Gå til innhold

Beslaglagt førerkort

Ranger emnet

Holla

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake, lånte jeg bilen min til en uten lappen.. Han ble stoppa, og dette fant onkel politi ut..Lappen min ble beslaglagt.. Og det er vel 30 dager mener jeg å huske..

Når de beslaglegger i 30 dager, så har de vel plikt til å gi meg et svar innen den tiden? Viss ikke, må de da gi meg lappen tilbake?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 dager er vel standard for å få vite om det pågår etterforskning, om det blir straffeforfulgt osv osv. Det er verdt en telefon til Politiet og høre.

Er du NAF - medlem, kan du høre med de om det er noe regler og paragrafer å henvise til

OT: det er vel ikkje deg med Vectra'en? Hardanger?

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg godtok det ja..

Var det dumt?

ja var jo det,aldri bra å samtykke :usa: men de blir vel 3 mnd uten lappen tenker jeg,er vel minste sats?men måte anmeldt kompisen din,hvis du nektet(ikke så kult det heller) så ikke lånn vekk uten lapp(enda værre hvis de smeller) :iconsm

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal ALDERI godta at dem tar førerkortet!!!!!!!!. bare vist man har fyllekjørt, da kan det lønne seg...

Hvis man har fyllekjørt skal man ikke ha førerkortet uansett !!

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tlf. for og finne ut hvor landet ligger..? De bør kunne gi deg noe fornuftig svar på det iallefall :)

God jul til deg, uansett lapp eller ikke :)

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake, lånte jeg bilen min til en uten lappen.. Han ble stoppa, og dette fant onkel politi ut..Lappen min ble beslaglagt.. Og det er vel 30 dager mener jeg å huske..

Når de beslaglegger i 30 dager, så har de vel plikt til å gi meg et svar innen den tiden? Viss ikke, må de da gi meg lappen tilbake?

Noen som vet?

La oss nå bare håpe du forblir uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltid trekke samtykket om beslag.. men om de mener du godtok samtykket og du da trekker det 30 dager senere så vil ett evnt beslag virke fra de 30 dagene senere og ikke fra da hendelsen skjedde. Om du tror du mister lappen er det ikke alltid lurt å trekke samtykket så veldig SENT!

Jeg godtok ikke samtykke, både skriftlig og muntlig, alikevel mente de at jeg gjorde det. Man har lite å "si" mot "de"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltid trekke samtykket om beslag.. men om de mener du godtok samtykket og du da trekker det 30 dager senere så vil ett evnt beslag virke fra de 30 dagene senere og ikke fra da hendelsen skjedde. Om du tror du mister lappen er det ikke alltid lurt å trekke samtykket så veldig SENT!

Jeg godtok ikke samtykke, både skriftlig og muntlig, alikevel mente de at jeg gjorde det. Man har lite å "si" mot "de"...

delvis korrekt... du må trekke ifra de første 30dagene du var uten førerkort også

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider