Gå til innhold

bmw335: BMW E30- banebil prosjekt

Ranger emnet


bmw335

Anbefalte innlegg

Prøver igjen da den andre tråden ble slettet av en eller annen grunn.

 

Vi kjøpte prosjektet i Tyskland og kjørte ned en fredag kveld for å hente den. Bilen ble hentet 10 mil syd for Berlin.

 

Bilen var en 318IS som forige eier hadde byttet kammer og satt i chip. Det var også montert Spax senkesett på den. (var helt nytt:) Bilen hadde stått i 1 år på grunn av en gåen radiator så vi var spent da vi hentet den.

Heldig vis var selgeren ærlig og bilen fungerte fint. Vi la ut på Autobhan og det var 200 lovlige km/t til grensen mot Danmark. Bilen gikk kjempe bra og var utrolig fast å kjøre. Ingen ulyder eller annet som vi kunne klage på.

 

Slik så bilen ut der den stod bak en låve. Eieren hadde kjøpt ny bil å hadde glemt denne så det ut til:)

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qiyj7xE2l6QwAfLv05gBACXRE6OYmg3XhG5z2GsKkUJ-dng2utzvDr4cE6fHj-akYVRGLrujJvVTa_rOYV8uMeuEscuwU_vfShiTpbV3ph-0fg

 

Da bilen kom hjem ribbet vi den helt og monterte bur, stoler, seler, ny 3"eksos, nytt ratt, nye instrument, alu i hatthylle, og masse mer....

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qiwnZrRbCwwSrHzIYF-0uJqj-p3THPqQcHbEAsG67hKKCNcdRJtF-sBgduhP3AMVPrqsfN5jkWxXMePuRm0OLwi_eukWH5dWQW6qxZv5-XfGGMjkFf58aJlR

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qizULxFkgfJTX5T2mH6m8LyNUekgayLVmU4pCrRBpDRVZeOB4BGHk_j8gbpZhTC3jDIUnhdM2MfWulbHo9FMSCZdA5tSVranEJVSeGjJmDJn0JaEJnCvbO0C

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qizZ5oIXNSNiTY5G4bvXZLxS7uzzs7_a1kvPKHkY7RLTGG-mKgTTNfj_2vR7Ya2OhjnlMY6BU1s-Z0hLblbBbRCSMpY2KidAdUy8Qa1e8K-Shrh_Y40tzLeq

 

Etter en del timer i garasjen ble bilen ganske ok

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qizbuvqcUgEJVkzZ_tNurCDwyvON-yIAf66L4VvNW9JKqwGxjTfGtEZGThUWiUPo5Ub2qh4nK-SKXcc4A0sxS9ZgT7h0qQg9ImKe5_DN9SPTsVSaHimZkXsu

 

Motoren gikk greit men mye vil ha mer. Ny tur til Tyskland for og hente en vass 3,5l med ca 280 hk. Da ble det liv i bilen!

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qizl-bGq5WiUBY1bJDi9a2BUuugzdIks20li5vV2x4IVtK4VRi1FfWeVAlzFQQ7cgS5NjfP79wstSudiqkU-YcpQswvR77sdr8FJ8TbKvVXah86WXnUAENCh

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qiyOKT3cyZBK4LfxIHSvJ-fWNA6uZckckpd9e-Si0uI--TkzpeD4N4oF66YxwHRfoOHaa6eAe4DPEP4BFCSuHVatO5_-YH4SRvFE5e0lRgdxpQ

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qiwKh3r3TQ3KxIvLN3pJiXfBhA9ZDCr5df3zg9Bd6006PuRZT0JHaPZXA9jxu9Ivgg3MGRVe09hNTTkosxEveZUbSq8uulDB4PNbIbHlUvCviZuXFIR44ZsG

 

Med motor og bil i stand var det bare å få utseende litt tøffere. Dekaler ble montert på og resultatet får dere bedømme selv.....

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qizRg3khbH3ttxtwH8FjjhigNNRIWnhNXCyEerK9qDT3hKvTiJISQqdPmrtVGAjwL6yD6ZB7uRvbiqGrKHQziyWPnSCqXm80i-ZL7Z6id5YY-5cYkgL5EQcQ

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qiyIiXL2n2LoqJZfmqHBhFqAAGPHnU6q2M3BbPyQNION7kpaxiOFOqjPcB7KO9PRMkqOYPan6jQRgLCBBuQ1LCoWJcdytJzTzNeMvNJx4Zbr-sQjZhUEWCkM

 

Vider nå står bytte av motor for tur. Blir en lettere turbo motor får å kunne holde egenskapene oppe på bane. Stor sekser er tung! Men den fungerte bra til å legge igjen litt røyk... Sperren gikk under trening til breisladden i sommer men er nå tilbake på plass. Litt kjedelig da vi hadde gledet oss til å teste bilens formål: LEKETØY på Rudskogen

 

Legger med et par bilder fra Gatebil

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qiyskKaBwLmKPhg8Fuh7J53M5W7ofzqUk2QWUV4ftNIiwroAc3OeSyhhnv4kSIGWs6txm5gugLEawDymOkZviTmUPUA_IpfDpvMaErfkEkv8B81qcozhwnoZ

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qiwUvS0feHkGbydyif-rEIKv9JpB-mC_8v3abfZwlGZslhytwmvte3NBknq6SLa8ZUvtrie-YViXO5g8-kPUUpIzDLxDWMcOvgfN5xDP6sqTjyqjWzWsg2oZ

 

x1pxOYwqu4SjF7IkEzNyzlLR9Kea9qEvZK9EH-PLty8qixW7I_PqPMrpEhWNKNE0owmAdogKiBi6QopnDMuVLOI0JxhgziZ_6iIGXHU_zjmKjRT5pKWf3whr18oStCiVlP66tTHThLFHj0TqARxJBqXSNAGSEdz3YgF

 

Bilen bygges sammen med en kamerat og vi kommer til å legge ut flere bilder under videre utvikling. Kom gjerne med tips og forslag undrer veis......

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Buret er kjøpt på Kollevold for 2500,-, IS motoren ble solgt med en gang til en kompis.

 

Buret er godkjent sveiset.

 

Sperren røk under trening dagen før Rudskogen. Det var en orginal Alpina aksel. Er ikke sikker på hvor mange % den var. På Rudskogen kjørte vi med orginal 318IS aksel;)

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bil! Modifiserte dere torpedoveggen for å få inn 3,5`en? hvilke motorfester brukte dere?

 

Vi har brukt orginale Alpina motorfester. Torpedoveggen er ikke modifiser. Motoren går rett oppi med radiator fra 535i. Satt elektriske vifter foran radiator på termostat. :driving

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår