MeSs Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Morn! Skal ha meg e30 coupe nå, hva skal jeg se etter på bila jeg er å ser på?? hva er forskjellen på 86 og ned og 87 og oppover? ser iallfal at det er finere baklykter på 87 og opp.. Bør jeg kjøpe 316i/318i eller 320i?? Hvis jeg skal ha 316i/318i blir det enten skiftet motor selv eller turbokonvertert (1.8), og ha bilen regga som 316/318.. Mvh Marius Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 se etter rust etc. hvor langt den er gått. slitasje på foringer. lekasje på motor. går forr en 320. da får du 6er.. gå fra 87 å opp. jeg har sjøl 87- 325i som er byggd om og som jeg enda bygger på.. er ikke helt bra å skifte motor uten å få det godkjent. har du en 316 med feks 325 motor og du er i en ulykke å di finner det ut(som di gjør) da får du regress på skaden!! Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Jeg hadde prøvd å få tak i en 87- og oppover. Med facelift. Disse ligger litt høyere i pris, men er absolutt verdt det. Hva angår ombygging av motor så er det VIKTIG å kjøpe en bil som har vært i Norge minst 10 år, slik at du slipper ombyggingsavgiften (som er _høy_...) E30 88-90 Coupe med M-tech II kit, senking, 17-18" felger, sort og komplett shaddowline er perfekt! Gjerne også med en S motor :D Men dette er sjelden vare (og DYRT).. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Nån som veit sånn ca ka det koste å omregistrere ved bytte fra 2,0 til 2,5? Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 prøvå ring teknisk avdelig på biltilsynet.. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 e30 finnes ikke i coupe. Så det så! Bare 2 dærs sedan. Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 rust i kanaler, hjulbrønn, dører, batteribrønn eller hva man skal kalle de høla i bagasjerommet (kun 325 som har batteri der) rust på bagasjelokk, sliten girkasse, foringer i bakstillig, ulyder i diff/drivverk, rust i gulv.... Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 er annen front på fra 88 ---> andre lamper, linselykter. bak skjermene er vist lavere ved buen.. går plate bak, så man ikke ser reservehjulbrønnen. annen frontplate med andre spredere... hadde gått for 6èr motoren. har 4 motoren selv. men 6èrn er en del mere slitesterk... selv om 318 kjører fra 320 da.. hehe, får sikkert komentar på den.. hehe.. men bmw har selv gått ut og sagt at M40 motoren ikke er lagt for og gå noe særling lenger enn 200 000.. og det tror jeg på, for jeg måtte bytte alt i min motor etter den hadde gått 230 000 ca... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 ja. B20 motorene er veldig slitesterke :) Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Jeg har en 320 89 modell som er førstegangs registert i Norge 2001.. jeg ringte biltilsynet og de sa at jeg måtte registerere en effektøkning og betale for det, så pass på å finn en bil som er vært Norsk i 10 år som Oddis sier! Så det blir kun 325 motor på meg :( (:)) Siter [0]Bmw 320i -89 [X]Toyota Corolla -86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 e30 finnes ikke i coupe. Så det så! Bare 2 dærs sedan. Endelig en som har skjønt det. Er ikke coupe eller tredørs, det er 2-DØRS!! Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Hadde M10 i 5serien, den var iallfall slitesterk :D Men har lyst på 6er.. Men er det stor forsikringsforskjell på 316/318 eller 320? Mvh Marius Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 jeg har en M20B25. betaler ca 600 kr mnd på den.. 87 mod 2 dørs.. er jo ikke gratis akkurat..(en engen forsikring pgav litt dyr stereo) er litt prisforskjell fra B20 til 25.. vet ikke eksakt. sikkert 500-1000 kr. uten att jeg skal si sikkert.. og 316 får du sikkert peng hos forsikringa forr å ha den.. hehe.. sikkert ikke mange kr du må betale.. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 kjøper du 323i/325i er det jo skivebrems bak, er jo en fordel vist det blir turbo osv etterhvert. Ellers så er jeg meget enig i det dere sier at M20B20 er slitesterk ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Skal du ha firer så pass på å kjøp en med M10 motor, og ikke M40. M10 motoren er skuddsikker:) M40 motoren er no driit.. BMW sin formel 1 bil på 1980 tallet hadde en motor med forsterka M10 blokk og turbo (ca. 1500hk) Og det er jo litt kult:D Bedre kjøreegenskaper på de med firer, men kulere lyd i 6'ern da;) Se etter rust i gulvet, rundt omkring i bagasjen, batteriholderen forran(dersom det er 4 syl. eller 320), hjulbuer og nederst på dører, kanaler, på bakfangeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.