Gå til innhold

Tenker på å kjøpe Toyota Corolla

Ranger emnet


laffus88

Anbefalte innlegg

JEg tenker på å kjøpe meg en Toyota Corolla etter hvert, blir 18 først 1. Oktober så jeg har god tid til å finne meg bil men dette er en bil jeg vurderer sterkt i og med at jeg skal studere når jeg er ferdig med vgs og da sannsynligvis ikke kommer til å ha verdens beste økonomi har jeg lyst på en bil som er driftssikker og billig i drift, både med tanke på deler og forbruk generelt.

Hadde det vært bare opp til meg ville jeg hatt en råere bil men får vente med det til jeg får råd.

Men det jeg lurer på er hvordan disse bilene er, både å kjøre og ellers.

Er altså de som ble produsert fra 1992 til 1997, en slik en:

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=6376377&sid=9aUMZMIau308705&pos=7&tot=207

Men de fleste er 1,3 liters med 75 hk, det synst jeg er i minste laget, men noen som ahr prøvd den som har erfaring? Er den helt død eller er den rimelig sprek til 75 hk og være?

Takker for svar!

Mazda 323F 1992 - Solgt

 

Audi 80 2.0S 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er etter min mening verdens mest driftsikkre biler. går og går og går og går.... den går veldig bra faktisk til å være 1.3. lurer på om det er 90 hester eller noe i den. setene i disse er onde syns jeg. steinhard og uten sidestøtte.

bruker heller ikke veldig lite bensin. men for all del, dette er kjempe gode biler

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

92-96(97) 1,3 har 75hk. 3d gjør 0-100 på 11 sekunder.

97-00 1,3 har 86hk. Den er en tanke sprekere, men merker det ikke noe serlig

 

Synes det er 75 spreke hester, men bilen er virkelig ingen racer.

Driftsikker, bruker lite bensin, så det er en fornuftig bil å kjøpe.

 

Angående hk, så har Corolla fra 92-95 88hk, fra 95 -97 ble det endret til 75 pga strengere lov om utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

kjørte corolla 1,3 tur/retur hemsedal i går jeg=P i 6 timer. pappa har sånn skjønner du.

 

den er fin å kjøre forsåvet, men er ikke så rå på forbikjørng akkurat. men den går fint, kan fint ligge i 110-120 på flatmark og oppover.

En sinnsykt driftikker bil du kommer til å ha mye nytte av, men peronlig synes jeg det er en bil med lite sjel og litt lite motor. men kjøreegenskapene er bra, den er gasnke sporty når man gir på i svingene samtidig som den er behagelig å kjøre på landeveien.

 

Som en konklusjon vet jeg at corolla 1,3 fra denne tiden er en av de beste når det gjelder mest bil for pengene! dem går til rusta pipler ut av dørene på dem. bra bil, jeg synes du skal kjøpe en sånn. det er vertfall et veldig fornuftig kjøp :)

 

PS: bruker nesten ikke bensin heller :D

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår