OPEL 2RE Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Noen som har gode forslag hvordan man kan feste subkassen i bagasjerommet uten å bruke stropper?? Har stropper i dag men syns ikke det ser særlig fint ut. Noen som har en god ide?? Ser slik ut nå: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Du kan jo alltids skru den fast..Eller er du av de som ikke vil "ødelegge" bilen på det vis'et? ;P Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 borrelås funker bra! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Du kan lage et nytt gulv i f.eks 12mm spon, og så skru fast kassa i det. Gulvet lager du slik at det passer 100% med alle kanter og hjørner i bagasjerommet. :) Dette vil fikse slik at kassen ikke sklir frem og tilbake, men opp og ned KAN jo kassen bevege seg i en ev. krasj. For å løse dette MÅ du feste gulvet i metallet på bilen. (skru fast) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 For en enkel løsning som er rask og enkel (noe jeg tror trådstarter ser etter) ville jeg valgt borrelås slik som R|ppeR..SKIKKELIG borrelås... Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Ja borrelås funker helt greit det. Hadde det på gamle-kasse, og den satt godt fast :) Kommer litt an på "ulla" som gulvtrekket er laget av, hvor godt det sitter. Men dette er absolutt et budget alternativ som virker :) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Ja noen som vet hvor jeg kan få tak i stor borrelås da?? Syns det hørtes ut som det beste forslaget happyhappy... kunne godt skrudd den fast, men gidder ikke stresse me nytt "gulv"... men takk for forslag :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Fint å se at folk prioriterer sikkerhet :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 ka sikkerhet!!!??? yummy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 link til biltema: http://www.biltema.no/index.asp søk på: borrelås jeg har brukt borrelås på forsterkeren og sånne klosser som er øverst på sida til basskassa. ser ikke så pent ut, men det står på plassen sin. koster 50kr totalt. er ikke mye og betale for og slippe og få ting i hue.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 er det noen som har tenkt på hva som vil skje hvis dere plutselig får en bråstopp i 60km/t med kassa festet med borrelås???spesielt i en "åpen bil ala denne som er vist i denne tråden??? nytter ikke med sikkerhetsbelter og airbags når stereoen kommer frem og tar livet av knock deg Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Vel... At basskassa skal rive seg løs fra borrelåsen, gå gjennombaksetene PLUSS forrsetene, for så å svinge til venstre og ta livet av deg er vel kanskje ikke det første jeg ville bekymret meg over! :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Det koster ganske nøyaktig femtitre kalorier å gjøre det skikkelig, hvorfor overhodet ta risikoen ved å bruke f.eks. borrelås eller stropper? Lister noen 10minutt->1times-metoder her i grove trekk: Metode 1 - Gjennomgangsbolter i gulv inn til islagsmuttere i kassegulv. Alt som skal til er en ledig time, to M12 konisk avsluttede islagsmuttere, fire M12 stoppskiver, to M12 bolter, en borremaskin samt en fastnøkkel. Litt tectyl til undersiden skader heller ikke, vaselin eller annet til boltgjennomføringen er heller ikke dumt - blir litt mindre rust av slikt. (ingen luft, ingen rust) Borr hull i gulv og kassegulv. Slå i islagsmuttere fra innsiden av kassen med VIDE stoppskiver tilpasset islagsmutrenes ytterring (konisk avslutning/hode på mutrene gjør at mutteren får feste selv om du har benyttet en stoppskive i mellom). Skru inn bolt fra undersiden av bilen og inn i kassen, husk stoppskive. Når ferdig - tectyler bolten og skiven under. Metode 2 - Vinkeljern fra kasse og ned til innfestningen på delt baksete Forklarer seg vel egentlig selv. Man bruker ett vinkeljern som man fester i basskassen og samtidig skrur det i innfestningen til setedelingen. Samme kan brukes på noen biler som har helt baksete. Metode 3 - H-jern fra støtdemper-topp til basskasse Grei metode, to stag - ett til hvert sitt hjørne på samme side av kassen. Kan gi litt gnikkelyder hvis man kjører "hardt". Fleste sedaner/coupeer har deksler som tillater adgang til innfestningen av demperne bak så man slipper ødelegge noe. Metode 4 - U-formet jern mellom kasse og bagasjestropp-fester En del biler har slike stroppe-fester, løsne ett slikt og ta ut skruene - la braketten stå igjen. Sett fast ene armen av ett U-formet jern oppå der med lengre skruer, skru andre armen av U'en i basskassen. Kunne sikkert tatt enda noen flere, men noen er nevnt fra før og andre er langt mer enn en time jobb med så jeg gidder ikke :D Husk for all del islagsmuttere og store skiver når du skal skru fast i basskassen - det hjelper lite om du har det aldri så grovt hvis alt som holder det hele fast kassen er noen tre-skruer :) Har du brukt "dårlige" skruer hvor gjengene ikke er helt bra kan det lønne seg å bruke silikon på enden av islagsmutteren så du ikke får "lekkasje" fra basskassen via gjengene der. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Eller så går det ann å ta turen til bilxtra-biltema ol. og kjøpe bagasjestopper På bil-extra kan man også få disse i metal, formen som en L - med borrelås under... Ødelegger ikke kassa, og disse holder ganske så godt på kassa også... Bruker sånn selv... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Eller så går det ann å ta turen til bilxtra-biltema ol. og kjøpe bagasjestopper På bil-extra kan man også få disse i metal, formen som en L - med borrelås under... Ødelegger ikke kassa, og disse holder ganske så godt på kassa også... Bruker sånn selv... Nå må du jammen gi deg her, som flere har forsøkt si så holder ikke borrelås, den er såvidt i nærheten av det å engang bremse kassen. Selv mine ovennevnte metoder er kun for å bremse kassen, ikke stoppe den helt, og noen av dem er kan du jo for hånd prøve slite løs. I min gamle '86 Sierra fikk jeg sveiset 4stk muttere i gulvet. Gjennom to lag MDF ble kassen skrudd rett i gulvet med M10 bolter. Denne kassen rev seg løs (bunnplata sto igjen) og knakk baksetet tvert av når jeg kolliderte front-mot-front i 70km/t. Hadde det vært noen i baksetet ville dem garantert brukket ryggen - minst. Når 70Kg basskasse først må overvinne kraften fra limet, MDF'en, skruene etc, (og den sto klin inntil baksetet!) og allikevel klarer den brekke baksetet tvers av, hvordan i alle dager tror du borrelås vil avhjelpe? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.