Morphinytry Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Har bestemt meg for å lage en liten rask guide om hvordan man enkelt og greit kan resette intervallet på Olje og Service, uten å kjøpe en "Interval Reset" dings på nettet. Bildene viser hvordan du lager en liknende sak ut av ting "alle" har hjemme. Dette funker ihvertfall på E36 som jeg selv er den heldige eier av(prøvd selv) Resetledningen består av: 30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning 1 Klo som kan feste seg på karosserideler 1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar. Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren(bilder kommer nedenfor) og Klo'en på jord/karosseri. For BMW med 15 Pins Data Connector: Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på) Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet. Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg. Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg. Her er tidene: 3 sekunder for Oljeintervallet 12 sekunder for Serviceintervallet For BMW med 20 Pins Data Connector: Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene. Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet. Her er tidene: 3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet 11 sekunder for Serviceintervallet Her er bildene over Data Connectorene: Jeg tar ikke noe ansvar for om du gjør noe feil, dette har fungert og fungerer enda på min bil og intervallene kommer presis. Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Meget bra! :wave Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Meget bra guide! :thumb Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Super info! Noen som vet det samme på E30? Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 ligger på bmw-e30.dk Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Setter denne sticky ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osten Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Takker for denne, den går rett ut av printer'n og ut i garasjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 ligger på bmw-e30.dk kommer opp at siden er under oppbygning... Noen andre? Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Noen andre som kan bekrefte at dette er utprøvd og funker fint? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Super info! Noen som vet det samme på E30? http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00042&Section=02 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Kan bekrefte at dette funker på en 320i 86......med 15 pins dataconnector Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_buzz_ Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 jeg har byttet olje på min nå. men fikk faen ikke til å nullstille oljeservicen! irriterende med det lyset hver gang man starter bilen! hva har jeg gjort galt? hvordan skal den pinnen stikkes nedi kontakten?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Komme til meg så resetter jeg :P Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 dette fungerer, gjort dette på e28 528i Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Noen som har prøvd dette på en litt nyere bil som f.eks E46 og ikke bare de gamle haugene av E30'er? Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg