Gå til innhold

Tvetene Dodge Ramcharger 1978 Prosjekt

Ranger emnet


Tvetene

Anbefalte innlegg

hehe det var en fin forklaring det derre ;) ja kmr snart en bilde oppdate. har begynt litt smått med og trekke om døre og skjære til nytt gulv teppe så kan bli spennenes. er så alt for kladt til og sparkle og pusse der jeg har bilen nå så tenkte jeg kunne gjøre noe annet mens jeg venta på deler til motoren ;) men morro at folk følger med på prosjektet :D

Mvh Tvetene

- Dodge Ramcharger 5,9 - 1978 (prosjekt) Her

- Ford Fiesta 1,1 - Vraka

- Aeon Revo 50cc atv - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja da var ny ramme til bilen kjøpt må bare hentes i oslo :D er det noen som har transfer/gear eller mellomaksling til en 4wd ramcharger ramme så ta kontakt ;) kommer snart noen bilder osv får nå begynner prosjekte for fulle seil her :D

 

Mvh Tvetene

- Dodge Ramcharger 5,9 - 1978 (prosjekt) Her

- Ford Fiesta 1,1 - Vraka

- Aeon Revo 50cc atv - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Morro at flere holder på med samme bil da :D

men jeg lurte på hvor mye du tar for og hone motoren min jeg? er kansje litt klar for det. hvordan Ramcharger er det du har da?

 

Mvh Emil Tvetene

 

Hei, beklager litt sen respons.

Jeg kan hone blokka di for 50 kr/sylinder eks mva. Men det er kanskje litt upraktisk å reise 20 mil hver vei for å gjøre en så rimelig jobb? Menj eg så at du skal hente en ramme i Oslo, og jeg bor 4 mil syd for Oslo, kan kanskje kombinere her? Normalt borer jeg motorer, for 200kr/sylinder eks mva. Da er honing med grov og til slutt fine steiner inkl i prisen. V-8 motorer er jeg rimeligere på, tar 1500 for dette.

Husk at ved boring må stemplene byttes, og det er der kostnadene ligger. Men til 360 får duganske rimelige stempler, rundt 2000 for et komplett sett.

 

Min Ramcharger er en 78 modell. Vi har den nærmeste som gårdstraktor, og har den for å trekke båthengere rundt omkring i hagen!

Jeg har hatt opp motoren på den, en 318 som kun trengte honing og nytt register (det var så slitt at kjedet hoppet over tennene og eksosventilene var bøyde = null komp). Høvlet toppene 2mm, byttet lagre og ringer samtidig, satte på et 360 4-ports innsug og headers. Den går OK!!

 

Vi har forresten transfer kasse i støpejern til Ramcharger. Dette har sittet på en 440, og jeg har automaten også (må overhales). Har også en sliten mellomaksel til forakselen liggende. Ta gjerne en tur innom?

 

Vi har masse andre Mopar jern også som får mer oppmerksomhet: Chargere, Barracudaer, og Chryslere.

Håper det ordner seg med bilen din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, beklager litt sen respons.

Jeg kan hone blokka di for 50 kr/sylinder eks mva. Men det er kanskje litt upraktisk å reise 20 mil hver vei for å gjøre en så rimelig jobb? Menj eg så at du skal hente en ramme i Oslo, og jeg bor 4 mil syd for Oslo, kan kanskje kombinere her? Normalt borer jeg motorer, for 200kr/sylinder eks mva. Da er honing med grov og til slutt fine steiner inkl i prisen. V-8 motorer er jeg rimeligere på, tar 1500 for dette.

Husk at ved boring må stemplene byttes, og det er der kostnadene ligger. Men til 360 får duganske rimelige stempler, rundt 2000 for et komplett sett.

 

Min Ramcharger er en 78 modell. Vi har den nærmeste som gårdstraktor, og har den for å trekke båthengere rundt omkring i hagen!

Jeg har hatt opp motoren på den, en 318 som kun trengte honing og nytt register (det var så slitt at kjedet hoppet over tennene og eksosventilene var bøyde = null komp). Høvlet toppene 2mm, byttet lagre og ringer samtidig, satte på et 360 4-ports innsug og headers. Den går OK!!

 

Vi har forresten transfer kasse i støpejern til Ramcharger. Dette har sittet på en 440, og jeg har automaten også (må overhales). Har også en sliten mellomaksel til forakselen liggende. Ta gjerne en tur innom?

 

Vi har masse andre Mopar jern også som får mer oppmerksomhet: Chargere, Barracudaer, og Chryslere.

Håper det ordner seg med bilen din!!

 

Detta virka intresangt skal tenke litt på det med honing/borring. når jeg først har kløvd motoren så kansje jeg gjør det sikkelig med en gang liksom ;) kjedelig og gjøre arbeid 2 ganger. men må bare se hva pengane rekker til. har vis ei ramme og en dele bil på hånden nå så må se hva som skjer. hehe men den transferkassa og det autoaten virka litt fin da. hehe kansje jeg kan ta en tur innom ;) kan jo si fra nærmere når jeg skal innover mot oslo og se på den ramma osv. godt det er noen flere som holder på med ramchargere og amcar biler. hehe Mye gamp har du henta ut av chargern din da?

- Dodge Ramcharger 5,9 - 1978 (prosjekt) Her

- Ford Fiesta 1,1 - Vraka

- Aeon Revo 50cc atv - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta virka intresangt skal tenke litt på det med honing/borring. når jeg først har kløvd motoren så kansje jeg gjør det sikkelig med en gang liksom ;) kjedelig og gjøre arbeid 2 ganger. men må bare se hva pengane rekker til. har vis ei ramme og en dele bil på hånden nå så må se hva som skjer. hehe men den transferkassa og det autoaten virka litt fin da. hehe kansje jeg kan ta en tur innom ;) kan jo si fra nærmere når jeg skal innover mot oslo og se på den ramma osv. godt det er noen flere som holder på med ramchargere og amcar biler. hehe Mye gamp har du henta ut av chargern din da?

Hei, Chargern er en 68 modell med 426Hemi (egentlig en383 bil), tunnelram og 2 x 660 holley, 2 1/8" headers, dobbeltplugg alutopplokk, 4speed, 4.10 Dana60, og den går ganske godt, selv med std kam. Tror den yder ca 550 hk, og den er ganske sprek. Kan skifte kam og få ut 100-150 hk til, men den er så snill å kjøre som den er, så det endrer jeg ikke.

Husk at honing henger sammen med nye ringer, og runde sylindere. Hvis du har slitekanter vil de nye ringene bli fort slitte, og du er like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Chargern er en 68 modell med 426Hemi (egentlig en383 bil), tunnelram og 2 x 660 holley, 2 1/8" headers, dobbeltplugg alutopplokk, 4speed, 4.10 Dana60, og den går ganske godt, selv med std kam. Tror den yder ca 550 hk, og den er ganske sprek. Kan skifte kam og få ut 100-150 hk til, men den er så snill å kjøre som den er, så det endrer jeg ikke.

Husk at honing henger sammen med nye ringer, og runde sylindere. Hvis du har slitekanter vil de nye ringene bli fort slitte, og du er like langt.

 

Høres jo ut som er ganske grei charger det derre da :D hehe vill ha en sånn en gang. men har igrund ikke noe slitekant i syl da. nødvendig og hone de da?

kunne kansje ha godt av det da. men er ikke helt sikker. hehe

- Dodge Ramcharger 5,9 - 1978 (prosjekt) Her

- Ford Fiesta 1,1 - Vraka

- Aeon Revo 50cc atv - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innenfor faget så er det vell FYFY uten honing ved skif av stempelringer/stempel. :deng

 

Så honing er absolutt å anbefale...er ikkje dyrt heller egentlig. Får jo og kjøpt honer til ca 5-700kr så du kan hone sjølv. Eg kjøpte ein hon av cylinder og motorservice

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips her folkens :D får nesten se litt om kansje jeg kan gjøre det selv da ;) men må nesten kikke litt mere på blokka og se hvor ille det er. Men er tydelig att det er flere som kan gjøre det her vs jeg trenge rlitt hjelp til det ja ;) bra med litt tilbakemeldinger og tips osv. bare og slenge ut. bilde oppdate kmr strax av det som har skjedd i det siste

- Dodge Ramcharger 5,9 - 1978 (prosjekt) Her

- Ford Fiesta 1,1 - Vraka

- Aeon Revo 50cc atv - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

hehe nei det har ikek dabbet helt av. men har vært en liten periode som jeg har venten på deler og jævelig kaldt i garasjen min. hehe Men nå prøver jeg og jobbe så mye jeg kan. så kansje det er håp for prøveskilter i sommer.

- Dodge Ramcharger 5,9 - 1978 (prosjekt) Her

- Ford Fiesta 1,1 - Vraka

- Aeon Revo 50cc atv - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår