Gå til innhold

Tragisk: "Proft" bilfirma reklamerer for en IS...

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

Sjekk denne Lexusen på AutoDB:

 

Lexus IS 200

 

Det står:

 

Strøken Lexus IS200 med original navigasjon m/fullfarge display! 6-trinns manuell girkasse, automatisk klima, EKTE LEXUS BAKLYS SELVSAGT!!! 155 hk fordelt på 6 sylindere spinner deilig!

Se og les mer om bilen på www.nippon.no!

 

 

 

"EKTE LEXUS BAKLYS SELVSAGT!!!" <-- Hallo?

 

Jeg hadde forstått at en 14åring hadde skrevet der der om Lexusen til pappa, men et firma som skal senge et produkt til 210.000.- burde absolutt latt være.

 

Forøvrig hadde jeg foretrukket at forrige eier av en bil jeg kjøper ikke spinner deilig, men kjører pent og ordentlig slik at bilen er i god stand...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, teit den kommentaren om lexus-lysa ja.. Men at en motor spinner deilig betyr jo ikke at eieren har burna med den, men at motoren høres bra ut og går fint..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assa, jeg mener å ha lest at nippon er en seriøs og bra bedrift. Det er vel for å markere at det er original baklykter det er snakk om, man ser jo ingen baklykter på det ene bildet, eller så vidt da. Litt "teit" å skrive det med store bokstaver og utropstegn men, hadde jeg vært ute etter en slik bil hadde jeg sikkert ikke styrt unna bare pga det. Og dette er postet på feil forum, og også ikke veldig nødvendig... Du får sikkert noen andre synspunkter på det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva folk tenker på når de lager sånne annonser. Hvis man skal selge noe gammelt ræl til 10- 20 000 kan man gjerne skrive litt lystig om bilens egenskaper, men når man skal selge en bil som er såpass dyr så henvender man seg gjerne til noen som tar bilkjøpet litt mer seriøst enn en som bare vil ha noe som starter og går.

 

Et seriøst firma burde skjønne såpass elementær markedsføring at de ikke frastøter seg de som er målgruppen for en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva folk tenker på når de lager sånne annonser. Hvis man skal selge noe gammelt ræl til 10- 20 000 kan man gjerne skrive litt lystig om bilens egenskaper, men når man skal selge en bil som er såpass dyr så henvender man seg gjerne til noen som tar bilkjøpet litt mer seriøst enn en som bare vil ha noe som starter og går.

 

Et seriøst firma burde skjønne såpass elementær markedsføring at de ikke frastøter seg de som er målgruppen for en slik bil.

Ender fort opp med å virke ikke bare useriøst, men en spøk. Og ingen ringer på en spøk.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ville likt å vite i annonsen er .. siden det er et import firma .. betyr det at at bilen er importert? eller er den norsk? selges den for kunde? er det innbytte bil?

 

sånt hadde passet bra ..

tror det er så som vil ha en japansk importert AS200 (der heter den AS200, hadde det vert RS200 hadde den nok allerede vert solgt :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt hva man kan si om nippon, jeg har ikke handla med han. det var han som trakk i trådene for import av den "boomex" civicen som var på forsiden av max power bladet.. og det ser jo ut til at det virka. Men om du leser de andre annonsene på nippon.no så ser du en stor entusiasme der også. Så det gjelder ikke bare den ISen..

 

Men driver man med import av bil og har det som en del av firmanavnet er det vel bare brødhuer som lurer på om det er snakk om salg for annen kunde eller innbytte?! Jeg hadde nå regnet med at det var import i et import firma og annet hadde vel vært nevnt om det var noe annet:D:D:D

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, kanskje bare jeg som tenkte IS og bredt litt for automatisk ;)

Hmm.. jeg har ikke inntrykk av at IS er noe særlig egnet for å ligge brett med?

Utenom at min forrige nabo fikk sin parkert i autovern når han lånte den vekk :p

 

han var egentlig bare glad, da han tjente på forsikringen.

 

men, men..

back to topic:

 

jeg har lest mye om han bilselgeren der og han spiller mye på humor.

han får mye oppmerksomhet på slike annonser.

 

All pr er god pr, sies det jo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISen trives godt når man ser ut sideruta for å se hvor man kjører ;)

 

Jeg kjøper ikke biler av de som skriver slike annonser, og handler ikke hos firmaer som har hjemmesider med mye skrivefeil, sms-språk og useriøsitet. Det reflekterer nok hvordan firmaet drives ellers også.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg har ikke inntrykk av at IS er noe særlig egnet for å ligge brett med?

 

Japanere klarer jo å få Altezza veeldig brett, og veldig pent samtidig.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISen trives godt når man ser ut sideruta for å se hvor man kjører ;)

 

Jeg kjøper ikke biler av de som skriver slike annonser, og handler ikke hos firmaer som har hjemmesider med mye skrivefeil, sms-språk og useriøsitet. Det reflekterer nok hvordan firmaet drives ellers også.

 

Du lar deg lett lure av vakre fasader med andre ord? :)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"EKTE LEXUS BAKLYKER", tanken bak det er vel at det finnes 1000 forskjellige firmaer som lager wannabe lexus lykter, og selgern vil komme fram med at lexus er de som har orginalen.

 

Men det kunne godt ha vært mere informasjon om bilen., men står jo at det er mere informasjon om bilen på nippon.no, og det kan også være for å få folk inn på hjemmesiden for å se flere biler som er til salgs som kanskje faller i smak i stede for den Is'en

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår