Gå til innhold

Svakt fjernlys på '92 mod

Ranger emnet


M4rTiN

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Vi har vist et lite problem med golfen. Problem og problem, er vel egentlig bare en liten bagatell i forhold til hva som er med Vectraen.

 

Problemet er som følgende. Når man skal dimme opp, så er lystet skarpt helt til man sletter hendelen. Da er det akkurat som at batteriet tømmes for strøm.

 

Jeg har selv ikke den fjerneste anelse om hva dette kan være. Flott om noen av dere Golf-mekkere vet noe om dette.

 

 

Mvh, Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Vi har vist et lite problem med golfen. Problem og problem, er vel egentlig bare en liten bagatell i forhold til hva som er med Vectraen.

 

Problemet er som følgende. Når man skal dimme opp, så er lystet skarpt helt til man sletter hendelen. Da er det akkurat som at batteriet tømmes for strøm.

 

Jeg har selv ikke den fjerneste anelse om hva dette kan være. Flott om noen av dere Golf-mekkere vet noe om dette.

 

 

Mvh, Martin

 

Dimbrytern din på rattet er nok defekt. Du dimmer vel ikke opp? Å dimme er å slå på nærlysene, men det som skjer når du skal slå på langlysene er at strømmen brytes i dimbrytern og da sitter du kun igjen med parklys. Sjekk at pærene er hele først, før du bytter brytern. og at kontaktene til pærene ikke er brent og ødelagt. Det skjer at de smelter hvis det er dårlig kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimbrytern din på rattet er nok defekt. Du dimmer vel ikke opp? Å dimme er å slå på nærlysene, men det som skjer når du skal slå på langlysene er at strømmen brytes i dimbrytern og da sitter du kun igjen med parklys. Sjekk at pærene er hele først, før du bytter brytern. og at kontaktene til pærene ikke er brent og ødelagt. Det skjer at de smelter hvis det er dårlig kontakt

 

A-ha! Der tror jeg jaggu fikk hjelp til problemet med Mazdaen også. Har seg sånn at man kan kjøre "Timevis" med nærlys. Skrur på fjernlysa, kjører mer, dimmer de ned og "POFF" der forsvant alt lys unntatt parklysa.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når du er i gang, så setter du inn releer til lysa.. da får strømmen mer direkte vei til lysa og spenningen vil øke, ergo bedre lys ;)

 

Og den største fordelen ved og koble ei rele er at da bruker du strømmen som går gjennom dimbrytern din kun som styrestrøm til releen. dvs at da går det mye mindre strøm gjennom dimmbrytern. Da slipper du problemer med brente kontakter i brytern PS: Du må ha 2 releer, ei for nærlys og ei for fjernlys. Eller du kan bruke ei dobbelt rele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår