Gå til innhold

4x4 problem

Ranger emnet


Olaisen

Anbefalte innlegg

Har 4x4 på min Vectra, men når jeg kjører for eks i byen eller litt små kjøring kobler den seg ut, detter er jo riktig siden den skal koble seg ut om jeg kjører under 25km/t over lengere tid. Men den skal jo koble seg inn igjen, noe den ikke gjør uten at jeg starter og stopper bilen. Da holder den seg inne en stund før jeg plutselig får FWD igjen :( Noen som vet om det er noen sensorer på fordelingskassa som er sliten? eller dårlig kontakt? Tar imot tips her.

Honda Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at fordelings kassa er strax ferdi jah :( Det som er så merkelig er at dette kommer kun på små kjøring og når bilen blir varm. Det fungerer og starte og stoppe bilen, men hvor lenge det varer med 4x4 varierer veldi.

 

Jeg vet at det ikke er konstant 4x4, og at denne kommer når forhjulene spinner. Hvor lenge sia kassa er overhalt veit jeg ikke sånn 100%, men ifølge kvitteringer som jeg fikk fra tidligere eiere er det byttet olje regelmessig, men dette holder jo ikke.

Er det noe vits og overhale fordelingskassa eller er det bare og ta seg en tur på huggeren og finne en "ny"?

Honda Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det byttet vakumakkumulator på denne da? En svart "liten stål" beholder som er på venstresida, på torpedovegg, når du står forran bilen...

 

Serviceintervall på denne mener jeg er 90000, og skal byttes da!!

Denne tar opp trykkforskjellen som blir i de to kammerene i kassen.. Byttes den ikke, ryker tettingen i kassen, og den ryker.. Litt jobb å bytte kasse, og ikke lett å finne brukt i ok stand.

 

-Terje-

-Terje-

 

99 Passat TDI, Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den er byttet nei, skal inn på Opel verkstet i morgen og lese ut feil koder og skru litt, kompis som er mekaniker der :) Ellers skal jeg sjekke denne akkumulatoren ettersom jeg hører en vakum lyd som kommer når jeg skrur av og på tenningen for og få inn 4wd igjen. Har du en pris på denne vakum saken?

Honda Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår