speedfile Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Har en senator på hånda, eller har vel egentlig kjøpt den. Det eneste skikkelige problemet med den er at det er rust i dempertårnene framme. Hvordan er det å kutte og sveise inn nytt stål på slike plasser.. ? Regner med at å bytte dempertårnene er en skikkelig stor jobb..? Har litt lyst å ha den bilen. Så hvis noen har råd om hvordan den kan reddes settes det pris på. mvh øyvin Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 kjøp en annen bil..!!! for mye jobb på en så gammel bil. Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaterace Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 bytt tårna Siter Gaterace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 kjøp en annen bil..!!! for mye jobb på en så gammel bil. ER faktisk folk her i verden som ønsker og renovere slike tøffe gamlinger! Men til sak, gå inn på prosjekt forum, se etter Elanzer sitt prosjekt 626, han har byttet tårn, masse bilder osv.. lykke til! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 NB! Husk at tårna er bærende! Det medfører at dersom du kutter i vei mens bilen står på hjula, kommer fjæren sprettende opp gjennom tårnet! Det medfører også at sveisingen må være BRA! Hvis ikke kan du få en ufrivillig senking av bilens frontparti, kombinert med etpar stilige buler på panseret der fjæra treffer fra undersiden...:D Jeg vil tro du må belage seg på å ta vekk/senke ned hele forstillingen på bilen i forbindelse med en slik jobb. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Det er bare å jekke opp bilen så ikke du har belastning på demperene da, å plukke disse ned. Få bort de gamle tårnene og sett på nye, få hjelp om nødvendig. Men ser ikke bort fra at du kan finne ubehagelig mye rust andre steder å da. Best å sjekke grundig, kan fort bli mye mer jobb enn man har lyst på kansje. Men jeg syns det er morro med folk som gidder ta vare på gamle biler jeg da. Lykke til iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 hmm.. er jo såklart rust på bilen, er jo en opel. Får bilen utrolig billig(vrakpant) og den er alt for bra til å bare skrotes, motoren, interiør, understell osv er jo i utmerket stand. Har prata med noen som mente det ikke var umulig å få godkjent å sveise rusta i dempertårnene, har enda ikke fått hjem bilen for å se på hvor omfattende det faktisk er. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Alle biler ruster... Tror det skal gå og få den igjennom godkjenninga! Litt svette og kjærlighet så skal dette gå. Du hiver deg nok på samme prosjekt som jeg har refferert til i forige tråd, og dette er fullt mulig og få til! Husk, ingen snarveier finnes da det gleder sånt her. lykke til igjen. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.