Gå til innhold

diesel kakkling!


-Rønningen-

Anbefalte innlegg

Prøv Fortè middelet.

De har diesel rens. Trenger motoren en skikkelig rens kan man gjøre rensen når man bytter diesel filter.

Som regel heller man bare rensen i tanken så gjør den jobben selv.

Man kan helle litt rens i filteret og kjøre den i ett til to minutter så rensen blir liggende ganske konsentrert i dysene.

Hell resten av rensen på tanken.

Man kan også la dette stå over natta og virke, så er det bare å kjøre.

Denne både smører og renser.

Fåes kjøpt på Volvo og andre verksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei..

 

Dama har en W124 94 250 som kakkler noe vilt på tomgang.. å kan a ikke tenke meg at det er dysene.. men så er det jo ikke ventil tikking heller da..

men har prøvd forte i tanken uten å merke noe.. en som mente på ventil løfterne men da ville den vel ha kakla ellers når man kjører....ville jeg tru..

men kan ta ut di dysene til sommern å få dem trøkktesta så får man vel se.. men tenkte å prøve noe oljetilsettning oxo..får se..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Dama har en W124 94 250 som kakkler noe vilt på tomgang.. å kan a ikke tenke meg at det er dysene.. men så er det jo ikke ventil tikking heller da..

men har prøvd forte i tanken uten å merke noe.. en som mente på ventil løfterne men da ville den vel ha kakla ellers når man kjører....ville jeg tru..

men kan ta ut di dysene til sommern å få dem trøkktesta så får man vel se.. men tenkte å prøve noe oljetilsettning oxo..får se..

 

 

Den forrige genrasjon MB diesel kakler voldsomt når dem har fått noen km på seg.

 

Stortsett alle 124 D gjør det. Selv motorer som har godt igjenom overhalinger kakler hardt ved tomgang. Spessielt når det er kaldt.

 

Men når motora blir varme, og dem kjøres med noe turtall, så forsvinner mye av kaklinga.

 

Trur ikke det hjelper å trykkteste dysene (tviler på at du "ser" feil da)

 

 

Det jeg vet for sikkert er att de motora går langt uansett kakling over det normale eller ikke. Spørs om du får den til å bli like "stille" som de nyere CDI motora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår