tøfen Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Hei! eg har nett kjøpt meg ein Volvo V70 2,4 D5 4wd 05 mod og vil ha R felger. kor finne eg R felga og ka passa på volvoen min gaus_90@msn.com Siter eiger: Volvo 240 turbo 81mod Volvo V70 awd 05mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insty Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hvordan vet man hva som fysisk passer fremme i døren av høyttalere? Jeg har en Nissan (100 NX) og vil nødig av med dørtrekket altfor mange ganger og måle å styre på og vet ærlig talt ikke hvilke mål jeg skal foreta siden jeg ikke vet nøyaktig hvor dyp en 6,5" høyttaler er. Passer 6,5" i en Nissan 100 NX? Kommer jeg fortsatt til å få vinduet helt ned? Siter Jeg er n00b. ------------------------------------------ Insty kjører nå Nissan 100 NX '91 Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 NX 100 er ca samma som almera? nesten lissom right? jeg trur det går med 6,5" der. Gjør det på sønnin min. Men jeg lover deg at det å ta av dørtrekket burde du bli flink på. Det er ikke vanskli bare du kan treknikken. Det er (tipping) to plast "skruer" forann(mot fronten på bilen) på dørtrekket så har du 3 vanlige skruer ibånn. Så har du kankjse 3-4 stykker som sitter i dørhandtaket. Så har du den kule. Hvis du har sveivevinduer så er sveiva litt morsom å ta ut. Den er satt fast med en splint som du ser hvis du skyver inn dørtrekket rundt der hvor sveiva er. Trur kanksje du kommer til å dumme deg ut (som alle oss andre som har filka med det :D)og få den lille tingesten til å sprette avgårde og havne en litt difus plass rundt veggen med verktøy i garasjen din. Tips for å finne splinta igjen: Sterk lommelykt helt nedtill bakken som lager en stor skygge av små ting som ligger på bakken. Kan til og med slå av lyset får å få en større effekt.(jeg er åsså låsesmed:op: ) Så kommer du sikkert til å lure en liten stund på hvorfor den plasten som er bak der... ehmm er bak der.... Den skal være der får å holde vannet ute.Så sett den tilbake. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Severin Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Noen som har peil på hva slags høytalere som passer inn i en Huyndai Sonata? skal kanskje kjøpe en:P Siter Citröen Xantia 1.9 TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Noen som har erfaring med Focal høytalere? elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem Jeg vurderer å kjøpe disse, da jeg sprengte billighøytalerene mine etter jeg fikk monoblokk på mine subber ^^ Er disse å anbefale? Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Har en Mercedes W124 200 1989 model. Lurer på om det er noen som vet om hvordan jeg kan få et litt røffere utsende på den? arnt-kristoffer tar imot alt av tips. arnt. (ps, har sotet vinduene, bakruten tas når det er varmere i været. Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiffmast Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Hvordan er den orginale dempingen i audi 100 2.8? Har hørt at 2.8en skal være bedre dempet enn "vanlig" audi 100. Siter Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Noen som har erfaring med Focal høytalere? elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem Jeg vurderer å kjøpe disse, da jeg sprengte billighøytalerene mine etter jeg fikk monoblokk på mine subber ^^ Er disse å anbefale? Jeg hadde disse i bilen min, var knall fornøyd! Spiller høyt og klart! Løp og kjøp:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Har en Mercedes W124 200 1989 model.Lurer på om det er noen som vet om hvordan jeg kan få et litt røffere utsende på den? arnt-kristoffer tar imot alt av tips. arnt. (ps, har sotet vinduene, bakruten tas når det er varmere i været. dette er vel en bilstereo tråd? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solviken Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Hei:D Har en 1998 toyota corolla G6. vill bytte ut orginal høyttalerne fremme i dørene og sette noen inn i hatthyllen og en sub alt dette vill jeg drive med en 5 kanals forsterker.. Noen forslag til hva jeg skal kjøpe?? osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spaniolen Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 hello peeps:) jeg har per i dag en mk1 golf cab. bagasjerom på disse er minimalt, og jeg har 2 pioneer subber i stor kasse... noen som vet hva jeg kan gjøre her? helst ikke kvitte meg med di subbene, men hvis noe annet anbefales så takker jeg for det :) Siter Golf MK1 Karmann Cab Stereo: Headunit: Pioneer DEH-P4900IB Subber: Pioneer TS-W3004SPL x 2 Forsterker: HiFonics Brutus BXi2006D. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okstad Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Har nettopp gått til innkjøp av min første bil, en Skoda Octavia 1.8t L&K 2000. Det tok meg ikke lang tid å forstå at de originale høyttalerne måtte byttes ut da de låter høggorm. Det store spørsmålet er hva skal man bytte til? Har fått et bra tilbud på HERTZ DSK 165 og så vidt meg bekjent er vel disse et dugelig kit for et lite løft i lydkvaliteten (driter jeg på draget?). Har også, etter en brutal demontering av orginalelementene, funnet ut at det er trangt om plasse i Skoda-døra.. noen som vet om DSK 156 vil passe i det heletatt uten å måtte frem med vinkelsliper og annen helveteskost? Tilbakemeldinger / relevante erfaringer hadde vært flott! Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 50mm er maks monteringsdybde i fordørene... så det begrenser seg litt i utvalget. DSK165 vil nok ikke passe rett inn... Finner du et komponentsett med "invertert" magnet ala dette Rainbow-settet går det jo lett, prisen i undernevnte sett blir dog nesten det tre-doble, men en Laurin&Klement fortjener vel såpass? ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thingbø Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Watt er bare tull og tøys!Følsomheten spiller en mye større rolle om det er det å spille høyt som er målet. En sub med følsomher på 92 db 1W/1m vil spille tre ganger så høyt som en med følsomhet på 86 db 1W/1m ved samme tilførte effekt. For at sistnevnte skal spille like høyt om effekten tilført er 200W må den ha 800W. Dette er rent teoretisk sett, men gir en god pekepinn på hvor grusomt feil fokus på watt er. So there, hehe ;) Gjelder det samme for en forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikW Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Hva passer i en 2007mod 3 dørs fiesta? Høyttaler størrelse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg