T/A 455 Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Du glemte syl. 5 to ganger.. Eller er det hemmeligheten bak europeiske v8? Sier seg jo selv at europeiske V8ere ikke har sylinder nr5,, det er jo derfor de er så tannløse Devil Neida, feilen er at jeg har benevnt sylinder nr 3 feil 2 ganger. Det som er korekt er: (1,2),(,3,4),(8,7)(,5,6), (1,2),(5,6),(7,8),(3,4) Trodde da virkelig at jeg forklarte tidligere hva som ga den karakteristiske lyden til amerikanske V8ere. Lyden lages av at sylindrene tenner annenhvergang på hver sin side av motoren. når du da har et eksosanlegg for hver side av motoren så vill du høre lyd annenhvergang i hvert rør. Vanskeligere er det ikke i grunn :) Er ikke noe problem å lage "gromlyd" i thunderbirden, er nok bare å bytte eksosanlegg (eventuelt lage raggar eksos :D). Men skal du ha ordentlig gromlyd så må du nok regne med å hoste opp mer enn de 150-200hk som den motoren har... Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Se der ja... Det var bra svar=) Takker så mye Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvorfor blir den mest momentsterke bilen av Volvo 740, Ferrari 360 Modena og 1977 Chevrolet malibu frakjørt av den svakeste (Volvoen)? 1. Malibuen er Kjøpt fra Halden begravelsebyrå, og var for et år siden LIKBIL (Meget daukjørt :D) 2. Den veier 1950kg 3. HK er en funksjon av turtall og dreimoment, denne eier ikke det første. 4. Motoren er fra smogperioden og uten noen av egenskapene som kunne gjøre at den utvikler noe effekt over 3000 omdreininger, ergo kun 180hk. 5. Det er en small block chevy :D 6. Gå til punkt 1. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Nja,på feks Chevy smallblokk som den Corvetten har tenner syl 8 og 4 på passasjersiden og syl 5 og 7 på førersiden etterhverandre. En crossover mellom eksosanleggene skal gi en liten effektøkning og stillere eksos.I praksis har jeg ikke merket noen forskjell. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Nja,på feks Chevy smallblokk som den Corvetten har tenner syl 8 og 4 på passasjersiden og syl 5 og 7 på førersiden etterhverandre. En crossover mellom eksosanleggene skal gi en liten effektøkning og stillere eksos.I praksis har jeg ikke merket noen forskjell. Joda, (1-8-4-3-6-5-7-2) først 1 så 8 gir den lyden, samme med 4-3, 6-5 7-2. Men kan sikert se det som 8-4 og 5-7, men da hopper man over resten av sylindrene. Men hvis man deler motoren opp i par av syulindrer så er det letter og se hvorfor lyden skapes. Vill forøvrig selv ikke montere crossover på eksoen på mine biler, får være nok med den kjedelig singel eksos lyden i malibuen. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 180 hk ja... trodde det var mer. Drar den no bra a? eller blir det som 110 hk i en escort liksom? Men kan du ikke montere et eksosanlegg for hver sylinderrekke da? slik at du får gromlyd, du sa jo det før i tråden Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hadde motoren vært bra justert så hadde det nok vært mer som en escort med 130-140hk. Hadde man derimot hektet min 2300kg tunge Pontiac Catalina bak escorten og Malibuen, så hadde man på en bedre måte kunne sett hva det dreimomentet gjør... Men 400nm med dreimoment synes jeg nå egentlig ikke er så mye da, er greit nok i en 1200-1300kg tung bil. Men i Malibuen på 1950 så ville nok Pontiac 455 min passet mye bedre med 800nm og 550hk. Palerider her på forumet er foresten igang med å sette Cadillac 472cid i sin 1977 Chevrolet Caprice, 400hk+ og 700nm+ vill nok få den 1980kg tunge bilen til å flytte seg bra :D :usa: Pengene mine blir ikke brukt på matpaketransporten (Malibuen), jeg foretreker og bruke pengene på min 2 andre amcars. Malibuen har nok dreimoment til å klare å burne med 255 breie dekk, det holder i grunn :) Dessuten så synes jeg at bilen bør gå like bra som den bråker, ikke noe all show no go her i gården... Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 fett da! skulle gjerne hatt bilparken din! Har du 55o hk/800 nm på Pontiacen, safari wagon,?? det er f... meg helt sykt hvor mye har du i Trans Am'en a? Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Transamen er i molekyler nå, har kjøpt masse deler for å restaurere den. Mangler nå kun panser + lakkering for å ha en "ny" bil. Transamen trenger derfor ikke motor akkurat nå, men har planer om å bygge en stroket 400/455 på ca 500cid å sette i den, men det er nok enda en stund frem i tid. 550hk bør man nesten ha når man skal prøve seg på "lett"Caprice med Cadillac 472cid :D Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvorfor blir den mest momentsterke bilen av Volvo 740, Ferrari 360 Modena og 1977 Chevrolet malibu frakjørt av den svakeste (Volvoen)? 1. Malibuen er Kjøpt fra Halden begravelsebyrå, og var for et år siden LIKBIL (Meget daukjørt :D) 2. Den veier 1950kg 3. HK er en funksjon av turtall og dreimoment, denne eier ikke det første. 4. Motoren er fra smogperioden og uten noen av egenskapene som kunne gjøre at den utvikler noe effekt over 3000 omdreininger, ergo kun 180hk. 5. Det er en small block chevy :D 6. Gå til punkt 1. Intern spøk til nr 1. Den har heller ikke felger/hjul som holder :) (Jeg tok knekken på likbilen i s-svingene på rudskogen, felgen knakk faktisk. Så nå vet dere det...) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Intern spøk til nr 1. Den har heller ikke felger/hjul som holder :) (Jeg tok knekken på likbilen i s-svingene på rudskogen, felgen knakk faktisk. Så nå vet dere det...) Utrolig hva 1950kg bil og 225/75-15 kan gjøre med felger når det blir kjørt på Rudskogen :D Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Intern spøk til nr 1. Den har heller ikke felger/hjul som holder :) (Jeg tok knekken på likbilen i s-svingene på rudskogen, felgen knakk faktisk. Så nå vet dere det...) Nå har den jo fått hjula til Trans Am'en da, så nå kan den bare piskes gjennom 'Skogen igjen vettu. :D Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Nja,på feks Chevy smallblokk som den Corvetten har tenner syl 8 og 4 på passasjersiden og syl 5 og 7 på førersiden etterhverandre. En crossover mellom eksosanleggene skal gi en liten effektøkning og stillere eksos.I praksis har jeg ikke merket noen forskjell. Med cross-over eller H-rør så merket jeg en roligere gange på tomgang og en stillere exos på Chevelen min. Men dropper det i år da jeg har gått over til headers og 3"..... Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Jepp kan bare si meg enig, den var svinerå!!!! Of topic: noen som kan fortelle meg hva de to Billy Idol låtene heter? Frank: Nr.1 Billy Idol - Body Snatcher Nr.2 Billy Idol - Scream Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BigBurns Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 :soldiersf Daaaaaaaaaah! enkelt og greit.. onfiredevi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.