Gå til innhold

regler ang soting av vindu?

Ranger emnet


Margarus

Anbefalte innlegg

Om du søker på dette temaet vil du helt klart få svar.. eksisterer flere tråder om det allerede :) eventuelt bare ta en tlf til biltilsynet og spør dem?

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene xr3i'n jeg hadde så sota jeg alle rutene forutenom frontruta, jeg ble selvsagt stoppa i kontroll, da fikk jeg valget: fjern filmen nå, eller møt opp på biltilsynet, der jeg måtte vise til at sotfilmen var godkjent for slik bruk.......... Så jeg måtte bare rive av jeg, deretter fikk jeg kjøre, inga bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOV: bakrute, og side ruter BAK fører setets rygg!!

IKKE LOV : sideruter ved speil og frontrute.

 

unntak: der det er orginal sol film ØVERST i frontruten, er det lov å beholde denne eller legge en film av tilsvarende stl. ovenpå, med for eks skrift.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er lov er;

 

Alt bak B stolpen kan du sote så mye du bare vil, men et krav er at du skal se utrykningskjøretøy sine lys, altså blålys f.eks.

Du har ikke lov å sote frontruten din, ei heller side rutene dine fram for B-stolpen.

Det er heller ikke lov med noen film øverst i frontruten uansett om det er originalt med en solstripe øverst i glasset. Det er heller ikke lov med skrift i frontruta helt øverst eller noen plass i det hele tatt på front ruta.

Men biler som er originalt tonet på side rutene og/eller frontruta er da lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å sote siderutene framme om det er et solfilmspesialist firma , da for du papir på d, og da for du det godkjent.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å sote siderutene framme om det er et solfilmspesialist firma , da for du papir på d, og da for du det godkjent.

 

Ikke nødvendigvis.. er regler for lysgjennomslipp og slike ting.. som jeg sa til trådstarter.. hvorfor ikek ringe biltilsynet.. dem vet hva som er lov og ikke.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis.. er regler for lysgjennomslipp og slike ting.. som jeg sa til trådstarter.. hvorfor ikek ringe biltilsynet.. dem vet hva som er lov og ikke.

Helt riktig det du sier der Helios, men til han over...

Det er ikke lov å sote noen ruter framfor B-stolpen, ikke engang om det var kongen som sotet det for deg. Det er bare ikke lov, men uansett så kan bilfabrikanten (som har produsert bilen som det gjelder) sote rutene en viss prosent på alle rutene, men da med en veldig svak prosent. Da er det godkjent, ellers er det ikke godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg har orginal solfilm i toppen av frontruta, utpå der har jeg skrift, en web adresse. Dette sa de ingen ting på biltilsynet da jeg godkjente senkesettet. Og det var en som hadde vært der noen uker før og godkjente senkesett. Da nekta de og godkjenne senkesett pga at side rutene foran var sota.

 

At biltilsynet ikke sier noe på det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er lov.. noen steder ser dem litt igjennom fingra på enkelte ting

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår