Gå til innhold

Billig omlegging av dekk!

Ranger emnet


328Limo

Anbefalte innlegg

Regnet med ca. 50 pr. operasjon.

 

Det vil si 50 for å ta hjulet av og på bilen.

50 for å legge om.

50 for å avbalansere det.

 

Dette utgjør 150 pr. hjul og 600 for alle 4.

 

Er mulig litt rimligere på alle 4 (kanskje 500 eller no)

 

Skal du lete frem det billigste ville jeg prøvde og finne det minste stede hvor de har mulighet til å gjøre jobben. Liten bensinstasjon eller verksted.

De stor tar ofte best betalt da de ikke gidder å ta på seg en sånn jobb for enhver pris. De har ofte bedre måter å tjene penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stor tar ofte best betalt da de ikke gidder å ta på seg en sånn jobb for enhver pris. De har ofte bedre måter å tjene penger på.

Neida, gode penger for de store også dette her... Akurat slike ting er jo "gratis-penger"

 

Ingen varekost på slikt , Maskinene står jo der, de ansatte er jo på jobb fra før, da kan de like godt gjøre en slik jobb :)

 

Greit, det koster en 50-lapp i vbalanseringslodd da, men men...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, gode penger for de store også dette her... Akurat slike ting er jo "gratis-penger"

 

Ingen varekost på slikt , Maskinene står jo der, de ansatte er jo på jobb fra før, da kan de like godt gjøre en slik jobb :)

 

Greit, det koster en 50-lapp i vbalanseringslodd da, men men...

 

Trur ikke du har helt oversikten men. Det er ikke alle som skjønner at ting koster penger.

De maskinene som står der, de koster gjerne 40-100.000kr, noe sted må man hente penger for å hente inn det igjen.

Og han ansatte som står der, kanskje han har andre ting som han heller kan gjøre som gir større fortjeneste enn å stå å gi folk gratis arbeidstimer. Dessuten så skal han gjerne ha litt lønn også, og de pengene må man få inn.

 

Der jeg jobber tar vi 300kr for hjulskift og 65kr per jobb på omlegg (65 montering + 65 avbalansering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du har helt oversikten men. Det er ikke alle som skjønner at ting koster penger.

De maskinene som står der, de koster gjerne 40-100.000kr, noe sted må man hente penger for å hente inn det igjen.

Og han ansatte som står der, kanskje han har andre ting som han heller kan gjøre som gir større fortjeneste enn å stå å gi folk gratis arbeidstimer. Dessuten så skal han gjerne ha litt lønn også, og de pengene må man få inn.

 

Der jeg jobber tar vi 300kr for hjulskift og 65kr per jobb på omlegg (65 montering + 65 avbalansering).

Tror du misforsto litt... Jeg vet alt det der.. det jeg mente var at det er ingenting som gir bedre fortjeneste enn å legge om dekkene... men det er klart, om du jobber på et verksted som har konstant kø av folk som kjøper nye felger og dekk og hvor de ansatte har noe å gjøre hele tida...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var ikke samme pris som vi snakket om?

 

Du glemte bare at det skulle byttes dekk på felg og avbalanseres i tilleg.

Det er jo der jobben og kosten kommer inn også.

 

Prøver du å fortelle meg at de tar den prisen med omlegg skal eg tro deg hvis det er pr. hjul. Er det for alle fire kan vi jo ta en gjette konkurranse på hvor lenge det er til de går konk.

 

-Tipper de har gjordt det allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De timeprisene som bilverksteder operere med er helt på viddene, flere merkeverksteder her i distriktet er passert 1000kr i timen inkl moms. Fa.. ikke rart det finnes svarte verksteder rundt omkring!

 

Heldigvis har jeg nå snart fullt utstyrt verksted med grav, eneste jeg mangler/savner er Co-måler, avbalanseringsmaskin (mulig det ordner seg snart:-)) og løftebukk i stedet for grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fikse det for 500 hvis du er intressert. Send meg en PM så kan vi ta det derfra.. Og det wicky mente var skifte fra sommer til vinter felger, ikke dekkomlegging eller avbalansering.. Kebaben har gått ham opp i huet tror jeg;)

1985 MB190 2.3 16v

1981 MB300 D

1988 Opel Omega 2.0i

(x)1985 Peugeot 205 GTI

(x)1987 Toyota Carina II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår