Gå til innhold

Turbokit - Honda


olehenri

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finner sikkert en del tips og deler til salgs her. Meget bra FI forum (selv for en anti-risracer ;))

http://www.honda-tech.com/

Verdens beste og største Hondaforum! Bruker timevis der daglig, siden jeg er sånn en Hondagalning. Forresten er historiebøkene fulle av havarerte motorer som er blitt kjørt med FMU eller i beste fall S-AFC på grunn av at eieren "bare skulle" ladde littegranne for lydens skyld. Om du ikke mapper din turboHonda øyeblikkelig etter at den er ferdigbygd har du skrevet under på motorens dødsdom - den kan vare så lenge som noen måneder, eller så kort som ett eneste pull til turtallsperra før du har en råde ut blokka, knuser ringlandene rundt stemplene eller i beste fall løfter toppen og blåser toppakninga (kjent D-serie-problem - bruk ARP-studs). På den annen side - de som får bilen mappet har som regel svært få problemer i ettertid, helt til de på egenhånd stiller opp ladetrykket og innsprøytningshjernen treffer på noen celler som ikke ennå er mappet, motoren detonerer og alt ligger i ruiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel også bli litt krøll med diverse sensore til innsprutet og signalene dem sender til hjernen. For ikke å snakke om at dysene muligens ikke er kapable til å levere den bensinmengden som må til for å fore den ekstra lufta... Kan bli mange fine resultater inni blokka av tenningsbank, det vet jeg ALT om! :lol

Det er liksom ikke nok å koble på en respirator og tro et det er tut og kjør...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med HKS top-pakining skal du fint klare å lade 0.7-8 uten at det raser med en gang.

Har sitti en del på med en civic med b15 med T3 snurre som lada 0.5. Det gikk brukbart. Dro hvertfall org VTI :P

Med supersprint hele veien i tillegg ble det en lyd jeg drømmer om fortsatt... *sikkle*

Litt mer enn toppakning som har noe og si... Stempler og råder f.eks. Og en B15 motor har jeg tilgode og se... Regner med at du mener D15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med HKS top-pakining skal du fint klare å lade 0.7-8 uten at det raser med en gang.

Har sitti en del på med en civic med b15 med T3 snurre som lada 0.5. Det gikk brukbart. Dro hvertfall org VTI :P

Med supersprint hele veien i tillegg ble det en lyd jeg drømmer om fortsatt... *sikkle*

 

Vil nå si at b15 er en motor som ikke kommer fra honda. Hørt om D15.

En HKS top-pakning alene hjelper ikke.

 

For å si det slik. Har hatt D15, byttet til B16a2 og det er bare gromt.

 

De som bygger om til turbo burde ta lærdom av andre som har gjort det, og ikke tråkke i de samme feilene. Nå er det så mange world wide som har lekt og trikset med honda motorer at kunskapen er til stede.

 

Det som kansje er billig i starten, kan i 99% av tilfellene bli dyrere senere.

Gjør det orntlig første gang, og spar penger. :biker

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men så sa jeg bare at man kan maks lade 0.5 med org pakningner på D15 sorry feil istad :P men at med HKS kittet kan man lade 0.8. Men da ryker det fort :)

Kan fint lade alt du orker, men ryker fort gjør det uansett, HKS pakning eller ikke... Ser ingen grunn til og kjøre med noe annet enn org. pakning så lenge du ikke skal bygge 500+ hk motor. Men og bygge turbo på en D15 uten og bytte råder og stempler er dumt, spesielt om man har ett håp om at det skal gå en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår