men gikk på centimeteren :D

 

DSC00220.jpg

 

So thats it...blir mer jobbing i morra :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tjena!!

 

Nå må det komme noen updates her, fetter! Det er bare 11 dager til jeg kommer hjem nå, og da skal vi fikse vettu! ;)

 

Har sett for meg litt på hva vi kan gjøre med dash'en og resten av interiøret....pluss at jeg har noen litt søkte forslag til utsida på bilen, men det blir sinnsykt morro! :P

 

19.mai er dagen! Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjena!!

 

Nå må det komme noen updates her, fetter! Det er bare 11 dager til jeg kommer hjem nå, og da skal vi fikse vettu! ;)

 

Har sett for meg litt på hva vi kan gjøre med dash'en og resten av interiøret....pluss at jeg har noen litt søkte forslag til utsida på bilen, men det blir sinnsykt morro! :P

 

19.mai er dagen! Snakkes!

 

Tjena, fetter! :D

 

Har gått litt stille i det siste ;) dessverre...men burde vel skje litt ting etter vi har fått satt oss ned ved tegnepulten til helga :D

 

Kan jo forresten i samme slengen slenge ut noen bilder så det ser ut som jeg har gjort LITT hvertfall :P

 

DSC00224.jpg

 

DSC00227.jpg

 

DSC00226.jpg

 

Jeg var ikke fornøyd med vinklingen med å ha begge elementene oppe på dashen slik jeg hadde det. Jeg likte det bedre da jeg hadde det slik som dette:

 

DSC00304.jpg

 

Jeg vil at elementene skal spille mest mulig on-axis, for da syns jeg de spiller best, selv om dette kan bli en liten utfordring...

Det spiller og en smule nasalt på enkelte plater med mellomtonen og diskanten plassert slik, men jeg fikk litt mer dybde i mellomtonen når det stod slik og det passer ørene mine perfekt :) Er enda ikke fornøyd med vinkling, men dette er nok det beste jeg har kommet fram til så langt.

 

Det var alt for denne gang...er litt rustfjerning som står på tapetet framover, så blir nok ikke så voldsomt med bygging framover :P

Patience is a virtue (eller no...)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår