D-1 Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Originally posted by Jonte Det teiteste jeg ser er emblemtrimming! :) Tja, men, sånn midt i landet i Usa så er det ikke så mye mere enn flatmark og rette veier. Men, på kysten, som f.eks California er det mye veier med svinger ved klipper osv.. :) Når man har en kalipper / trommel i en farge som rød, blå, oransj, osv så er det jo for at folk skal se den lettere. Det er forsåvidt greit på sportslige biler med store bremser, men hvem faen vil skryte av bremsetrommelene sine? kan godt skryte av bremsetromlene mine jeg vent litt da....... Sånn ja!!! steika ta du du skulle vert me ut i sta da jeg var ute og sklei på stripa.kjørte fort som faan nesten 60 vanvittige km/t og så bremsa jeg vet du.helt sinnsykt hvor enormt de tromlene mine fungerer,og så har jeg lakkert de røde!da tenker jeg bremsene ble enda vassere.er så enormt kult. tror jeg skal bygge om til tromler foran og jeg!er jo enormt det da!!!!!! stopper på meteren vet du.. Sånn,nå har jeg skrytt av tromlene mine..... Noen flere som har oppdaget magien ved tromle bremser??? Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest BugStar Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Originally posted by Hot Rod Min 1950 kg tunge Chevrolet Astro 96 modell bruker under 10 sek fra 0 til 100km/t med trommelbremser bak! Ikke noen ræser, men nok til å "dra skinnet av endel pølser!" Dessuten virker det ekstra brutalt i en såvidt stor bil med høy sittestilling og greier. Siden vi er på V8-forumet må vel også nevnes den hærskare av vanvittige amcars med trommelbremser både her og der som fortsatt i en alder av 30-40 år er istand til å matche akselrasjonen til div GTI-biler, porsche'r og det som værre er! Kjører bil fra '56 jeg. Tromler rund baut. har riktignok oppgradert fra 25mm til 40mm på bremsebåndene, men ellers er det standard. Klarer 0-100 på under 7 sek... Men, når det er sagt. Hvor mye hester man har spiller liten rolle når man skal bremse fra 100-0. Bilens vekt er den samme uansett. Tromlene fungere fint de. Må bare huske å clutche, samt følge med litt i trafikken. Blir jo en vanesak det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 ...stempelmotor ! Opp og ned, opp og ned, opp og ned, opp og etc.... :( Bedre med rundt og rundt og rundt og rundt og rundt....:) Og ikke noe kamaksel og ventiler.. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Originally posted by BugStar Kjører bil fra '56 jeg. Tromler rund baut. har riktignok oppgradert fra 25mm til 40mm på bremsebåndene, men ellers er det standard. Klarer 0-100 på under 7 sek... Men, når det er sagt. Hvor mye hester man har spiller liten rolle når man skal bremse fra 100-0. Bilens vekt er den samme uansett. Tromlene fungere fint de. Må bare huske å clutche, samt følge med litt i trafikken. Blir jo en vanesak det... tromler fungerer i trafikken.. dersom man tar hensyn til at de blir fortere utmattet enn skivebremser. det er vel bedre "bitt" i en skivebrems da.. Klarer meg stort sett fint med trommelbremser(støpejønn..) på min gamle motorsykkel med sine 250kilo.. Bakbremsen er skummelt effektiv (bortimot 40mm) og tåler masse juling før den blir varm/fader. Forbremsen derimot. En tidlig versjon av abs brems! "Designed to drag, not grab" påstod iallefall fabrikken.. om det stemmer vet ingen, men det var endel grusveier på '30 og '40 tallet og bakbremsen var ansett som den viktigste. I vinter så har jeg dreiet ned bremsekammen til ca 3/4 av det den var, evt så tar jeg den helt ned til 1/2 av original diameter. Originalt så er det 4/1 forhold mht kreftene overført av bremsekammen, når bremsekammen er dreiet ned til halvparten så er forholdet 8/1. Har dratt av 4 forbremsevaiere..og forbremsen har stort sett kun vært nyttig for å varme opp trommelen. trikset er vel å bremse på motoren, og forsøke holde tromlene kalde slik at de fungerer i nødstilfeller. Har tolvhundrede kubikk og 4 7/16" slag, så det er litt motorbrems...:) off topic ?? you bet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Originally posted by CorradoBoy Er vel så lenge det kun er rett frem.. :D Amerikanerne måler veigrep i G-krefter. Hvis man sammenligner en sen 60-talls Corvette (delt bakaksel på den) så tåler den mer G enn flere av dagens såkalte sportslige biler. Hvis vi i tellegg sammenligner med typiske rånebiler som halvgamle BMW'er Golf'er, Escort'er osv kan førerne av slike fort få seg en aha-opplevelse. Dessuten: Stiv bakaksel MÅ ikke nødvendigvis gi elendige kjøreegenskaper. Den kan antakelig ikke komme opp mot et optimalt tunet uavhengig understell, men med små modifikasjoner og riktig dekkvalg kan mange amcars spore veldig fint i svinger. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Biler det ikke er gjort noe med Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Må bare glise litt og si at her var det mange gode idéer til hva jeg kan gjøre med Fiestan min! Hehe! yodude Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Originally posted by BugStar Men, når det er sagt. Hvor mye hester man har spiller liten rolle når man skal bremse fra 100-0. Bilens vekt er den samme uansett. Hvor mye hester man har spiller derimot en rolle når man faktisk er avhengig av at bremsene skal kjøle seg litt ned innen neste gang man skal bremse fra 100 til 0. Over tid skal bremsene gjerne kunne dissipere like mye energi som motoren din leverer ;) Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest BugStar Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Originally posted by cax Hvor mye hester man har spiller derimot en rolle når man faktisk er avhengig av at bremsene skal kjøle seg litt ned innen neste gang man skal bremse fra 100 til 0. Over tid skal bremsene gjerne kunne dissipere like mye energi som motoren din leverer ;) Det er selvfølgelig sant. Sier ikke at tromler er bra altså, bare at man kan justere kjørestilen deretter. Har aldri måttet bråbremse med bobla. Bare man følger med litt i trafikken så kan man unngå mange situasjoner. Hr vurdert alu. tromler fra Porsche 356, men det koster jo like mye som hele bilen... Jøye meg som vi sporer av :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k2bjarne Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 verste jeg ser / leser er at det må stadig nevnes "1,4 l" i innlegg... bla bla stygge biler uten hengerfeste. de er jo bare stygg, ikke noe praktiskt. kast dem. stygge, feite, ekle, dumme, nedbrutte 18-åringer i en kappa volvo 240 med 5x12" i bagasjerommet som plutselig får seg dame... (men disse er også kjekke å ha klokka 0600 om søndagsmorgenene når man vil hjem fra fest... de kjører jo seff da også) Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torky Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 Bremsetromler ser dumt ut innenfor store felger når de er små. For å spore litt mer av; Har ikke hatt noen problemer med tromler rundt om (10x2 1/4" foran og 10x2" bak in jeg ikke husker feil). Men så presser jeg heller aldri bilen til det ytterste heller. Siter - '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen. - '68 Ford Mustang HT, hobbyen. x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet) - '76 Lada 1500S (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Sammen med powerglide automat (2 trinns) var tromler rundt om særdeles dårlig. Siden automaten gikk nærmere 80 km/t på 1. gir var den tilsvarende dårlig å bremse med i lange eller bratte nedoverbakker. Tromlene var skumle ved at de kjennes så utolig bra ut først, mens de er kalde, for så veldig raskt å miste effekt når de varmes. Dette var jo også en avsporing, men avsporinger er gøy (bortsett fra med tog, naturligvis). Uten avsporinger ingen kreativitet, uten kreativitet er ikke livet verdt å leve! Og husk: There is no substitude for being cool. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Originally posted by Hot Rod Sammen med powerglide automat (2 trinns) var tromler rundt om særdeles dårlig. Siden automaten gikk nærmere 80 km/t på 1. gir var den tilsvarende dårlig å bremse med i lange eller bratte nedoverbakker. Tromlene var skumle ved at de kjennes så utolig bra ut først, mens de er kalde, for så veldig raskt å miste effekt når de varmes. Dette var jo også en avsporing, men avsporinger er gøy (bortsett fra med tog, naturligvis). Uten avsporinger ingen kreativitet, uten kreativitet er ikke livet verdt å leve! Og husk: There is no substitude for being cool. mere avsporing... Vet at noen av de som kjører classic racing med gamle motorsykler får noen pussige problemstillinger.. Noen av de gamle syklene har bremsetromler som er presset ut av relativ tynne plater (5mm ..?) og har eikene festet i ytterkant av trommelen. Når bremsetrommelen blir varm så utvider den seg, og eikene blir slakke (mindre stramming).. man kan f.eks lage til en ekstra ring på utsiden av trommelen for å motvirke dette..evt ekstra kjøleflenser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Originally posted by 964C2 mere avsporing... Vet at noen av de som kjører classic racing med gamle motorsykler får noen pussige problemstillinger.. Noen av de gamle syklene har bremsetromler som er presset ut av relativ tynne plater (5mm ..?) og har eikene festet i ytterkant av trommelen. Når bremsetrommelen blir varm så utvider den seg, og eikene blir slakke (mindre stramming).. man kan f.eks lage til en ekstra ring på utsiden av trommelen for å motvirke dette..evt ekstra kjøleflenser så jævlig OFF TOPIC :D :D :D :D Fett:) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 føler meg litt truffet her ;) 18" og tromler bak.. lakkert sort.. og de kommer til å forbli svarte.. :D Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.