Gå til innhold

Hva bør jeg sjekke ved kjøp av 230 e 1990 modell.


chriheim

Anbefalte innlegg

Har en 1990 230e på handa til en grei penge.

Vannpumpe, håndbrekkvaier og venstre speil må byttes.

Hva bør jeg se etter sånn bortsett fra det?

Har hørt litt av vært om motorene på disse bilene. Ikke så mye positivt:)

Hva er svakheten på disse. Den er rullet 300000.

 

Noen som vet hva bilen kan være verdt? 4 trinns kasse, el luke og abs på den.

 

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe er vanlig at ryker rundt 200-300K på disse motorene. Vil påstå at det er en solid motor dersom man følger normalt vedlikehold og kjører vettug med den!

 

Største problemene med motor er kam-aksel (jada, noen påstår at den ble så mye bedre etter 88-89 da den fikk ny, men..) og ventiltettinger som må byttes etter noen hundretusen km. (relativt enkel jobb uten store utgifter, merkes kun på litt høyt oljeforbruk)

 

Ellers vil jeg anbefale å søke litt på forumet her. Skrevet dusinvis innlegg om dette det siste halvåret! ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen henta. Virker helt kurant, men det er jo ikke Volvo :D

Nei takk **** for det :-)

Jeg får se hva jeg gjør med den. Har lagt ene Volvoen ut for salg, men får jeg ikke det jeg vil ha for den, så går Mærsja.

Hva kan jeg forvente å få for den? Noen som vet?

 

Umulig å si. Må komme med mer info. Et sted mellom 5 og 70.000 antakelig.

 

Når det gjelder motoren, så er det en solid sak. Det negative du har hørt om dem stammer antakelig fra eldre modeller. De hadde gjerne en del trøbbel med kam og register før ca. 1988-modell. (merk ca.)

 

Gratulerer med ordentlig bil!

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk **** for det :-)

 

 

Umulig å si. Må komme med mer info. Et sted mellom 5 og 70.000 antakelig.

 

Når det gjelder motoren, så er det en solid sak. Det negative du har hørt om dem stammer antakelig fra eldre modeller. De hadde gjerne en del trøbbel med kam og register før ca. 1988-modell. (merk ca.)

 

Gratulerer med ordentlig bil!

 

Takker.

Nå har jeg kjørt den noen dager, og jeg blir mer og mer overbevisst om at det er en bra bil. Stillegående, og behagelig å kjøre.

 

Om bilen: 90 mod, 300000 km, manuellt gir, mørk blå met, strøkent grått interiør, ingen rust, 2 eldre eiere før meg, el luke og abs.

Motoren og drivverk virker som det er i god forfatning.

Tight girkasse, og ingen ulyder i drivverket.

 

Var det nok info til å sette en ca pris?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Nå har jeg kjørt den noen dager, og jeg blir mer og mer overbevisst om at det er en bra bil. Stillegående, og behagelig å kjøre.

 

Om bilen: 90 mod, 300000 km, manuellt gir, mørk blå met, strøkent grått interiør, ingen rust, 2 eldre eiere før meg, el luke og abs.

Motoren og drivverk virker som det er i god forfatning.

Tight girkasse, og ingen ulyder i drivverket.

 

Var det nok info til å sette en ca pris?:)

 

Tja. Njei, tør ikke "garantere" noe. MB med manuelt gir er generelt lettsolgt, men det er mange som ikke vil ha automat også. Det er nok i hovedsak automat-tilhengere som tradisjonelt kjøper benz, men disse begynner å komme såpass lavt i pris at ungdom heller kan kjøpe en sånn enn en mer tradisjonell ungdomsbil.

Bra stand, ikke rust, fornuftige eiere og i det hele tatt trekker opp. Manuelt og relativt lite utstyr trekker ned. En litt kjedelig bil, som man kanskje kjøper med det i tankene å få en relativt problem fri, men altså litt kjedelig bil.

 

Jeg vil TROOOO det er mulig å få noe mellom 30. og 40.000 for den, men ikke regn med at den er solgt over natta.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår