Murdoch Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Har problemer med at bilen gir fra seg et kraftig dunk når jeg kjører sakte over humper - (les hul i veien, kanter etc). Bilen er en omega B 99 EU kontrollen sa at han merket også litt ved bremsetesten. Men ha godkjente bilen med ingen feil så. Hva er galt, dempere eller fjæringer, begge? eller noe annet. Jeg har liten peiling på akkurat den biten men det virker som om fjæringene og demperene bånner?? Hvis det går ann å beskrive det slik. Hva kan jeg gjøre for å bukt på det. Bilen svaier mye i svinger når jeg gir på. Skulle ha stive den opp også. råd? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Sikkert dårlige foringer her og der... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Har problemer med at bilen gir fra seg et kraftig dunk når jeg kjører sakte over humper - (les hul i veien, kanter etc). Bilen er en omega B 99 EU kontrollen sa at han merket også litt ved bremsetesten. Men ha godkjente bilen med ingen feil så. Hva er galt, dempere eller fjæringer, begge? eller noe annet. Jeg har liten peiling på akkurat den biten men det virker som om fjæringene og demperene bånner?? Hvis det går ann å beskrive det slik. Hva kan jeg gjøre for å bukt på det. Bilen svaier mye i svinger når jeg gir på. Skulle ha stive den opp også. råd? På forhånd takk Høres ut som om demperene dine er helt kaputte. Sansynlig bak, men kan også være framme. Kan på noen biler være vanskelig å merke uten omfattende testkjøring, som ikke blir gjordt på EU. Foringer legger man lett merke til så får ikke håpe det er det for verkstedet sin del iallefall. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Hvis det kan beskrives som en klunkelyd så er det nok dårlige foringer/endeledd foran. Eller så kan det være slitte traversforinger bak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murdoch Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Måtte sette verkstedet på det og de sa at det var væskefylte foringer (er det traversforinger?) som var totalt nedslitte - dette var også grunnen til at bilen svaier slik? stemmer dette? Uansett fikk jeg en "god jul og 5200,- takk". :shake :fuckme2: men men for meg hørtes det rimelig ut uansett. Men bedre enn å kjøre rundt på bil som svaier og har dårlig egenskaper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har samme problemet, det er nok foringene som er slitne ja. Er det dumt å kjøre med slitne foringer, og hvor mye koster det sånn ca å bytte de a? Mvh Magne Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 min lager lyd ved dumper også, og det er utslitte foringer + eksosanlegget slår oppi karosseriet ved dumper. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murdoch Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har samme problemet, det er nok foringene som er slitne ja. Er det dumt å kjøre med slitne foringer, og hvor mye koster det sånn ca å bytte de a? Mvh Magne Jeg har fått pris 4200,- for arbeid og deler + 1000,- i firehjuls kontroll som bør gjøres etter at foringene er skiftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har fått pris 4200,- for arbeid og deler + 1000,- i firehjuls kontroll som bør gjøres etter at foringene er skiftet. :w00t Svart da? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murdoch Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Nei hos et Opel verksted, nå skal de sies at det er i samband med noe annet arbeid som gjøres på bilen, men ja jeg synes det var rimelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Er det denne kompressoren til nivå reguleringa på demperne bak som har tatt kvelden? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg