Gå til innhold

Start av golf 1 gti

Ranger emnet

Ivan306

Anbefalte innlegg

hmm, har var det noe å gruble over...

-det kan være problemer med tenning ( stilt for sent)

-noe feil med innspruten, så den ikke dytter på nok/slutter å sprute ( problemer med potensen :D)

-bensinpumpa

må tenke litt på den gitt, men det er dette som jeg kommer på i farta.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde enorme problemer med rust iallefall.. hele bensinrøret var nesten borte på toppen.. :( Sjekk bensinfilter.. Sjekk avstengningsventilen (en magnetisert greie som er i fronten av forgasseren (den skal ha positiv spenning så går den til jord via chassiet.. ) pass på rust.. jeg åpna forgasseren å rensa den.. fy faen så mye drit som var der :) hehe akselerasjonsdysa var helt potte-tett osv

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTI'en har vel ikke forgasser, men et morsomt bensinfordelingssystem.

K-jetronic ;)

Min var også litt vrien å starte. Hadde stått noen år den da. Men var ikke verre enn å bytte en bensinslange som det var sprekk i. Og skifte coil og coilledning. Var ganske dårlig kontakt mellom fordelerlokket og ledningen pga forskjellige kontakter. Også skifta jeg bensinfilteret da. Du kan jo nappe av slangen og se om det kommer noe særlig bensin ut fra filteret.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå er bilen kommet til oslo :driving Skal legge ut en prosjekt tråd etterhvert. Må bare ta noen bilder først. MEN lurer på om fordeleren står feil? Leste en annen plass på forumet at rotoren skal stå mot det hakket i fordeleren samtidig som man kunne se det merke i girkassa under plastlokket. Stemmer det på gti'n også? Nå peker rotoren sånn ca 180 grader andre veien og når jeg prøver å starte den, så blir det plutselig motstand om dere skjønner. Den starter og går. Ikke helt som den skal, men tror det kan skyldes dårlige plugger og kabler + tett luftfilter. Den går også høyt på tomgang. ligger på ca 2000 hele tida varm som kald. Kan det ha no med tenninga å gjøre? En sak til: Radiator vifta går hele tida. Noen som har en anelse om hva det er? (må få kjøpt meg haynes bok alacocaina )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...