joppa Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 265 er ikke udødelig den heller, tåler ikke 800Nm for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Nei... Men den tåler fint en C20LET med EDS chip for eksempel... Har aldri sett Ascona med det i, men tipper det går fælt... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Var en i Vågå som bremsa sin ascona.. ca 280 hk... nok det. Gullfarga og helt strøken Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 0-100 og sånn på det da...? Spannt sikkert fryktelig;) Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Går nok fort unna til 100.. spant seg lett avgårde på 3. gir kiddie Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bleskestad Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Heij. kjøba dg ein ascona b 2 l så sette du bare på 2 dobble gassara...porte toppen nye STøre ventiler..SYYLkvase kam! Grenrøyr... å nye smidde stempel:d helle ein masse for dg dt! mn bør vell kasnje forstrka veiva...dn er ije dt besta i motoren.. bare å få gang på dt!! mhv Asle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Heij. kjøba dg ein ascona b 2 l så sette du bare på 2 dobble gassara...porte toppen nye STøre ventiler..SYYLkvase kam! Grenrøyr... å nye smidde stempel:d helle ein masse for dg dt! mn bør vell kasnje forstrka veiva...dn er ije dt besta i motoren.. bare å få gang på dt!! mhv Asle Dyr måte å få litt power på da. Har ikke så peiling på de prisene der, men er vel en del dyrere enn turbo? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid B Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hei? Har noen spørsmål jeg å anngående motor: hva må til for å få inn en 2,4i omega A motor (kansje med girkasse) inn i en ascona B. Har fått med meg at den passer med manta b 1,8l bunnpanne og mellomaksel og motorfester.. er det riktig? Og hvor langt kan en slik mottor gå før den er slitt ut... Og hva er ca prisen på en slik motor som har gått ganske langt? happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hei? Har noen spørsmål jeg å anngående motor: hva må til for å få inn en 2,4i omega A motor (kansje med girkasse) inn i en ascona B. Har fått med meg at den passer med manta b 1,8l bunnpanne og mellomaksel og motorfester.. er det riktig? Og hvor langt kan en slik mottor gå før den er slitt ut... happyhappy Det stemmer nok ikke. 2,4 er CIH motor, og ikke OHC som 1,8l. For å få den motoren til å passe i Ascona B, trenger du orginal Ascona B bunnpanne, og motorfester. (CIH) Og så er resten bare lek og morro... Et par ting du skal vite. Når det gjelder peilepinne hullet må dette flyttes, da omega og Ascona har oljebrønnen på forskjellig sted. Ville ambefalle og forborre med et lite borr, slik at du ser ca hvor du havner henn. Det lønner seg å ha godt øyemål, samt å ha en dor i samme dim som borret, slik at du til en hver tid kan se vinkelen du borrer i. Bruk orginal hullet som mal på vinkelen. Og ikke få noe jernspon i motoren... Da går det dritt. Jeg brukte en industristøvsuger mens jeg borra. Har du tenkt å bruke girkassa må mellomakselen klippes og limes litt. Det må den nesten uansett så lenge du ikk bruker orginal girkassa, eller 5 trinn fra manta, rekord, da går det med mellomakselen fra manta 5trinn.. ang hvor langt den kan gå før den er slitt ut, antar at du ikke gidder å overhale motoren engang... hehe Spørs litt på hvordan den brukes.. ca om den har gått mere enn 200 000km ville jeg bytta stempelringer, sett om sylinderene måtte hones (om de er så glatte som pokker), bytta noen pakninger, sjekka drevene i oljepumpa osv, bytta ventil tetting. generell sjekk av hele motoren. Da holder den nok 70 000 til uten noe stress. mye sladding, dvs mange runder i rundkjøringa med vild sladd, all olja vil ligge på ei side i bunnpanna, og oljepumpa vil suge luft... som igjen medfører bank bank.... :bump Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bleskestad Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Dyr måte å få litt power på da. Har ikke så peiling på de prisene der, men er vel en del dyrere enn turbo? Hehe jah er nok ikje den biligaste! mn du får kule lyde å grett nok me power:d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.