Gå til innhold

Murdoch

Bruker
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Murdoch

  • Bursdag 04/23/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Dykking og Bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Bilpleier
  • Motor (eks 1.6)
    2,5TD
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Green Air filter, Irmscher kromgrill

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Murdoch's Achievements

  1. Jeg kjører 07 Megane CC svimlende 1,6L bensin, men grei ytelse for 1,6L. En bil jeg fikk et meget godt tilbud på og derfor valgte å teste i 3 år. I tillegg til drømmen om hard-top cab. Vi bor i norge tross alt. Påmontert sportskit (utv) og imorra skal den senkes 35mm. Jeg liker den godt. Ikke den saftigste motoren til Renault. Men så har jo generelt sett Renault i norge ikke vært kjent for det. i.o.m at de heftigste til renault koster såpass i norge at da kjøper man noe annet. Hatt den i litt over et 1/2 år men nå må tårnlagrene skiftes. He he Setene er meget bra, det er mye digg i den som regnsensor, nøkkel-løs, klima også følger det faktisk med en cd spiller, hørte jeg et wooow? Renault har mye bra, men har gjort noen tabber som alle andre merker, men blitt straffet på rykte sitt her i Nord ekstra hardt tror jeg p.g.a at folk glemmer faen ikke når de fryser ræva av seg i en splitter ny bil he he. Edit: Her er bilder før og etter senking, betraktlig bedre spør du meg. Før: Etter:
  2. Hør hør! Denne mannen snakker fornuft. :thumb Ble bra det. Men hvor lenge vil det holde? Så sterkt oksiderte biler blir gjerne fort hvite igjen, spesielt fort når du bare polerer dem, men ikke alltid. Noen ganger forblir de røde også og da er det gøy. Hvis man polerer riktig med makita maskin 1000-1700 o/min med en god polishing pad eks W8000 eller enda bedre W9000 framfor oscilerende maskin blir produktet masert bedre inn i lakken og resultatet blir betraktlig bedre etter min erfaring, mye glattere overflate får du også noe som igjen vil hindre at skitt fester seg.
  3. Ønsker å kjøpe Steinmetz sidespeil til Omega B. Er også interresert i front leppe eller hel fanger, sideskjørt, bakfanger og spoiler til STV. Ta kontakt i tråd eller PM På forhånd takk.
  4. I opelen 132Hk, 146hk i BMW har jeg fått vite om du tuner etter hva jeg har fått høre av diverse tune-firma kan man nå opptill 170Hk. kommer an på tuningboksen og metoden.
  5. Jeg tar meg definitivt en tur innom, det er lov selv om man ikke er medlem eller?
  6. Den var vel litt i overkant, hvordan vet du dette? Har du levert bilen din inn til alle bilpleiefirma i hele landet? Slik synsing og nedtråkking for å framheve hvor flink du selv er. Er utrolig barnslig og useriøst. Viser egentlig at du må være veldig usikker på hva du driver med og må derfor prøve å overbevise deg selv og andre at bilpleiere ikke vet hva de driver med. Du skulle holdt deg for godt til å komme med sånne tullete utsagn. Da hadde din integritet vært i behold.
  7. Helt riktig - softbuff W-8000 mente jeg :thumb W-4000 er Cut'n shine padden. En liten skriveleif. Softbuff Finishing Pad W-9000 er forresten best på svarte biler synes nå jeg, denne er enda mykere og fjerner gater eller swirls lettere. Men på andre farger bruker jeg W-8000 som en finish pad før polish.
  8. Har du prøvd medium grade eller heavy grade clay? følg framgangsmåten som beskrevet i denne tråden. Farge forskjellen får du nok vekk ved å rubbe (roterende maskin), fordi her må man varme opp lakken godt for å jevne ut den ujevne fargen, f.eks med Cut'n Shine pad w-4000 med et produkt som sliper godt eks diamond cut for deretter å bruke softbuff w-4000 med speed glaze for å fjerne gater etc. For så å polere. Husk å maskere lister og annen plastikk med maskeringsteip også når du polerer om du bruker en polish med kalk i. Dette bør du ha god erfaring med NB: Cut'n shine padden ved feil bruk ødelegger lakk og lister. Få noen profesjonelle til å gjøre dette, eks ditt lokale bilpleie firma viss du føler deg usikker på dette.
  9. 205/55 15 dekk på stålfelg med opel kapsler 5-110 boltsirkel Dekkene er sommer Continental Premium brukt en sommer. Selges i Ålesund - evt kjøper betaler frakt. Selges høyst b. over 1000kr
  10. Et annet meguiars produkt å anbefale på felger - stål, krom og plastikk er Wheel Brightener ved bruk av riktig dosering og ved gjentatte påføring/avspylling - er denne glimrende. Den fjerner alt av asfaltstøv, bremsestøv og annen inngrodd skitt. At felgene dine får en "shiny look" etterpå er nokså imponerende med tanke på at du kun påførerer et tynt lag slik at oksygen/luft får jobbet med produktet på felgen. Har du på for mye vil ikke produktet virke like bra. Bland 1:4 (vann) eller 1:3 i en sprut flaske. La det stå på i 5-10min. Et produkt man må holde seg langt unna er No1 Wheelcleaner 46 fra Lahega! Denne vil lage blaste rennmerker på krommet felg. Dette er av erfaring. Lahega påstår at den ikke gjør det knock men det er feil - Dette produktet ødelegger felgene dine. Selv ved riktig bruk. Styr unna.
  11. Godt svar, ja jeg jobber som bilpleiere - men vi har våre arbeidsmetoder og det er derfor veldig interresant å lese om andres erfaringer om hvordan å gå fram ved bruk av Meguiars produkter. Vi bruker hovedsaklig Mequiars, men vi bruker proffserien dems mest. Noe som ikke er relevant i denne tråden. Det riktig det du sier med en finere clay så vil du ikke produsere riper. Men med tanke på en bil hvor man må bruke grovere clay så kan riper komme er min erfaring. Forurensing får du på clayen ved at du fjerner asfaltstøv, lakkstøv etc som vil sette seg i clayen. Men er du nøye nok og bruker en fin clay som du beskriver så er jo ikke dette et problem. Siden det finnes mange veier til Roma så fant jeg denne tråden veldig nyttig.
  12. Hei Bra tråd du lagde, jobber du for k2000 i Trondheim? Mye nyttig stoff for folk her. I tråden din skriver du - Dette kalles for polering, eller også "rubbing". Min oppfatning er at rubbing eller såkalt lakkrens og polering ikke er det samme i og med at man aldri vil kunne varme opp lakken ved polering som ved rubbing og dermed fjerne dyperegående riper. Man gjerne lakkrenser først, med f.eks en makita maskin (roterende maskin som jeg er helt enig at man bør unngå om man ikke har erfaring med en slik maskin) og softBuff pads med enten Diamond cut 2.0 eller speed glaze for derretter å polere. Har du erfaring med det? Min erfaring er også at ved bruk av clay så vil noen riper oppstå uansett, derfor rubber jeg alltid etter jeg har brukt clay magic eraser. Du burde kanskje også nevne at ved bruk av clay så bør du holde deg til en lengde retning. Ikke vertikalt og horisontalt på samme område? Jeg understreker at dette er mine erfaringer. Stå på dettte er en bra tråd!
  13. Tror jeg betalte rundt 300-400kr per stk på opel-deler.no. De er lett å skifte selv med mindre du river av metallet som holder dem på plass, slik jeg har gjort, da må du sveise inn nye.
  14. Knekking i dører kan være dørstopperen, bør skiftes før du river metalet som holder den på plass av. Dug på frontruta - finn ut hvor det er vann som lekker inn i coupeen, kan være dørlistene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår