Gå til innhold

Jævlig seig 740 GL!

Ranger emnet


Apoc_

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var i dag og kjøpte en 740GL med B-230A motor. Og synes den var grådig treg! Har en annen 740GL som jeg kjører til vanlig og den er betydelig mye "kvikkere". Begge har samme motor og er samme årsmodell.

 

Den nye går på 95 blyfri, og den vanlige bilen min går på 98. Det jeg lurer på er om 95 er så mye mindre eksplosivt at det gir utslag i redusert effekt? For disse motorene er vel i utgangspunktet konstruert for den gamle 97'en, som ble erstattet med 98? Eller tar jeg feil. En annen ting er at bilen har stått i ro i over et år. Den har muligens vært dau-kjørt. Så to andre ting jeg også tenker på er kondens på tanken, og at den kan være jævlig dau-kjørt.

 

Så hva tror dere med litt mer peiling enn meg? Feil bensin, kondens eller må rett og slett blåses ren?

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg også merket, av og til når jeg gir flatt jern føles det som om motoren vil dø. Før den kommer med et napp og akslererer.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forsjelden på 95 og 98 oktan er at 98 oktan er bedre mot selvantennelse.

 

Men sjekk plugger og fordelerlokk og ledninger.

 

Vis den er daukjørt og det er masse sot kan du prøve dette:

 

Du tar vann i ei flaske, tar av slangen som går fra innsuget til bremsekraftforsterkeren, kjører bilen varm først før du gjør noe, du tar og heller forsiktig litt vann oppi nippenen på innsuget mens du ruser opp motoren, vann løser opp sot i sylinderen og på ventiler, da sotet suger til seg bensinen som en svamp. Jeg gjorde dette på min konekjørte vinterbil, (Volvo 360 med b200k) gjorde en liten forsjeld ja!

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faen har ikke tenkt på plugger, fordeler-lokk og sånt :P Er litt korttenkt av og til. Skal gå over tenningssystemet i morgen.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gikk bra helt til innmaten til katalysatoren løsnet, da gikk den helt fint men plutselig så gikk den ikke i det hele tatt for innmaten hadde delt seg opp i biter og tettet for utblåsningen av og til så det gikk dårlig, men da skal du høre skrangling..

 

Katalysator på Forgassermotor? det er vel ikke produsert engang... Man må ha elektronisk innsprøytning for å ha katalysator, ellers ødelegger du bare katalysatoren.

 

Jeg kom forresten over en litt mosjom bil på nettet i går! :D Syns dere burde ta en titt... spesielt på bildene av motor-rommet ;) *ler*

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6416186&sid=2aubM04A4067015&pos=2&tot=10

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har en gammal bmw med forgassermotor, den gikk helt rævva når han fikk den fordi den var lagra i et par år. den starta og gikk, og etter et par tanker med 98blyfri, og litt skikkelig straffekjøring, så kom den seg!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåh:)

invistert i ny 740 igjen... skal ikke selge den gammle snart?:p

 

 

Hehe. Lyst å kjøpe den tilbake? :P

 

Nei, den er ikke til salgs for enhver pris. Er alt for glad i den bilen til å selge den :)

 

 

Takk for tipsene folkens. Har ikke fått tid til å se nærmere på problemet siden jeg har nok å holde fingrene i for tiden og bor 7 mil unna der bilen står lagret.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Lyst å kjøpe den tilbake? :P

 

Nei, den er ikke til salgs for enhver pris. Er alt for glad i den bilen til å selge den :)

 

 

Takk for tipsene folkens. Har ikke fått tid til å se nærmere på problemet siden jeg har nok å holde fingrene i for tiden og bor 7 mil unna der bilen står lagret.

JAA:p

savner den :(

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår