Danern Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Stempel.. turbo XS RFL. Det var den en eller annen kai anbefalte på KRB trading Tror ikke det har noe med dumpen å gjøre..men hva vet vel jeg:D Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Stempel.. turbo XS RFL.Det var den en eller annen kai anbefalte på KRB trading Tror ikke det har noe med dumpen å gjøre..men hva vet vel jeg:D Dumpventil og LH2.4 er ikke akkurat gode gull for motoren av og til... fjern dumpen, å sjekk hvordan motoren blir da... en feil-instilt dump, eller en åpen dump i seg selv kan skape en del problemer... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 da må du evt gjøre som meg, plassere den forran lmm. men det har seg sånn at stempel dumpen har en tendens til å henge og må bli smurt opp.. men kai = Kai Roger Bakken (KRB) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Hva med BTR? Henger den drukner vel også bilen i bensin..... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 noe av de samme problemene som jeg har... får ikke noe greie på det... hvor mye lader turboen din? jeg lurer på om min faktisk får for lite bensin... bare en konklusjon jeg har dratt ut av å lest maaange poster angåene problemet. mange som sliter med dette virker det som. ujevn tomgang mm... min også har 1-1-3... hvis du plukker av -kabelen på batteriet i en 15min tid, går den fint en stund da? helt til den blir varm? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 jeg gjetter lamda på bilen din slire Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Motstand på dysene skal være ca 2,8 ohm mener jeg... edit: Veit at 1-3-1 er feil på lambdaregulering, ikke at dette er så mye i dette tilfelle men. sjekk kabelen inn på LMM Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 den er bytta, til biltema vel og merke... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 hvordan måler du motstanden? dumt spørsmål sikkert men...før og etter dysa? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 mange volvoer som ikke liker anna enn orginal lambda. men veit ikke hvordan din er Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 den er bytta, til biltema vel og merke... Da har du skjøyta kabelen, det er faktisk ulovlig i flg volvo, pga. at lambdasensoren suger luft(o2) via ledningene da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 hæ?! tegn og forklar... skjønner ikke helt hva du mener... suger luft gjennom ledningen? er 3 ledninger på den men tror ikke den får sugd noe særlig luft gjennom noen av de... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Jobba på Bilia i ett halvt år, skrudde mes renault men nysjerrig som jeg er, var en 740 som fuska(gle), der var lambda bytta til biltema, den blei bytta til orginal, uten skjøyter på ledningen, da fuska ikke bilen, volvo sier at det ikke er lov å skjøyte på ledningen pga avgassene++. Er ikke mye som skal til, og når attpåtil det er en billig sensor som sitter der er marginene mindre, syns det virker rart og skal ikke si at det er feilen. Men sjekk det opp, plugg ut lambda og se om den går bedre, går da i nødprogram og ved en gitt verdi. Ville sjekka opp trykkregulator, lmm, ledningsnett(kan fort bli litt surr ved en konversjon... Og ikke si at du bruker biltema plugger også, veit at iallefall b21et ikke liker disse, i det hele tatt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 hvordan måler du motstanden? dumt spørsmål sikkert men...før og etter dysa? den måler du ned ett ohm-meter på begge polene på dysa, seff med frakoblet kabel. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Jobba på Bilia i ett halvt år, skrudde mes renault men nysjerrig som jeg er, var en 740 som fuska(gle), der var lambda bytta til biltema, den blei bytta til orginal, uten skjøyter på ledningen, da fuska ikke bilen, volvo sier at det ikke er lov å skjøyte på ledningen pga avgassene++.Er ikke mye som skal til, og når attpåtil det er en billig sensor som sitter der er marginene mindre, syns det virker rart og skal ikke si at det er feilen. Men sjekk det opp, plugg ut lambda og se om den går bedre, går da i nødprogram og ved en gitt verdi. Ville sjekka opp trykkregulator, lmm, ledningsnett(kan fort bli litt surr ved en konversjon... Og ikke si at du bruker biltema plugger også, veit at iallefall b21et ikke liker disse, i det hele tatt. så lenge han kjører på org kabler, skal det gå fint. om det er skjøtet med kabelsko derimot :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.