Gå til innhold

Litt kunnskaper!

Ranger emnet


AsconaRace

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opel er som lego, bare å bygge sammen.

 

Det blir hva du gjør det til. Alle CIH motorene passer rett i. OHC trenger manta 1,8l bunnpanne og motorfester, samt fordeler flytter eller ombygging av varmeapparat, (det krasjer se) Det samme gjelder C20XE/let.

 

Ellers så har vi de litt tyngre rekkesekerene, men det er bare mye jobb...

 

 

___________________

C20NE (omega, kadett, vevtra osv) en nokså billig motor, holder mye. God for omlag 140hk uten så mye jobb. pris: 1500-4000kr

 

2,0CIH. god for 130hk uten så mye mikk makk pris: fra 1500-5000kr

 

2,2 god for 140hk. uten å havne med motorhavari pris: fra 500- 5000kr

 

2,4 god for 150-160 hk. fra 4000- 10 000kr

 

C20XE god for 170-180hk. fra 8000(pluss 3000kr) - 30 000kr

 

C20let god for 210-250hk, med full trim, pris 100 000kr god for 250-300hk pris: 15 000- 100 000kr

 

og så for de med dårlig hjerte, og svensk kjærleik...

B21ET god for 180hk pris: 800- 4000 kr

B23ET god for rundt 200hk 3000-7000kr

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! takker For mye bra info TMB! :)

 

c20xe\let trenger man manta bunnpanne der ? eller var det bare varmeapparatet som måtte flyttes?

 

Er dette mye arbeid?

 

når du skriver +3000 på XE motoren, hva mener du da?

 

Og hvordan blir det med motorfestene med en slik motor?

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! takker For mye bra info TMB! :)

 

c20xe\let trenger man manta bunnpanne der ? eller var det bare varmeapparatet som måtte flyttes?

 

Er dette mye arbeid?

 

når du skriver +3000 på XE motoren, hva mener du da?

 

Og hvordan blir det med motorfestene med en slik motor?

 

Tenkte at den motoren får en mye ut av om en velger å koste på den trim kammer, men siden det er 16v, og to stk kam så er det ikke så billig...

Ta en titt på http://www.enem.se,

Jepp, du må ha bunnpanna fra manta 1,8 for å få OHC/C20XE/let i Ascona. (man fikk Manta B i 1,8 utgave, den motoren er OHC, og OHC og C20XE bunnpannene passer om hverandre)

 

angående bremser. Rekord 2,2i har ventilerte skivebremser framme. De passer rett på Ascona'n. Da kan du få den godkjent for bortimot 150hk. Samme man er i gang å bygger om bremsesystem, så få tak i hovedbremsesylinder fra Senator, og bremsekraftforsterker fra Rekord.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler sterkt en c20xe. Har selv satt i en sånn.. Men det beste da er vel å få tak i alt du trenger for å få det til å passe først. Ellers får du en god del arbeid å gjøre...Du må ha motorfester, ombygd varmeapparat, grenrør, 2,2i bremseskiver og calipere, 2,0 Bakaksling(230mm tromler), mellomaksling, girkasse, eksosanlegg, vifte til radiator, ekspansjonstank, og du må kappe hull lenger bak til girstang... sikkert mere også, men kommer ikke på noe... Godkjenningspapirer fikk jeg gratis på opel... Går som et hel..te :eek:

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega 3000 Girkassa passer ikke (R28), men R28 innmat i R25 hus passer... Tåler mye, men ikke alt... Tåler sikkert 800NM hvis du kjører pent og ikke herjer. Men skal du ha kasse som tåler no så kjøper du Getrag 265CR... Tåler sikkert nok til ditt bruk... Sitter i E30 M3 og Mercedes 190 16V bilene...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega 3000 Girkassa passer ikke (R28), men R28 innmat i R25 hus passer... Tåler mye, men ikke alt... Tåler sikkert 800NM hvis du kjører pent og ikke herjer. Men skal du ha kasse som tåler no så kjøper du Getrag 265CR... Tåler sikkert nok til ditt bruk... Sitter i E30 M3 og Mercedes 190 16V bilene...

 

Om ikke 800Nm er alt så veit ikke jeg. Skulle likt å møtt den karer som klarer å få en C20XE til å yte det...

R25 kassa burde vel tåle en C20XE.

Går også med den vanlige Getrag 265. Er ikke vist med 5 gir som er 1:1. er en gammel Opel så blir det bare giring. mye deiligere å ha et høyt 5 gir. slipper å pine motoren når'n ligger litt over fartsgrensa...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 800NM for å virkelig få fram poenget mitt... Att en girkasse KAN tåle mye, men da med veldig snill kjøring... Ja, R25 kassa tåler jo C20XE, men tenkte på C20LET jeg da.... Og muppen motoren 2.0 16V har jo bremsa 850hk og noe rundt der NM.... Kan sikkert finne ut hvem som hjalp til der, hvis du vil møte de mener jeg...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår