Gå til innhold

Soch Civic vs. Supra TT

Ranger emnet


Axe-Stro

Anbefalte innlegg

Hehe, i ånd av en del inlegg fra TETVTEC her i det siste legger jeg inn en link til en liten film av en EG (92-95) sohc d16 civic med pustehjelp mot en supra TT. ;)

 

http://www.cheapfame.org/Videos/civic%20vs%20supra.wmv

 

Owned!

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Synes det så ut som Supran hang med helt greit. Det var jo bare i starten den ikke var med, men det er jo sjåføren sin feil. På slutten ser det ut som at Supran går av gassen før Honda'n, og da er det ikke rart den kommer bak.

 

Jeg er hverken fan av Toyota eller Honda, men denne videoen synes jeg hadde ganske lav underholdningsverdi. Man fikk heller ikke noe særlig følelse av at dette gikk særlig "fært". Nesten bare vindstøy jo?

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken fan av Toyota eller Honda, men denne videoen synes jeg hadde ganske lav underholdningsverdi. Man fikk heller ikke noe særlig følelse av at dette gikk særlig "fært". Nesten bare vindstøy jo?

Er som regel svært lav kvalitet på Amerikanske streetracingproduksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av vitsen da... At en d16z6/d16y8 eller noe civic med en kam, 4 sylindere og en sotvifte kan holde så godt mot en supra med 2 kammer, 6 sylindre og 2 sotvifter... (hvis ikke jeg dreit meg på supra tt oppsettet nå da)

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av vitsen da... At en d16z6/d16y8 eller noe civic med en kam, 4 sylindere og en sotvifte kan holde så godt mot en supra med 2 kammer, 6 sylindre og 2 sotvifter... (hvis ikke jeg dreit meg på supra tt oppsettet nå da)

 

Antall kammer er da nesten ubetydelig, antall sylindere hjelper deg nesten bare på lavt turtall men antall sotvifter teller nesten like mye som antall kg. Det som selvsagt teller mest er trimmingsgrad og feste. Supran vinner kanskje 60' tida, men kvartmila vil MULIGENS bli litt værre.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her vet vi bare at begge bilene har pustehjelp, hva forteller vel det?

Om den supraen er en org. japan spec. så har den ikke mere enn 280 gamp. På 1,620 kg så har den litt å dra på.

Civicen er det tydeligvis gjort endel med. Men den veier tross alt et halv tonn mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh,

 

Det er jo uansett morsomt da at en liten d-serie civic hatch holder en Supra TT så godt. Er liksom det som var poenget her...

 

Uansett om Supraen er sliten, har rådebank, boost leak, og brenner olje og et par feite italienere i og civicen har 300+ på hjula og er ribbet for alt.

 

Hehe. Er litt usikker på hvorfor jeg gidder å diskutere dette en gang.

 

Morro film! :popcorn

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en sohc motor har likt potensiale som en do hc motor? Nå har jeg hørt det og. ;)

 

Hvorfor gidder jeg swappe motor da? Hmm...

 

Fordi du ikke finner 16V topper med enkel kam, eller fordi det er billigere enn å frese ut ventiler og porte topper? Eller kanskje fordi det er en helt annen motor med en bedre konstruksjon? Ikke vet jeg, bare ser at antall kammer ikke hjelper en på noen andre måter enn at man får større areal å suge inn luft grunnet 4V pr. sylinder. Noe som kunne vært kompansert med en 16V enkel kam maskin eller større ventiler.

Kammene i seg selv er ikke noe man tjener på, ettersom man kan få slipt dem akkurat som man vil og man vil uansett ha en hump for hver ventil.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår