Gå til innhold

Får du lappen rett over nyttår? - Vel, ikke ta gleden på forskudd

Ranger emnet


Joachim

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes ikke den var så dum. Man vil være helt bevisst hva slags konsekvenser det kan få å grisekjøre, og det er en straff som svir. Dessuten blir det på en måte straffe dem som faktisk fortjener det. Kjører du pent blir du ikke straffet. Kjører du gris får du straff, og blir holdt unna veien. Synes du skal ha cred for å tørre å poste meningen din selv om du synes den var dum jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig som noen har sagt; fokuset burde ikke ligge på alder, men på å forbedre kjøreferdigheter/gi ungdommen flere baner å rase fra seg. Det tilbudet vi har idag er jo direkte latterlig. I sør-Norge er det jo greit - det finnes ikke noe som heter avstander der, og man er på Rudskogen innenfor en times tid uansett hvor man bor. Men her oppe i nord er det ingen tilbud i det hele tatt. Joda, vi har ACR, men det er 70 mil dit fra Tromsø, og hvor ofte er det noe som skjer der? Et par ganger i året? Og hva koster det?

 

Nei, tvungen bane/ferdighetskjøring i flere timer burde vært påkrevd før man får ta førerkortet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal ha cred for å tørre å poste meningen din selv om du synes den var dum jeg :)

Takk for den:)

 

Jeg synes egentlig man kunne ha fått lappen når man var 16-17 jeg, så lenge man ikke grisekjørte. Er jo faktisk mange som har kjørt endel, og noen kjører bedre enn en 18åring!! (Jeg er ikke en av disse - Holder meg innenfor loven til jeg har lov til å øvelseskjøre jeg:))

Enda en av mine snåle meninger :pray

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er da en 20 åring som kjører for første gang like så dårlig som en 18åring til å kjøre da... Man lærer jo lettere jo yngre man er...

At man er desto mer moden som 20åring er da en tanke, men ærlig talt, 18år er helt ok, 20 overdrevet. I USA kjører man bil før man er myndig og kan kjøpe alkohol, noe jeg synes er en smule drøyt.

 

Skal ikke si dette sånn alt for sikkert, men jeg har hørt at det er 12 år på å kjøre bil i Texas grunnet landeveier osv osv.. Men da har dem ikke lov å kjøre ut av TX før dem er 16.. Er ikke helt sikker på dette, så hvis noen hadde visst sikkert så hadde det vært greit =)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si dette sånn alt for sikkert, men jeg har hørt at det er 12 år på å kjøre bil i Texas grunnet landeveier osv osv.. Men da har dem ikke lov å kjøre ut av TX før dem er 16.. Er ikke helt sikker på dette, så hvis noen hadde visst sikkert så hadde det vært greit =)

 

Det med 12 i TX gjelder antakeligvis ved kjøring på egen eiendom, og som kjent eier man gjerne store landområder når man først eier noe der, ergo; man kan kjøre overalt hvor grunneier gir en tillatelse...

 

Gjelder ikke noe slikt i Norge og? Eller var det "gamle" dager?

 

Selv kjørte jeg rundt på fjellet (sivilisert fjellområde m/veier for folk og fe) i relativt ung alder, med påskudd om at jeg hadde lov på privat grunn...

 

God kveld

:)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..tviler på at de som har den allerede under 20 mister den....men syns ikke dette er det dummeste denne kommunist-regjeringen vår har kommet opp med......er alt for mange som ikke er voksne nok til og ta lappen når de er 18 år...mener jeg da.....

 

Kjenner mange som er 20 som heller ikke er voksne nok til å ta lappen..:P

Men det er latterlig da.. det har jo i grunn ikke no hensikt å flytte aldersgrenser..

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår