Gå til innhold

Rust i dempertårn, Senator

Ranger emnet


speedfile

Anbefalte innlegg

Har en senator på hånda, eller har vel egentlig kjøpt den. Det eneste skikkelige problemet med den er at det er rust i dempertårnene framme. Hvordan er det å kutte og sveise inn nytt stål på slike plasser.. ?

 

Regner med at å bytte dempertårnene er en skikkelig stor jobb..?

 

Har litt lyst å ha den bilen. Så hvis noen har råd om hvordan den kan reddes settes det pris på.

 

mvh øyvin

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Husk at tårna er bærende!

Det medfører at dersom du kutter i vei mens bilen står på hjula, kommer fjæren sprettende opp gjennom tårnet!

 

Det medfører også at sveisingen må være BRA! Hvis ikke kan du få en ufrivillig senking av bilens frontparti, kombinert med etpar stilige buler på panseret der fjæra treffer fra undersiden...:D

 

Jeg vil tro du må belage seg på å ta vekk/senke ned hele forstillingen på bilen i forbindelse med en slik jobb.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å jekke opp bilen så ikke du har belastning på demperene da, å plukke disse ned. Få bort de gamle tårnene og sett på nye, få hjelp om nødvendig.

Men ser ikke bort fra at du kan finne ubehagelig mye rust andre steder å da.

Best å sjekke grundig, kan fort bli mye mer jobb enn man har lyst på kansje.

Men jeg syns det er morro med folk som gidder ta vare på gamle biler jeg da.

Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. er jo såklart rust på bilen, er jo en opel. Får bilen utrolig billig(vrakpant) og den er alt for bra til å bare skrotes, motoren, interiør, understell osv er jo i utmerket stand.

 

Har prata med noen som mente det ikke var umulig å få godkjent å sveise rusta i dempertårnene, har enda ikke fått hjem bilen for å se på hvor omfattende det faktisk er.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler ruster... Tror det skal gå og få den igjennom godkjenninga! Litt svette og kjærlighet så skal dette gå. Du hiver deg nok på samme prosjekt som jeg har refferert til i forige tråd, og dette er fullt mulig og få til! Husk, ingen snarveier finnes da det gleder sånt her. lykke til igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår