Gå til innhold

edelbrock i usa grisebillig? Frakt og toll?

Ranger emnet


laksen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tittet litt rundt etter edelbrocker i usa i forbindelse med prosjektet mitt. På noen nettsider finner jeg nye "crate engines" til en uhyre billig penge! 410hp 350 motorer til 30k? Er ikke motorene komplette, eller er det vare helt sinnsykt billig for disse motorene i USA? Tåler edelbrock performer (rpm) motorene noe juling?

 

Hvor mye må en legge ut for å hente en sånn motor til norge?

Noen som har erfaring med komplette edelbrocker fra usa?

Endret av laksen

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen stemmer den.Det er noe av det fine med amcars.Du må vel regne med ca 2000 kr i frakt og moms på kjøpesummen og frakten.Så kommer det litt tollklareringsgebyrer ol.Men du får uansett masse for pengene.

Her er en oversikt over GM sine fabrikkmotorer:

http://www.gmgoodwrench.com/perfpartsjsp/partlist.jsp?section=ce&cat=9274

 

Edelbrock motorene er vel helt greie.Ikke det aller hotteste du får men de har solgt i bøtter og spann så dårlige er de ikke.Jeg ville likevel foretrukket en GM Goodwrench/GM Performance motor tror jeg.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen stemmer den.Det er noe av det fine med amcars.Du må vel regne med ca 2000 kr i frakt og moms på kjøpesummen og frakten.Så kommer det litt tollklareringsgebyrer ol.Men du får uansett masse for pengene.

Her er en oversikt over GM sine fabrikkmotorer:

http://www.gmgoodwrench.com/perfpartsjsp/partlist.jsp?section=ce&cat=9274

 

Edelbrock motorene er vel helt greie.Ikke det aller hotteste du får men de har solgt i bøtter og spann så dårlige er de ikke.Jeg ville likevel foretrukket en GM Goodwrench/GM Performance motor tror jeg.

 

Hørtes ut som du visste litt, så jeg lar deg ikke slippe så lett :p

 

Ja, jeg har lest en del om edelbrock, men jeg er litt redd for at det bare er utseende og navnet en betaler for. Motorene blir jo hovedsakelig brukt i HotRoder som går en snau km i året. Bilen min skal tross alt luftes på banen noen ganger i året, så jeg er litt redd for at edelbrock blir litt spett rent kvalitetsmessig.

 

Jeg er ikke intressert i noen supertouring motor eller noe i den duren. Forgasser motor med masse chrome er et must. God gammel skole.

 

Disse GM Goodwrench/Performance motorene. Er de greie i pris?

 

Planene er å legge ca 35-40k i motor og ca 10k i girkasse (6gir).

 

ps: må være en 350sb. Har ikke all verden av plass å ta av i "lengden".

 

Mvh Jim

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edelbrock er et bra navn, så du betaler nok litt for navnet. Men de lever også opp til navnet sitt, så kvaliteten er det nok ikke noe å si på.

 

GM Goodwrench er litt enkelet sagt GM's egen "snacks" og ettermarkeds avdeling. greie priser, greie produkter.

 

Men får du tak i ei 6 trinns gearkasse komplett med clutch og clutch hus for 10.000 kr er du jammen god!

 

Jeg skal IKKE påstå at jeg er verdensmester i gode handler, men jeg betalte 17000 for min brukte T56 kasse.

Dette gjorde jeg etter å ha sjekket priser på disse kassene nøye i flere måneder. I Norge, i Sverige,i USA, på Ebay, brukte, nye, overhalte osv osv.

 

Får du tilbud om ei slik kasse til 10.000kr så sjekk NØYE hva som følger med!

Det du skal ha er en T56 kasse med "pull type clutch". Den virker motsatt av de fleste andre clutch typer. Derfor kan du ikke påregne å bare bygge om den hydrauliske overføringen fra en annen clutch til å passe på T56 kassa.

 

Vær også obs på at T56 leveres BÅDE til Ford og GM og de utgavene går IKKE om hverandre. Kjøper du en crate motor som bygger på pre-'86 blokka med "two piece rear main seal" må du ha et spesial svinghjul for å få T56 kassa på. Kjøper du crate motor som bygger på 87-95 blokka med "one piece rear main seal" kan du bruke et vanlig original svinghjul.

Vanligvis følger ikke svinghjul og det lille rullelageret du trenger for manuell kasse med crate motorene.

 

T56 kassene som står på Chevy LS1 motorene (dvs nyere enn 96) går IKKE på de tidligere motorene.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edelbrock er et bra navn, så du betaler nok litt for navnet. Men de lever også opp til navnet sitt, så kvaliteten er det nok ikke noe å si på.

 

GM Goodwrench er litt enkelet sagt GM's egen "snacks" og ettermarkeds avdeling. greie priser, greie produkter.

 

Men får du tak i ei 6 trinns gearkasse komplett med clutch og clutch hus for 10.000 kr er du jammen god!

 

Jeg skal IKKE påstå at jeg er verdensmester i gode handler, men jeg betalte 17000 for min brukte T56 kasse.

Dette gjorde jeg etter å ha sjekket priser på disse kassene nøye i flere måneder. I Norge, i Sverige,i USA, på Ebay, brukte, nye, overhalte osv osv.

 

Får du tilbud om ei slik kasse til 10.000kr så sjekk NØYE hva som følger med!

Det du skal ha er en T56 kasse med "pull type clutch". Den virker motsatt av de fleste andre clutch typer. Derfor kan du ikke påregne å bare bygge om den hydrauliske overføringen fra en annen clutch til å passe på T56 kassa.

 

Vær også obs på at T56 leveres BÅDE til Ford og GM og de utgavene går IKKE om hverandre. Kjøper du en crate motor som bygger på pre-'86 blokka med "two piece rear main seal" må du ha et spesial svinghjul for å få T56 kassa på. Kjøper du crate motor som bygger på 87-95 blokka med "one piece rear main seal" kan du bruke et vanlig original svinghjul.

Vanligvis følger ikke svinghjul og det lille rullelageret du trenger for manuell kasse med crate motorene.

 

T56 kassene som står på Chevy LS1 motorene (dvs nyere enn 96) går IKKE på de tidligere motorene.

 

Jeg kjenner en magiker som får til det meste. Han mente at han kunne skaffe den til under 15000. Det var ikke snakk om en spesifik kasse. Bare en 6 giring som tåle juling. Skal høre litt mer med han jeg...

 

Jeg skal få godkjent bilen, så jeg er avhengi av at motor og girkasse passer sammen uten modifikasjoner. Så 87-95 350 kombinert med en t56 kasse er greit? Hva er egentlig forskjellen på turtallsåtterne og de "vanlige"? Passer girkassa uansett?

 

Hvordan er det med ettermontering av kompressor på gm forgassermotorene?

Ny forgasser og kompressor er det eneste du trenger!?

 

Mvh Jim. Takk for gode svar. Trenger litt lærdom, ettersom det er tyskerbiler jeg har levd med :D

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er masse å velge i .Se bla her: http://store.summitracing.com/default.asp?Ntt=crate+engines&x=0&y=0&searchinresults=false&Ntk=KeywordSearch&DDS=1&N=115&target=egnsearch.asp

Ellers har Bergheim i Oslo svært hyggelige priser på GM motorene.Her kan du hente en på dagen.

Hvis du ikke absolut skal ha gasser ken jo en komplett LS1 motor med kasse være en løsning.Mye lettere enn de gamle smallblokkene og enkle å lure ut 400 hester av.Går på rundt/under literen også.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en magiker som får til det meste. Han mente at han kunne skaffe den til under 15000. Det var ikke snakk om en spesifik kasse. Bare en 6 giring som tåle juling. Skal høre litt mer med han jeg...

 

Jeg skal få godkjent bilen, så jeg er avhengi av at motor og girkasse passer sammen uten modifikasjoner. Så 87-95 350 kombinert med en t56 kasse er greit? Hva er egentlig forskjellen på turtallsåtterne og de "vanlige"? Passer girkassa uansett?

 

Hvordan er det med ettermontering av kompressor på gm forgassermotorene?

Ny forgasser og kompressor er det eneste du trenger!?

 

Mvh Jim. Takk for gode svar. Trenger litt lærdom, ettersom det er tyskerbiler jeg har levd med :D

 

Er ikke sikker på hva du mener med "turtallsåtter". Hi perf. motoren på 327cid /350hk som bl.a satt i Corvette i gamle dager regnes vel som mer turtallsvillig enn mange andre, men da snakker vi om årene rundt 1970.

 

Nå er ikke jeg guru på kompressor, men har fått med meg såpass at skal dette funke må motoren være bygget for det. Da tenker jeg først og fremst på annen kompresjon, andre stempler og kamprofil enn en "crate engine" som er bygget for vanlig forgasser eller evt injection system.

 

Man kan ikke bare "sette på en kompressor" istedefor f.eks en forgasser. Dvs man kan nok det også, men da får man en kombinasjon som er langt fra optimal både med hensyn til effekt, effektkurve og ikke minst holdbarhet.

Tenk deg f.eks en motor som er bygget slik at den har maks effekt ved 7000 omdreininger, men som tåler bare 5500...

 

Både i Norge og USA finnes det motorbyggere som kan bygge en motor for deg som er beregnet på at en kompressor settes på toppen. Det er det du må ha.

En crate motor som utgangspunkt er nok vel og bra, men skal den funke med kompressor må du påregne å bytte mye av den splitter nye innmaten på den.

 

Dette med å bygge opp en motor selv kontra å kjøpe den samme motoren ferdig fra et proft firma diskuteres hyppig på amerikanske forum'er.

Alle som har prøvd begge deler påstår at du kommer omtrent likt ut, rent prismessig. Grunnen er bl.a at motorfirmaene selvsagt har helt andre delepriser fra leverandørene enn du og jeg vil få.

 

Når det gjelder den gearkassa til (under)15000kr så er nok det en mer riktig pris å regne med vil jeg tro. Da jeg betalte 17000 var det inkludert gearstang, clutchoverføring, svinghjul, clutch, pressplate og clutch hus. Pass på at du får med alt dette.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si så mye at det blir gasser. Uansett. Er jo en 1968. Hvis bergheim skaffer til en grei pris kan jo det være aktuellt.

 

Edelbrock har laget noen high rpm eller hva pokker de kalte dem. Det frista litt :)

 

Ang. kompresjon i motoren får du jo kjøpt motorer med forskjellig komp. Vet ikke om dette er med tanke på ettermontering av kompressor, men det finner jeg ut av. Klarer jeg å dra ca 400hk ut av en forgassermotor nøyer jeg meg nok med det. Har ikke hele rævva full av penger heller.

 

Skal sjekke med bergheim jeg. Så får vi se hva det blir til. Gromt blir det uansett :) Det kan jeg love :)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du visste litt, så jeg lar deg ikke slippe så lett :p

 

Ja, jeg har lest en del om edelbrock, men jeg er litt redd for at det bare er utseende og navnet en betaler for. Motorene blir jo hovedsakelig brukt i HotRoder som går en snau km i året. Bilen min skal tross alt luftes på banen noen ganger i året, så jeg er litt redd for at edelbrock blir litt spett rent kvalitetsmessig.

 

Jeg er ikke intressert i noen supertouring motor eller noe i den duren. Forgasser motor med masse chrome er et must. God gammel skole.

 

Disse GM Goodwrench/Performance motorene. Er de greie i pris?

 

Planene er å legge ca 35-40k i motor og ca 10k i girkasse (6gir).

 

ps: må være en 350sb. Har ikke all verden av plass å ta av i "lengden".

 

Mvh Jim

 

Heisann...

 

Edelbrock delene tåler juling, det går jeg god for :usa:

Jeg kjører ikke mye forsiktig og pent, liker meg helst på 5000 og oppover...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt her dere , det finnes masse å få kjøpt!

 

http://www.shafiroff.com/default.asp'>http://www.shafiroff.com/default.asp

 

 

happyhappy

 

 

 

Eller http://www.roadsters.com/eb/

 

 

All Chevy Engines

http://www.allchevyengines.com/

 

Arizona Speed and Marine

http://www.azspeed-marine.com/

 

Batten Performance

http://www.battencorp.com/

 

Beck Racing Engines — Chevy specialist

http://www.beckracingengines.com/

 

Bennett Racing — Ford specialist

http://www.bennettracing.com/

 

Billet Racing Engines — VW-based drag racing engines

http://www.billetracing.com/

 

Keith Black

http://www.keithblack.com/

 

Blackstone Motorsport

http://www.blackstonemotorsport.com/

 

Borowski Race Enterprises

http://www.borowskirace.com/

 

Jim Butler Performance — Pontiac specialist

http://www.jbp-pontiac.com/

 

California Precision Racing, Inc.

http://www.cpracing.com/

 

Callies Performance Products — SBC

http://www.callies.com/

 

Clifford Performance — "6 = 8"

http://www.cliffordperformance.com/

 

Dallas Export Sales — SBC, BBC and SBF specialist

http://www.dallasexportsales.com/

 

Duffee Motorsports — Ford engine specialist

http://www.duffeemotorsports.com/

 

Ed Pink Racing Engines

http://www.edpink.com/

 

Ernie Elliott, Inc. — Ford engine specialist

http://www.ernieelliott.com/

 

Esslinger Engineering — Four-cylinder Ford specialist

http://www.esslingeracing.com/

 

Ford Power Performance

http://www.ford-power.com/

 

Ford Racing

http://www.fordracing.com/

 

Fowler Engines — Blown fuel engine builder

http://www.fowlerengines.com/

 

GM Performance Parts

http://www.gmgoodwrench.com/

 

GM Powertrain

http://www.gmpowertrain.com/

 

Hansen Racing Engines

http://www.hansenracing.us/

 

Harvey Racing Engines — SBC

http://www.hre.com/

 

Hekimian Racing Engines — SBC and BBC

http://www.hekimianracing.com/

 

Holman Moody — Ford specialist

http://www.holmanmoody.com/

 

Jasper Engines

http://www.jasperengines.com/

 

Kaufman Racing Equipment — Pontiac specialist

http://www.krepower.com/

 

Ken's Speed and Machine — Pontiac specialist

http://www.pontiacdude.cc/

 

Klein Engines

http://www.kleinengines.com/

 

Koffel's Place — Mopar specialist

http://www.b1heads.com/

 

Bill Kuhlmann Racing Engines

http://www.billkuhlmann.com/

 

Lesco Automotive Machine

http://www.4-lesco.com/

 

Lingenfelter Performance Engineering

http://www.lingenfelter.com/

 

Lizzard Racing

http://www.lizzardracing.com/

 

Mach Development

http://www.machdevelopment.com/

 

Jack Merkel Performance Engines, Inc.

http://www.merkelengines.com/

 

Greg Merrick — Pontiac specialist

http://www.pontiacengines.net/

 

Bill Mitchell Hardcore Racing

http://www.theengineshop.com/

 

Mondello Performance Products, Inc. — Oldsmobile specialist

http://www.mondellotwister.com/

 

Mopar Performance Parts

http://www.mopar.com/

 

Pat Musi Performance

http://www.patmusi.com/

 

Nickens Brothers Racing Engines

http://www.nickensbros.com/

 

Ohio Crankshaft

http://www.ohiocrank.com/

 

Patterson Racing

http://www.pattersonracing.com/

 

Ed Pink Racing Engines

http://www.edpink.com/

 

Racer Walsh — Ford specialist

http://www.racerwalsh.com/

 

Reher-Morrison Racing Engines

http://www.rehermorrison.com/

 

Steve Schmidt Racing Engines

http://www.steveschmidtracing.com/

 

Self Racing Engines

http://www.selfracing.com/

 

SG Race Engine Developments — in Victoria, Australia

http://www.sg-race-engines.com/

 

Shafiroff Race Engines

http://www.shafiroff.com/

 

Carroll Shelby Enterprises

http://www.carrollshelby.com/

 

Sonny's Racing Engines

http://www.sonnysracing.com/

 

Spotts Performance — Pontiac specialist

http://www.spottsperformance.com/

 

The Stovebolt Engine Company — Chevy inline six specialist

http://www.stoveboltengineco.com/

 

Street & Performance

http://www.hotrodlane.cc/

 

Truppi-Kling

http://www.truppi-kling.com/

 

Vinci Hi-Performance — LS1 and LT1 Corvette engine specialist

http://wwww.vincihiperformance.com/

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har oversikten beadlock :p Tror nok jeg uansett går for gm-goodwrench eller edelbrock. Edelbrock er nok greiest siden de er godt etablert og pålitlige. Orginal GM motor er nok et pluss hos biltilsynet ved godkjenning av korden.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår