Turboed1 Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Er så enkelt som at varm gass kan bevege seg fort i et begrenset område med mindre motstand enn kald. :) Og trykkfallet er større. Derfor vi har små eksosventiler... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Sant nok, men et grenrør som i utgangspunktet er optimalt (for den motoren det er montert på), kan kun bli dårligere ved bruk av varmebandasje/eksostape :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Sant nok, men et grenrør som i utgangspunktet er optimalt (for den motoren det er montert på), kan kun bli dårligere ved bruk av varmebandasje/eksostape :) Det er nå så.. men NÅR vet en 100.00% sikkert at akkurat det er HELT optimalt? :) Tror neppe det er laget enda.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Det er nå så.. men NÅR vet en 100.00% sikkert at akkurat det er HELT optimalt? :) Tror neppe det er laget enda.. Det finnes mye avstemte grenrør i handelen, samt enda flere mindre brukbare. Man får det optimalt om man lager det selv :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Det finnes mye avstemte grenrør i handelen, samt enda flere mindre brukbare. Man får det optimalt om man lager det selv :) Jepp, jeg trodde også det inntil jeg begynte å regne kompresibelt på det, og ikke u-kompressibelt som 99.9% av alle gjør... :) Men, en kommer da ihvertfall nærmere enn et fint blankt et på ei butikkhylle.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.