Gå til innhold

takluke

Ranger emnet


Reset

Anbefalte innlegg

jeg har en golf med takluke.. kom hjem og satt meg inni idag, so fikk jeg vanndråper i hodet.. :s jeg såg opp, hele takluketrekket var full av vann, hang nesten ned.. hva er det da? er det pakkninga? eller er det dreneringen?

 

Det er garantert pakningen.

 

Skal mye til at dreneringene tetter og rennene er underdimensjonert så hvis ikke pakningen holder tett nok kan du ikke unngå lekkasje.

 

Har byttet denne på ett titalls med golf 2 jeg har hatt.

Dreneringene har aldri vert problemet.

 

Synd den er så dyr.

Koster vel ca. 700 på vw.

 

Ett par år siden sist jeg kjøpte men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt lekasje fra takluka i rocco'n min jeg.. stygge regn vær :( vet ikke helt va det er... var masse vann i gulvet, men testa takluka (helte et glass vann på) og ingen ting rann igjennom.. ane ikke hva det kan være... Hvor finner jeg evt. tette dreneringshull?

 

har også lekkasje inn i bagasjerommet.. der trur jeg det er pakninga som ikke er helt tett.. noen som vet hva jeg kan gjøre for å få tetta dette?

Kjipt å ha lekkasje!

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hat en saab 9000 æ ska kjøpe, men tidligere eier sier at det e litt rust i tak luka, og i bil døra, så får bilen billig!

kordan ska æ ordne dette? Om det ikke må te en pro kar!?

Og ca. priz blir det å reparere det?

Han sier det er svært litte rust!

 

Dette må du vell spørre om i en SAAB tråd å ikke i en Golf 2 tråd:)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme oproblem jeg og det var renna som manglet på min,men ska mye til det er pakningen,jeg hadde ikke pakning på i 2 uker etter jeg fikk vannrenna fordi jeg trengte bilen å di fikk ikke inn pakningen på vag så jeg kjørte uden,ikke noe vann inn i det hele tatt så skjekk dreneringene å vannrenna.spyl litt vann oppi luka når den er open så ser du fort om det renner ud bag å framme eller om det ikke kommer noe ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme problem i dag. Satt og spiste frokost og tenkte at det er jammen bra at bilen holder tett. komm ut og satt meg inn i bilen. Men når Jeg begynte og rygge så fosset vannet ned over meg i bak kant på luka. må jeg stake opp i gjenn dreneringa der da?

 

Finner ingen hull i bak kant der som vannet kann renne :S

 

MVH Alf Arne Hauso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår