Gå til innhold

Da ble det ny bil ja!! artig!!

Ranger emnet


slire_sladd

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjør som jeg, har samme motor, eksos osv som deg. Jeg fikk tak i en 1031 bakansling med diff brems, ble laget som datidens "anti-spin"" slik at fremkommeligheten på vintern skulle bli bedre.

 

Driver faktisk å skal bytte bakaksling nå, kan gi rapport over hvor stor forskjellen ble:) For jeg vet, bor i lille kalde Harstad, med maasse bakker, kroker og svinger.

 

I tilleg er det bra med diffbrems på sommeren, slipper å spinne så mye med de dyre dekka, samt du får bedre aks pga bedre veigrep og ikke minst, bilen kommer mye bedre med rumpa om du vil det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forkoblingsmotstandene skal vel ikke ha noen annen form for kjøling enn den alu ramma de sitter i??? compo felger skal være hvite.. Hvis ikke kollevold skaffer så hør med mocomp i sverige, billigere er det også..

 

det er kommet nye modeller av comp mo nå, å det er vel det som er grunnen.. dem nye ser ikke ut syns nå jeg...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåå... det var vel litt pruting inni bilde også, men i annonsa sto det 60 ja...

 

fått på vinterdekka nå... sukk... men var jo ok de felga også. har hatt værre vinterfelger for å si det sånn...

 

DSC00067.jpg

DSC00072.jpg

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta så ikke galt ut! :) -Ikke sveis sperre, få tak i en diff-brems som naila sier. De forkoblingsmotstandene til dysene sitter originalt i 940'n nede ved batteriet tror jeg. I 240'n så sitter de montert på metallet under vindusviskermotoren på høyre side i motorrommet. Disse blir veldig varme, så det er viktig å skru dem godt fast til metallet, så du får ledet vekk varmen. -Det gjorde ikke jeg og det resulterte i brente forkoblingsmotstander...

 

Angående effekt... Hvor mye ladetrykk kjører du med og hva slags topp sitter på?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alla B230 turbomotorer har INTE 531 - det som gäller är B230ET, alltså inte B230 FT och FK som istället har 530-topp"

...så har vel 530-topp(sitter det som er orginalt. ifølge måleren så lader den maks 0,7 +/-0,05 ca

hvor kommer ledningene som skal kobles til forkoblingsmotstandene fra egentlig?

 

må skaffe meg en volvo hayes bok... noen som har noe sånt elektronisk?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så dem hakke bytta topp på den nei. -få tak i en 531-topp og bytt! Eventelt porting, men sørg for at den toppen du går til anskaffelse av ikke er planet noe! Neste steget er chip av tenning og sprut, (står at du har chip, se jeg, men hva slags er dette?) såsant du ha LH2.4 innsprut, hvis du har original-intercooleren fra fra 240/740, så skaff deg en grei alu-intercooler. Så er det bare å stille opp ladetrykket til ca. 0,9bar sånn ca. Vær forsiktig med dette, -tenningsbank o.s.v...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår