Gå til innhold

Fashens Prosjekt-Almera (Norges feteste almera?) ny og bedre tråd

Ranger emnet


Fashen

Anbefalte innlegg

  • Svar 375
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må si at jeg er imponert over alt som har blitt gjort med bilen, er ikke direkte fan av bredderne men det betyr jo ikke noe så lenge du liker de.. ;) blir nok å like de mye bedre når du får nye å bredere felger på plass.. ;)

 

har noen tips til deg:

-glassklare frontindikatorer som passer bedre til cromelyktene dine, tror det vil gi fronten et mye bedre helhetsinntrykk..

-gjøre noe med baklyktene..vet det ikke finnes mye til denne bilen, men hva med å kjøpe slike byggesett som feks realcar har og bygge noe selv? rød lyktespray er jo en enkel og billig løsning som kan se bra ut som du er nøye når du sprayer, alt er bedre enn slik de er nå..

-speilene dine har vært kommentert før og jeg må bare si det en gang til, skal de passe på den hellers cleane bilen så må glippet mellom speil og karosseri bort..

-om du vil være veldig perfeksjonist så er jo dette et tips: støype fangerne fast i skjermene.. veldig upraktisk, ja.. men det bidrar jo til en pen clean look.. om spoileren hadde vært støypt inn i bakluka hadde sikkert også det sett penere ut..

 

dette er ikke ment som kritikk men mer som gode råd fra en kar som selv har stor bildilla.. når det skal sies så er jeg fan av å gjøre seg helt ferdig på utseendesiden før man begynner på motor, er bedre med en gjennomført "styla" bil enn noe der det lett vises at man ikke hadde råd/tid til å få både en pen bil og en bil med stor motor.. jeg er desverre også fortsatt på stylingsiden og vil nok være der en stund til før jeg begynner å gjøre noe med motoren...

lykke til vidre og håper du fikk noen tips du kan ta med i den vidre planleggingen....

følger med i spenning.. ;)

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu takker for konstruktiv feedback. :)

blinkers finner jeg ingen andre av? så hvis du har noen kilder til glassklare må

du gjerne røpe de så skal jeg smelle på det og. ;)

baklyktene er allerede litt sprayet (de var orange også før) men lot det hvite

bli igjen. skal prøve og få gjort noe der også snart.

speiladaptere som faktisk passer på bilen kommer også før sommern er igang igjen

og hadde vært fett og støpt alt sammen. men det vanskeliggjør vel egentlig alt i ettertid så tror jeg står over den. men enig i at det ser cleant og fett ut. :)

digger bilen din btw. ser meget bra ut.. hmmm hvorfor den ikke er kjørbar?

tja er det så nøye da? :P har mine grunner hehe. er et par småting som skal gjøres

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det.. ;)

vet desverre ikke om noen som har slikt nei.. men kansje man får blinkers fra en annen nissanmodell til å passe på bilen uten så alt for mye modifikasjoner? tenker feks på nissan altima eller maxima..

det er ganske upraktisk å støpe alt sammen ja, har front og sideskjørt støpt sammen i skjermene og dette feks har gjort at jeg bare kan drømme om å få montert lambodører uten å måtte rive halve bilen.. :oohh men fordelen er jo at det ser bra ut da.. ;)

er det stor forskjell på baklyktene til almeraen som er hakket nyere? synes de ser ganske like ut på form, og så er de jo mye penere.. ;) tror nok bilen ville ha blitt helt anderledes og sett mye mer fullført ut om du hadde fått nye baklykter, utrolig hvor mye det har å si for helheten..

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. Norsk Bildelkatalog har de ikke annet enn baklyspærer til nyere almera (00->)..

(Da har jeg valgt alle importører (Hafnor, Veng, Hellanor... osv)

hmmm... mente veng hadde til den jeg:/hmmm... de nyere lyktene er værtfall en del penere en de gamle.. for de hadde jeg og de var stygge!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp hakket nyere baklykter passer rett over. problemet er at de koster over 4000kr fra nissan og er "umulig" og få taki fra høggere nesten. :(

 

Høggerne på sørlandet kan iallefall sjekke opp om delen finnes i Norge, og på hvilke høggerier.. Kan jo høre med dem.

Er vel bare en liten 150,- lapp i posten, så har du delen et par dager senere...

 

Btw. Hva med svenske høggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår