Gå til innhold

turbostørrelser?

Ranger emnet


edw

Anbefalte innlegg

er disse to turboene ca like store, tenkte å kjøpe en av dem og ha på en veldig liten motor 1,2l :) dette er bare for morroskyld. men vil det funke eller kommer ladetrykket allt for sent? hvilken turbo egner seg mest? er garrett turboen mye større/mindre?

 

volvoturbo (mitsu) TD04L 12T (denne vet jeg er ganske liten)

saab (garrett) GT2052s. Snr: 12755106 (denne vet jeg ingenting om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja der er jeg med.... men hvem av de to turboene er minst i størrelse/mest egnet? har hørt noen nevne lavtrykksturbo om mitsu turboen, men skjønner ikke helt hva de mener med det.... trodde det var så enkelt som dette jeg: liten turbo raskt ladetrykk, stor turbo sent ladetrykk.... er en lavtrykksturbo bare en liten turbo da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil skal dette sitte på?

Om det er micra\sunnt\cherry så har du flaks, for jeg har en manifold med en påsveisa bittliten (fiat) turbo (enda mindre enn turboen på min Cherry turbo= 1,5l) sikkert perfekt til en så liten motor

 

Turboen ser veldig bra ut, og det er ingen slark, jeg har ikke noen nytte av den så du kan få den billig

 

Btw: har også en liten intercooler (fra 200sx) du må jo ha det å m'm

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tak i en turbo som sitter org på en liten bil feks fiat unu turbo osv. så kjøper du deg en cossi ic ( den lille lange) den tar liten plass. så er det bare å begynne å bygge. hehe

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle turbodiesler er ypperlig til slikt, f.eks VAG caravelle med 1,6 TD el andre lign. Ligger flust på biloppsamlingsplasser visst man får skru ut selv.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en diesel turbo vil vel ikke være helt gunstig på en bensinbil? er ikke den vant til å jobbe på litt andre tempraturer samt at kompressorhuset og eksoshuset er lagt opp litt anneledes på en diesel turbo.... (har en gammel dieselturbo fra en 1,9l dieselbil jeg kanskje kunne brukt om det funker) cossie ic hadde nok hvert gull ja..... casen er at de to turboene jeg nevnte over kan jeg få tak i billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en diesel turbo vil vel ikke være helt gunstig på en bensinbil? er ikke den vant til å jobbe på litt andre tempraturer samt at kompressorhuset og eksoshuset er lagt opp litt anneledes på en diesel turbo.... (har en gammel dieselturbo fra en 1,9l dieselbil jeg kanskje kunne brukt om det funker) cossie ic hadde nok hvert gull ja..... casen er at de to turboene jeg nevnte over kan jeg få tak i billig...

 

Nå har ikke jeg fasit svaret her da, men har et par kammerater som har bygget mindre og kanskje useriøse bygg, men de har hvertfall brukt turbo i fra dieselmotorer og det har nå funget greit nok der, så om turboene er annerledes bygget opp vet jeg ikke, men vil ikke tro det.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår