Gå til innhold

Bilavgiftene økes igjen

Ranger emnet


Latsæbb

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De kan å ta seg betalt. F*** å de skal bruke alle de pengene til?

Ikke mye som blir brukt på å få til kjørbare veier hvertfall. Skal vell sende det meste til andre land sikkert. er vell slik at det skal øke hvert år.

Diverse folk som skulle fått litt :deng i regjeringa.

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke interessert en plass å betale noe som helst mer. Jeg begynner å bli så lei av avgifter på alt (ikke bare bil) som bare øker og øker. Står ikke i samsvar med hva di bruker heller.

 

Jeg hadde ikke hevet et øyebrynn hvis de som sitter rundt og tror de bestemmer hadde blitt banket opp på den mest brutale måte.

De tenker ingenting på oss som faktisk må betale!

 

Folk må innse hvaslags forbanna tyv staten er. Hadde alle sluttet å være så redde for å demonstrere litt, så kunne vi oppnådd mye!

Alle skulle fra for.eks i morgen kjørt ut på veien og stoppet opp ved bomstasjoner og sagt "Nei, her kommer jeg ikke videre, og jeg er ikke interessert i å betale" og trafikken skulle stoppet helt opp. Da hadde det blitt problemer for staten.

 

Noe annet hadde vært hvis så å si ingen hadde betalt veiavgiften. Ikke store firma,og ikke vanlige folk heller. Ingen, bare totalt ignorert rekningen da den kom i postenkassen, og ignorert purringene. Hva skulle de ha gjort? Sendt alt til inkasso og fått avskiltet hundretusen vis av biler?? En bil betaler nok for seg i engangsavgift til å dekke for all den veien den skal kjøre i all fremtid. Vent litt, ENgangsavgift, det er ikke noe engangs det er en FØRSTEgangsavgift for å forbrede den mot alle de millionvis av kronene den skal få sugd ut av seg til den ikke er i stand til å bli kalt skrapmetall.

 

Nei, staten lurer alle med fine ord og brutte løfter. Jeg sier det er på tide at vi får billigere bensin, billigere biler og bedre veier. Bedre stand på skoler og oftenlige bygg, ikke bygge en Opera til milliarder bare for at staten kan vise seg frem litt når det kommer folk fra fremmedland.

 

Og til de som sier, "Nei, men vi har det jo så greit og det går jo fint å betale de avgiftene som er" dere, DERE er en gjeng qvislinger, dere snyter på deres medlandsmenn. Dere som stemmer på partier som ikke gjør noe annet en suge penger ut av lommene på oss vanlige folk.

 

Avgiftene kommer bare til å stige å stige å stige helt til det antageligvis sprekker for hver en mann og da vil helvete være løst.

 

Det er iallefall min mening om Staten, og dens avgifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ikke vært mer enig. hva i H*****e skal vi med alle de avgiftene? er verdens rikeste land. NEI, det er farlig å åpne penge sekken og bruke fra den. hvert års budsjett må tjenes inn i løpet av det året ved hjelp av avgifter osv.

HVEM får de pengene som betales til bom og vei avgift? ikke halvparten brukes til vei/ trafikk sikkerhet angang.. HUFF for et Fuckin*s land vi BOR(lever ikke med slike forhold.tortur :deng ) i....

 

Flytter man til f.eks sverige er det greit nok det er billigere,men lønningene er også 2/3 av hva den er her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt land ja , men fuck it!!! må betale veiavgift på snøscooter,men ikke lov å kjøre på veien og kun nytte kjøring på heia hallo?????????? hva ****? og nå skal de ha vei avgift på veteranen og.. snart koster det å sykle og(obs skulle ikke sagt det ,kommer vel neste år) er det rart vi gir **** i regler !!!!!!1NEI DET ER DET IKKE!!!!!1

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste man kan gjøre om man er så forbannet på regjering og avgifter, er vel å nekte dem noen inntekter som helst? Selg bilen og kjøp en sykkel istedet. Da får de hverken tømt lommene dine for bensinavgift, effektøkning, bompenger, årsavgift, omregisterering eller noe som helst. Bruk alle pengene du sparer på å kjøpe deg ting du liker. Høyttalere, musikk, brennevin, heroin, hva som helst!

 

Jeg savner også mer engasjement. Faktisk savner jeg litt "sekstiåtter-guts". Er det noe du ikke liker, så engasjer deg og skrik det du er god for. Bare husk å gjøre det på en saklig måte. Ikke betal årsavgiften bare fordi du ikke får med deg 1000 andre på det samme. Still deg foran nærmeste bomstasjon og si du nekter å betale. Staten KAN faktisk ta den prisen de gjør, fordi folk betaler det. Motvillig, ja vel. Men pengene ruller inn...

 

Engasjer dere på steder hvor dere faktisk kan utgjøre en forskjell! (javisst, det er fullt mulig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede i midtøsten har de selvmordsbombere, di sier klart og tydelig hvis de kjemper mot noe di ikke liker. Går inn i forsamlingen og sprenger seg.

 

Nordmenn burde og det skulle vært en plikt å være mer voldelige mot staten i demonstrasjoner!

Ja, jeg har fått nok for lenge siden, staten kommer til å suge oss for penger til noe går fryktelig galt en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo klart at alt stiger av avgifter. De som bestemmer dette får jo dekt alt og/eller har en sinsykt lønn.

 

Hadde bare folk demonstrert mot dette, så kunne vi jo kanskje sett at noe ble satt ned, men det meste ligger vel i hva vi KUNNE gjort, men ingen gjør noe med det.

 

Hadde man f.eks bestemt at i morgen skulle vi hatt en demonstrasjon en bestemt plass, og man fikk med seg ca 500 mennesker. Så hadde nok de aller fleste tenkt at nei dette tør jeg ikke eller dette gidder jeg ikke. Så hadde kun 10% eller mindre av de møtt opp... Så det nytter nok ikke..

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så forbanna når jeg leser det her! noen på stortinget skulle fått :deng

Ikke nokk med at man må bruke X antall tusen på obligatorisk dritt på kjøreskolen, så kommer det bil og avgifter til hel****

[x]86 Opel Kadett E GSI 2.0i

int. i å kjøpe Kadett C eller Ascona B. PMPM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hva sier dere gutter (og jenter?) skal jeg ofre meg for deres og fremtidens normenns gode? Klemme på meg noe C4, taffe inn på neste Stortingsmøte..

Hyle "Avgifter!!!" så trykke av!!

 

Må jo selvfølgelig sende inn et brev til alle nyhetskanalene og beskrive situasjonen av vi normenn har sett oss lei på å bli tvangsranet.

 

Hm, kan jo bare plante en bombe en plass på stortinget, er redd det må gjøres noe så drastisk som det før det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke interessert en plass å betale noe som helst mer. Jeg begynner å bli så lei av avgifter på alt (ikke bare bil) som bare øker og øker. Står ikke i samsvar med hva di bruker heller.

 

Jeg hadde ikke hevet et øyebrynn hvis de som sitter rundt og tror de bestemmer hadde blitt banket opp på den mest brutale måte.

De tenker ingenting på oss som faktisk må betale!

 

Folk må innse hvaslags forbanna tyv staten er. Hadde alle sluttet å være så redde for å demonstrere litt, så kunne vi oppnådd mye!

Alle skulle fra for.eks i morgen kjørt ut på veien og stoppet opp ved bomstasjoner og sagt "Nei, her kommer jeg ikke videre, og jeg er ikke interessert i å betale" og trafikken skulle stoppet helt opp. Da hadde det blitt problemer for staten.

 

Noe annet hadde vært hvis så å si ingen hadde betalt veiavgiften. Ikke store firma,og ikke vanlige folk heller. Ingen, bare totalt ignorert rekningen da den kom i postenkassen, og ignorert purringene. Hva skulle de ha gjort? Sendt alt til inkasso og fått avskiltet hundretusen vis av biler?? En bil betaler nok for seg i engangsavgift til å dekke for all den veien den skal kjøre i all fremtid. Vent litt, ENgangsavgift, det er ikke noe engangs det er en FØRSTEgangsavgift for å forbrede den mot alle de millionvis av kronene den skal få sugd ut av seg til den ikke er i stand til å bli kalt skrapmetall.

 

Nei, staten lurer alle med fine ord og brutte løfter. Jeg sier det er på tide at vi får billigere bensin, billigere biler og bedre veier. Bedre stand på skoler og oftenlige bygg, ikke bygge en Opera til milliarder bare for at staten kan vise seg frem litt når det kommer folk fra fremmedland.

 

Og til de som sier, "Nei, men vi har det jo så greit og det går jo fint å betale de avgiftene som er" dere, DERE er en gjeng qvislinger, dere snyter på deres medlandsmenn. Dere som stemmer på partier som ikke gjør noe annet en suge penger ut av lommene på oss vanlige folk.

 

Avgiftene kommer bare til å stige å stige å stige helt til det antageligvis sprekker for hver en mann og da vil helvete være løst.

 

Det er iallefall min mening om Staten, og dens avgifter!

 

:pray heilt enig!! er så jævla lei avgifter og drit!! :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde enda bilavgiftene kommet oss bilbrukere til gode! Men det gjør de jo ikke. De går til gratis sprit på regjeringens julebord. Alle vet jo at Norge har en ekstremt dårlig infrastruktur. Og for et såpass langt og stort land som norge (liten n), med folk og bedrifter spredt utover skulle man tro at man kunne satse litt på veier. Nytter jo ikke å transportere ting her i landet. Lastebilene må kravle seg oppover trange svingete veier med hull så store som tinntallerkener. Og når det endelig bygges ny vei så spretter bommer opp overalt. Hva er da veiavgifta for?? Ryktes om ny vei mellom Sandvika og Hønefoss. På den strekninga skal det opp 4 bommer etter hva jeg har hørt. Genialt!!

 

Som det er nevnt før her. Vi nordmenn er altfor snille. Politikerne setter opp avgiftene fordi de veit vi krangler litt første dagen. Og så neste dag er det glemt.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede i midtøsten har de selvmordsbombere, di sier klart og tydelig hvis de kjemper mot noe di ikke liker. Går inn i forsamlingen og sprenger seg.

 

Nordmenn burde og det skulle vært en plikt å være mer voldelige mot staten i demonstrasjoner!

Ja, jeg har fått nok for lenge siden, staten kommer til å suge oss for penger til noe går fryktelig galt en dag!

Vold har da ALDRI vært en god måte å løse noe som helst på?

 

Er jo klart at alt stiger av avgifter. De som bestemmer dette får jo dekt alt og/eller har en sinsykt lønn.

Eller det simple faktum at folk betaler avgiftene, selv om de stiger.

 

Hadde bare folk demonstrert mot dette, så kunne vi jo kanskje sett at noe ble satt ned, men det meste ligger vel i hva vi KUNNE gjort, men ingen gjør noe med det.

 

Hadde man f.eks bestemt at i morgen skulle vi hatt en demonstrasjon en bestemt plass, og man fikk med seg ca 500 mennesker. Så hadde nok de aller fleste tenkt at nei dette tør jeg ikke eller dette gidder jeg ikke. Så hadde kun 10% eller mindre av de møtt opp... Så det nytter nok ikke..

Nei, det nytter nok ikke. Ikke nytter det å kjempe mot døden heller. Best å legge seg ned å vente på mannen med ljåen.

 

Det er da ikke verre enn å fastsette sted, dato og tidspunkt for demonstrasjonen? Dersom man ikke gidder å drasse sittemuskelen sin dit i tide er man pokker ikke mye interessert i å få ned avgiftene heller!

 

blir så forbanna når jeg leser det her! noen på stortinget skulle fått

Ikke nokk med at man må bruke X antall tusen på obligatorisk dritt på kjøreskolen, så kommer det bil og avgifter til hel****

Helt klart. Etter å ha brukt 15-20.000 på å tilegne seg retten til å føre motorvogn, tilkommer (i tillegg til kjøpesummen for selve bilen) 3-4.000 i omregistrering, 2.500 i årsavgift og 80% bensinavgift for å i det hele tatt få karosserriet til å bevege seg fremover...

 

Nei hva sier dere gutter (og jenter?) skal jeg ofre meg for deres og fremtidens normenns gode? Klemme på meg noe C4, taffe inn på neste Stortingsmøte..

Hyle "Avgifter!!!" så trykke av!!

 

Må jo selvfølgelig sende inn et brev til alle nyhetskanalene og beskrive situasjonen av vi normenn har sett oss lei på å bli tvangsranet.

 

Hm, kan jo bare plante en bombe en plass på stortinget, er redd det må gjøres noe så drastisk som det før det skjer noe.

For all del, få bilister til å fremstå som en nordisk versjon av høyreekstremistiske selvmordsbombere. Det bør være midt i blinken...

 

heilt enig!! er så jævla lei avgifter og drit!!

Hva har du tenkt å gjøre med det da? Jeg håper ikke du er enda en av dem som sitter i so**** og sutrer, uten å engang ta langfingeren ut av rumpa før du viser finger til politikerne på tv? (PS: siste setning var ment som generell kritikk til alle som klager uten å gjøre noe som helst, slett ikke som hets mot din person. Jeg vet ikke noe mer om deg enn dette innlegget :))

 

Hadde enda bilavgiftene kommet oss bilbrukere til gode! Men det gjør de jo ikke. De går til gratis sprit på regjeringens julebord.

Man får seriøst mye sprit for 42 milliarder kroner... Bilavgiftene har aldri vært tenkt øremerket oss bilister. Politikerne har i det minste vært såpass ærlige som å innrømme at det slett ikke er meningen at pengene de får inn gjennom bilavgiftene skal føres tilbake til bilistene.

 

Alle vet jo at Norge har en ekstremt dårlig infrastruktur.

Såklart. Det er få som gidder å ta buss. De fleste velger å betale så lommeboka vrenger seg for å kunne produsere sin egen Co2.

 

Og for et såpass langt og stort land som norge (liten n), med folk og bedrifter spredt utover skulle man tro at man kunne satse litt på veier. Nytter jo ikke å transportere ting her i landet. Lastebilene må kravle seg oppover trange svingete veier med hull så store som tinntallerkener. Og når det endelig bygges ny vei så spretter bommer opp overalt.

Helt enig med deg.

 

Hva er da veiavgifta for?? Ryktes om ny vei mellom Sandvika og Hønefoss. På den strekninga skal det opp 4 bommer etter hva jeg har hørt. Genialt!!

Veiavgiften er som sagt til for å skaffe penger til statskassa, IKKE til å bygge bedre og sikrere veier.

 

Som det er nevnt før her. Vi nordmenn er altfor snille. Politikerne setter opp avgiftene fordi de veit vi krangler litt første dagen. Og så neste dag er det glemt.

Jepp. Og sånn er jeg redd det kommer til å fortsette helt til noen velger å sette foten KRAFTIG ned.

 

Hvor mange ganger har man ikke fått kjedemail om å ikke betale veiavgiften, for på den måten å overbelaste systemet og kjøre byråkratiet i stå? Og hvor mange har faktisk latt være å betale årsavgiften...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår