Olaisen Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Har 4x4 på min Vectra, men når jeg kjører for eks i byen eller litt små kjøring kobler den seg ut, detter er jo riktig siden den skal koble seg ut om jeg kjører under 25km/t over lengere tid. Men den skal jo koble seg inn igjen, noe den ikke gjør uten at jeg starter og stopper bilen. Da holder den seg inne en stund før jeg plutselig får FWD igjen :( Noen som vet om det er noen sensorer på fordelingskassa som er sliten? eller dårlig kontakt? Tar imot tips her. Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Høres ut som om fordelingskassen holder på og ta kvelden. Lenge siden den fikk en service/overhaling? Du er klar over den ikke skal levere konstant 4wd? Kun når fronthjulene spinner uten feste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Regner med at fordelings kassa er strax ferdi jah :( Det som er så merkelig er at dette kommer kun på små kjøring og når bilen blir varm. Det fungerer og starte og stoppe bilen, men hvor lenge det varer med 4x4 varierer veldi. Jeg vet at det ikke er konstant 4x4, og at denne kommer når forhjulene spinner. Hvor lenge sia kassa er overhalt veit jeg ikke sånn 100%, men ifølge kvitteringer som jeg fikk fra tidligere eiere er det byttet olje regelmessig, men dette holder jo ikke. Er det noe vits og overhale fordelingskassa eller er det bare og ta seg en tur på huggeren og finne en "ny"? Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Vet ikke hva prisen ligger på for en fordelingskasse på huggere rundt om... Men om du ikke kan overhale den selv blir det nok ca samme prisen tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Sjekka olje nivået på fordelingskassa i går, fult så det holdt iallefall. Må undersøke litt mere her. Når 4 hjuls trekken kobler ut når jeg kjører kan jeg kjenne av og till at den hugger inn igjen. Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Hva med å stikke en tur på opel og lese ut feilkoder med tech? Da slipper du å lure hele tiden.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Det er kansje ikke en så dum ide du :) Går det ikke ant og lese ut feilkodene selv? Bare kortslutte E1 og E2 slik det gikk på min Celica :) Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Kan lese av selv med å kortslutte 2 ledninger ja. Ikke sikker på hvem. bare telle antall blink osv.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Det jeg også mener skal gå ant :) Ikke noen har inne som vet hvordan ledninger som må kortsluttes? Har Opel en "diagnostic" boks noen plass= Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Ja, det har de. Men om du skal lese av noe annet enn motorkoder bør du bruke Opel verksted. Edit: For og lese av koder kortslutter du de to ledningene ØVERST TIL VENSTRE, når du står med KLIPSEN MOT DEG. Den sokkelen jeg snakker om nå finner du rett ved torpedoveggen på fører siden. Den er som regel blå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Er det byttet vakumakkumulator på denne da? En svart "liten stål" beholder som er på venstresida, på torpedovegg, når du står forran bilen... Serviceintervall på denne mener jeg er 90000, og skal byttes da!! Denne tar opp trykkforskjellen som blir i de to kammerene i kassen.. Byttes den ikke, ryker tettingen i kassen, og den ryker.. Litt jobb å bytte kasse, og ikke lett å finne brukt i ok stand. -Terje- Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet Desember 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Jeg vet ikke om den er byttet nei, skal inn på Opel verkstet i morgen og lese ut feil koder og skru litt, kompis som er mekaniker der :) Ellers skal jeg sjekke denne akkumulatoren ettersom jeg hører en vakum lyd som kommer når jeg skrur av og på tenningen for og få inn 4wd igjen. Har du en pris på denne vakum saken? Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Hei igjen Fikk ikke kjøpt den her på opel i Harstad, de klarte ikke skaffe den.. Tror jeg betalte 2200 fra Martin Schankes firma.. (Schanke racing) Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Hos protrim http://www.protrim.no så selger dem Akkumulatorer for 1900kr. Dem selger også fordelingskasser fra 5000kr og oppover (fra calibra/vectra turbo) Dem har stor erfaring med dette. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet Desember 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Har vært og skrudd litt nå, Det er nok akkumuator kula som er gåen jah. Opel skaffer ikke denne :( Må nok kontakte schance racing eller protrim. Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg