asona_er_best Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 vet ikke så mye om akkurat d men hvis det ikke passer så må du jo bare bygge ut i motorrommet....har jo sett ascona med v8'r så d skal nok ikke være no problem å få d til å passe....men du må jo ha no andre motor fester(trur jeg da)....hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 c20let er jo c20xe bare med turbo? er det ikke det da? hmm.. lurer på kosn det er å kjøre en ascona med v8 ahahahhaha motoren veier jo mer enn bilen? :D Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 et lite spørsmål til: Hvilke girkasse burde jeg velge til c20xe? Omega 3000 girkassen passer den? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 jeg har i hvertfall hørt om at folk har hatt 3000 kassa på den motoren men jeg vet ikke om den passer orginalt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 okey! Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Opel er som lego, bare å bygge sammen. Det blir hva du gjør det til. Alle CIH motorene passer rett i. OHC trenger manta 1,8l bunnpanne og motorfester, samt fordeler flytter eller ombygging av varmeapparat, (det krasjer se) Det samme gjelder C20XE/let. Ellers så har vi de litt tyngre rekkesekerene, men det er bare mye jobb... ___________________ C20NE (omega, kadett, vevtra osv) en nokså billig motor, holder mye. God for omlag 140hk uten så mye jobb. pris: 1500-4000kr 2,0CIH. god for 130hk uten så mye mikk makk pris: fra 1500-5000kr 2,2 god for 140hk. uten å havne med motorhavari pris: fra 500- 5000kr 2,4 god for 150-160 hk. fra 4000- 10 000kr C20XE god for 170-180hk. fra 8000(pluss 3000kr) - 30 000kr C20let god for 210-250hk, med full trim, pris 100 000kr god for 250-300hk pris: 15 000- 100 000kr og så for de med dårlig hjerte, og svensk kjærleik... B21ET god for 180hk pris: 800- 4000 kr B23ET god for rundt 200hk 3000-7000kr Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ok! takker For mye bra info TMB! :) c20xe\let trenger man manta bunnpanne der ? eller var det bare varmeapparatet som måtte flyttes? Er dette mye arbeid? når du skriver +3000 på XE motoren, hva mener du da? Og hvordan blir det med motorfestene med en slik motor? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Er det mulig å få registrert en ascona med c20xe/let motor? Hvordan er det med bremser og gir? Passer Calibra bremsesystemet? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 http://www.blitzpower.no/pro-kadc.shtml Fant denne siden, der stod jo alt jeg trengte :) Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ok! takker For mye bra info TMB! :) c20xe\let trenger man manta bunnpanne der ? eller var det bare varmeapparatet som måtte flyttes? Er dette mye arbeid? når du skriver +3000 på XE motoren, hva mener du da? Og hvordan blir det med motorfestene med en slik motor? Tenkte at den motoren får en mye ut av om en velger å koste på den trim kammer, men siden det er 16v, og to stk kam så er det ikke så billig... Ta en titt på http://www.enem.se, Jepp, du må ha bunnpanna fra manta 1,8 for å få OHC/C20XE/let i Ascona. (man fikk Manta B i 1,8 utgave, den motoren er OHC, og OHC og C20XE bunnpannene passer om hverandre) angående bremser. Rekord 2,2i har ventilerte skivebremser framme. De passer rett på Ascona'n. Da kan du få den godkjent for bortimot 150hk. Samme man er i gang å bygger om bremsesystem, så få tak i hovedbremsesylinder fra Senator, og bremsekraftforsterker fra Rekord. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 men hva mener du med "er god for" ?? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Anbefaler sterkt en c20xe. Har selv satt i en sånn.. Men det beste da er vel å få tak i alt du trenger for å få det til å passe først. Ellers får du en god del arbeid å gjøre...Du må ha motorfester, ombygd varmeapparat, grenrør, 2,2i bremseskiver og calipere, 2,0 Bakaksling(230mm tromler), mellomaksling, girkasse, eksosanlegg, vifte til radiator, ekspansjonstank, og du må kappe hull lenger bak til girstang... sikkert mere også, men kommer ikke på noe... Godkjenningspapirer fikk jeg gratis på opel... Går som et hel..te :eek: Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Omega 3000 Girkassa passer ikke (R28), men R28 innmat i R25 hus passer... Tåler mye, men ikke alt... Tåler sikkert 800NM hvis du kjører pent og ikke herjer. Men skal du ha kasse som tåler no så kjøper du Getrag 265CR... Tåler sikkert nok til ditt bruk... Sitter i E30 M3 og Mercedes 190 16V bilene... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Omega 3000 Girkassa passer ikke (R28), men R28 innmat i R25 hus passer... Tåler mye, men ikke alt... Tåler sikkert 800NM hvis du kjører pent og ikke herjer. Men skal du ha kasse som tåler no så kjøper du Getrag 265CR... Tåler sikkert nok til ditt bruk... Sitter i E30 M3 og Mercedes 190 16V bilene... Om ikke 800Nm er alt så veit ikke jeg. Skulle likt å møtt den karer som klarer å få en C20XE til å yte det... R25 kassa burde vel tåle en C20XE. Går også med den vanlige Getrag 265. Er ikke vist med 5 gir som er 1:1. er en gammel Opel så blir det bare giring. mye deiligere å ha et høyt 5 gir. slipper å pine motoren når'n ligger litt over fartsgrensa... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Brukte 800NM for å virkelig få fram poenget mitt... Att en girkasse KAN tåle mye, men da med veldig snill kjøring... Ja, R25 kassa tåler jo C20XE, men tenkte på C20LET jeg da.... Og muppen motoren 2.0 16V har jo bremsa 850hk og noe rundt der NM.... Kan sikkert finne ut hvem som hjalp til der, hvis du vil møte de mener jeg... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.