Gå til innhold

diesel kakkling!


-Rønningen-

Anbefalte innlegg

Den forrige genrasjon MB diesel kakler voldsomt når dem har fått noen km på seg.

 

Stortsett alle 124 D gjør det. Selv motorer som har godt igjenom overhalinger kakler hardt ved tomgang. Spessielt når det er kaldt.

 

Men når motora blir varme, og dem kjøres med noe turtall, så forsvinner mye av kaklinga.

 

Trur ikke det hjelper å trykkteste dysene (tviler på at du "ser" feil da)

 

 

Det jeg vet for sikkert er att de motora går langt uansett kakling over det normale eller ikke. Spørs om du får den til å bli like "stille" som de nyere CDI motora.

 

Jeg synes vertfal denne her kakler mer enn hva di andre jeg har hørt.. men nå har jeg bare hørt på 200 og 300diesel.. og en 5selyndra motor har jo en helt annen gange enn 4 og 6selyndra.. leste lengre oppi her om en som snakka om bytte av dyser i serviser på visse km.. så kan d jo vere greit å ta en test å se på opningstrykk å spruten..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det gjelder alt av diesel! det er noget mindre kakklingi nyere dieseler men..

 

Det er det på ingen måte. Kom og hør på min 6-syl forkammerdiesel, og se om du finner en moderne diesel som kakler mindre!

 

Kompresjonen i dieslene gjør gjerne at det kakler, og common-rail-greiene lager en del lyd. Aller værst er pumpedysene til VAG.

 

Det kan tikke litt i ventilløfterene. Ofte hjelper det noe å bytte til bedre olje. I hvertfall en stund

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det på ingen måte. Kom og hør på min 6-syl forkammerdiesel, og se om du finner en moderne diesel som kakler mindre!

 

Kompresjonen i dieslene gjør gjerne at det kakler, og common-rail-greiene lager en del lyd. Aller værst er pumpedysene til VAG.

 

Det kan tikke litt i ventilløfterene. Ofte hjelper det noe å bytte til bedre olje. I hvertfall en stund

 

 

VAG kakling er ganske vanlig. Bråke motorer kaller jeg det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

nå hjelper det litt me å bytte olje ja.. så jeg tar ventil løfterne til sommern tenker jeg.. naboen kjører taxi å har lang erfaring me disse å mener at denne er verre på tomgang når den er varm en dem han har vert borti i gjennom mange år.. men som dere sier er det jo ikke farlig men jææævlig irriterende..

 

 

å foresten vag diesel ligger vel en del lenger fram i teten en MB`s diesel motorer..............men gamle TD motor til vag kakler ja..

 

Fadern har en 98 passat 1,9tdi.. 0.45på mila å 110 STERKE hk!

brodern A8 me 2.5Tdi på 0.7 på blanda å ca 05-0.55 på lang kjøring å dette er svææær bil å det er sprut i den.. c200 05mod til sjefen er det langt mindre sprut i.. å den gamle c220cdi var vel litt piggere... meeeen jeg vil ha mb pga det er go bil å billigere deler! helst 124 karosseri

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå hjelper det litt me å bytte olje ja.. så jeg tar ventil løfterne til sommern tenker jeg.. naboen kjører taxi å har lang erfaring me disse å mener at denne er verre på tomgang når den er varm en dem han har vert borti i gjennom mange år.. men som dere sier er det jo ikke farlig men jææævlig irriterende..

 

 

å foresten vag diesel ligger vel en del lenger fram i teten en MB`s diesel motorer..............men gamle TD motor til vag kakler ja..

 

Fadern har en 98 passat 1,9tdi.. 0.45på mila å 110 STERKE hk!

brodern A8 me 2.5Tdi på 0.7 på blanda å ca 05-0.55 på lang kjøring å dette er svææær bil å det er sprut i den.. c200 05mod til sjefen er det langt mindre sprut i.. å den gamle c220cdi var vel litt piggere... meeeen jeg vil ha mb pga det er go bil å billigere deler! helst 124 karosseri

 

VAG presser mye hk i tdi ja. men Pompedyse motora bråker helt for hjævlig.

 

Og att C200 blir dauere en A6 2,5 ser jeg på som helt naturlig, for vekt forskjellen er noe, men motor størrelse forskjellen er stor.

 

Jeg har en kompis som jobber på Møller skolen, noe som gjør at jeg får lov til å teste VAG biler :D

 

Har testa V6 TDI mot V6 CDI. Og CDI'en er utrolig mye stilligere og mer comfort mortor, faktisk så mye mer att vi blei overasket over aks'en til denne E 320CDI. 3L TDI var også meget sprek sak, men her merket en godt når truboen slo til, altså en del mindre comfort motor.

 

Våre "målinger" A6 0 - 100 7,8 sek. E320CDI 8,1sek

Og Audi har 225Hk mens MB har 204Hk.

NM husker jeg ikke i farta. sikkert rundt 400nm på begge :thumb

 

 

Audi virket mye kvikkere, siden turboen var mer merkant, så derfor overaska det oss så voldsomt, når jeg ikke klarte å dra fra MB'en havna bare 0,3sek forand.

 

Personlig falt jeg godt for begge disse, men ønsker meg bensin utgavene.

Siden jeg føler at det gir enda litt bedre comfor. (og da kan også MB levere med 4X4)

 

OPS. O.T. det meste nå, sorry.

 

Ops igjen. 3.0TDI er vist ikke pumpe dyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår