slire_sladd Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 da vil jeg nok slite med å komme meg rundt i vinter... er jo på fjellet stort sett hver helg. kanskje jeg burde kjøpe meg en bil til... kr kr kr... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsert Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 vær mann og kjør med høy front slik som oss andre fjellgeiter, makan til vinterbil fins ikke(bortsett fra diverse 4x4 biler :P ) Siter Volvo for life . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Gjør som jeg, har samme motor, eksos osv som deg. Jeg fikk tak i en 1031 bakansling med diff brems, ble laget som datidens "anti-spin"" slik at fremkommeligheten på vintern skulle bli bedre. Driver faktisk å skal bytte bakaksling nå, kan gi rapport over hvor stor forskjellen ble:) For jeg vet, bor i lille kalde Harstad, med maasse bakker, kroker og svinger. I tilleg er det bra med diffbrems på sommeren, slipper å spinne så mye med de dyre dekka, samt du får bedre aks pga bedre veigrep og ikke minst, bilen kommer mye bedre med rumpa om du vil det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 har diffbrems på min, og sammenlignet med en annen 240, samme dekk, motor, gir osv. så graver min seg enormt mye bedre frem på glatta! (30-40cm skikkelig våt og kram nysnø er ikke noe problem å starte/stoppe i..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 forkoblingsmotstandene skal vel ikke ha noen annen form for kjøling enn den alu ramma de sitter i??? compo felger skal være hvite.. Hvis ikke kollevold skaffer så hør med mocomp i sverige, billigere er det også.. det er kommet nye modeller av comp mo nå, å det er vel det som er grunnen.. dem nye ser ikke ut syns nå jeg... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 nå spoler den jo rett ut på første og andre gir og legger igjen fete mc striper... detta går ikke an vettu. ett hjuls burnout er ikke noe å skrive hjem om ass!!! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 denne som kosta 5000kr?ringte på en prikk lik 1min etter at den ble solgt.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 om bilen kosta 5000,-?! tror nok det var en annen gitt. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 hehe..hvis du bare betalte 5000 for denne bilen, da vil jeg si du gjorde et røverkjøp. 5000+55000 er vel mer i nærheten? ;) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 nåå... det var vel litt pruting inni bilde også, men i annonsa sto det 60 ja... fått på vinterdekka nå... sukk... men var jo ok de felga også. har hatt værre vinterfelger for å si det sånn... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Detta så ikke galt ut! :) -Ikke sveis sperre, få tak i en diff-brems som naila sier. De forkoblingsmotstandene til dysene sitter originalt i 940'n nede ved batteriet tror jeg. I 240'n så sitter de montert på metallet under vindusviskermotoren på høyre side i motorrommet. Disse blir veldig varme, så det er viktig å skru dem godt fast til metallet, så du får ledet vekk varmen. -Det gjorde ikke jeg og det resulterte i brente forkoblingsmotstander... Angående effekt... Hvor mye ladetrykk kjører du med og hva slags topp sitter på? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 205/50/17 er kanskje ikke optimal dimm for vinterdekk men... jo da... god nok... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 "Alla B230 turbomotorer har INTE 531 - det som gäller är B230ET, alltså inte B230 FT och FK som istället har 530-topp" ...så har vel 530-topp(sitter det som er orginalt. ifølge måleren så lader den maks 0,7 +/-0,05 ca hvor kommer ledningene som skal kobles til forkoblingsmotstandene fra egentlig? må skaffe meg en volvo hayes bok... noen som har noe sånt elektronisk? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 ok, så dem hakke bytta topp på den nei. -få tak i en 531-topp og bytt! Eventelt porting, men sørg for at den toppen du går til anskaffelse av ikke er planet noe! Neste steget er chip av tenning og sprut, (står at du har chip, se jeg, men hva slags er dette?) såsant du ha LH2.4 innsprut, hvis du har original-intercooleren fra fra 240/740, så skaff deg en grei alu-intercooler. Så er det bare å stille opp ladetrykket til ca. 0,9bar sånn ca. Vær forsiktig med dette, -tenningsbank o.s.v... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 hmm..da må det ha vært feil bilde..hmm..var prikk lik farge og like felger..menmen..hmm..tror jeg begynner å bli altfor "hvit"...synes noen 240 er pene...usj..pakistaner som liker murstein bil..hehe.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.