RuuDpus Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Heisann! En kammerat av meg har en Calibra 92model, som plutselig får spenning helt opp i 16... Kommer ofte når han gir på med masse turtall. Alt lys øker kraftig, og for å få ned spennninga må han sette på anlegget masse, varmetråder, anlegget høyt, og neonlysa for å få ned spenninga igjen.... Hva kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Spenningsregulatoren i dynamoen er defekt. Den skal prøve å gi 14.4 volt til enhver tid. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Enig med Hondaen, han må bare få bytta regulatorn Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 en kompis hadde samme problemet på sin mr2. Da lyste alt. men han måtte nå bytte dynamoen... Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 takk for svara;) men om det er spenningsregulatoren.... er det dyrt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Spenningsregulatoren koster vel ikke mange hundrelappene nei. Har den vel på bilrekvisitabutikker å kan jeg tenke meg. Er vel en rimelig vanlig dynamo på de bilene der vil jeg tro. Sjekk med Menkonomen eller Biltema e.l.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Ka vel hend det er noe AC-delco eller noe sånt, kan være litt ille på noen rare merker, men er det Bosch er det simpelt, er nok regulatoren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 takk for svara;)men om det er spenningsregulatoren.... er det dyrt eller? Såvidt jeg kan se er det dyrt ja. Det er noen forskjellige på Calibra'ene men den koster 500 eller 900kr avhengig av type. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg